امام جمعه لاهیجان در گفتگو با ۸دی:

مقابله با استکبار در دو عرصه نخبگانی و مسئولین خلاصه می‌شود/ جمهوری اسلامی مدل جدیدی از استقلال و آزادی ارائه کرد

امام جمعه لاهیجان، گفت: جمهوری اسلامی با مدل جدیدی که از استقلال و آزادی ارائه کرد توانست در دل ملت های آزاده جهان راهکار جدیدی برای ایستادگی و قیام برای رسیدن به هدف ایجاد کند.

مقابله با استکبار در دو عرصه نخبگانی و مسئولین خلاصه می‌شود/ جمهوری اسلامی مدل جدیدی از استقلال و آزادی ارائه کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه مقابله با استکبار در دو عرصه نخبگانی و مسئولین خلاصه می‌شود اظهار کرد: در مرحله نخبگانی بهترین و بالاترین راهکار خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه در این شرایط مسئولین باید خودشان را از جنس و هم تراز مردم بدانند و زندگی، رفتار و کردار خود را با آنچه اکنون مردم درگیر آن هستند تنظیم کنند گفت: همه ی هم و غم مسئولین باید این باشد که مشکلات مردم را کمتر کنند.

امام جمعه لاهیجان در مرحله عمومی، بهترین راهکار برای مقابله با استکبار را پایه ریزی و پافشاری بر اصول امام راحل یعنی همان داشته های ما نظیر وحدت، کمک به هم و اتکا به خدا برای رساندن این نظام به مرحله آخر دانست و افزود: باید تمام تلاش خود را بکنیم که باز هم بخشی از آن به حمایت بالادستی ها از تولید داخل چشم داشتن به مواد داخلی، جوانان، اشتغال جوانان و میدان دادن به آنها بر می‌گردد.

حجت الاسلام سلیمانی وظیفه مردم در این شرایط قناعت، تعدیل انتظارات و کمک به مسئولین عنوان کرد و ادامه داد: اگر قوه قضائیه مطلوب، مجلس مقتدر و دولت کارآمدی هم داشته باشیم باز هم مشکلات حل نمیشود، کم می‌شود اما حل نه؛ در واقع زمانی مشکلات حل می‌شود که مردم همه با هم و برای هم با تشکیلات مناسب و توزیع مناسب قدرت و امکانات بین خود، به میدان بیایند‌.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند کنار هم باشند و به مسئولین کمک کنند گفت: رهبر انقلاب فرمودند هتاکی به رئیس‌جمهور مشکل دارد اما نقادی جدا است، نقادی یک کمک است و اگر ما بتوانیم نقد مناسب با ارائه راهکار داشته باشیم و در همین راستا کمک کنیم، خیلی از کارها جلو می افتد‌.

امام جمعه لاهیجان تصریح کرد: جمهوری اسلامی با مدل جدیدی که از استقلال و آزادی ارائه کرد توانست در دل ملت های آزاده جهان راهکار جدیدی برای ایستادگی و قیام برای رسیدن به هدف ایجاد کند.

حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تعادل را رعایت کرده و خبری از کمونیست و و لیبرال در آن نیست ابراز کرد: اگرچه اکنون برخی مسئولین از خطوط فاصله گرفتند و به سمت زندگی اشرافی و چشم بستن به خارج از کشور هستند اما در جمهوری اسلامی می‌خواستیم علاوه بر عدالت اجتماعی و کرامت انسانی ملت ها را برای رسیدن به هدف و مقصد بسیج کنیم.

امام جمعه لاهیجان رمز موفقیت ایران را عزیز بودن ما برای هم دانست و گفت: اگر کشور های دیگر امروز به صهیونیست ها بها دادند و فریب دروازه های باز آنها را خوردند رمزشان این بود که ذلیل شدند؛ وقتی از کودکی به کسی بگویی تو نمیتوانی و بدون من هیچی نیستی! باور می کند، کشور های غربی اعتماد به نفس خود را از دست دادند و نسبت به ایده ها و جوانان خود غافل شدند.

وی افزود: کشور های قلدر وقتی عزت را بگیرند آدم ها را اسیر خود می کنند و وقتی انسان اسیر شود دیگر اطراف خود را نمی‌بیند، مانند کشورهای غربی که علیرغم اینکه مثل ما تحریم نیستند و آزادی عجیب و غریبی دارند در واقع ذلیل کشور های دیگر هستند و امنیت ندارند.

حجت‌الاسلام سلیمانی در پایان تاکید کرد: اگرچه جمهوری اسلامی، تحریم شد سختی کشید، شهید و هزینه داد اما چون عزت نفس، مردم عزیز و مسئولین عزیزی مثل بهشتی ها و مطهری ها داشت که با عزت مردم بازی نکردند امروز علی‌رغم اینکه حتی در مجامع بین‌المللی نفتش را نمی‌خرند و داروهایش تحریم است اما عزت دارد و آمریکا و کفار مهم ترین دغدغه اش در حل مشکلات خود را جمهوری اسلامی می داند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه