حجت‌الله عبدالملکی در گفتگو با ۸دی:

سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول باعث فلاکت ۷۵ کشور دنیا شد/ با عملی شدن تئوری اقتصاد مقاومتی، تمدن غرب نابود می شود

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: به اذعان تعداد زیادی از اقتصاددانان مستقل در کشورهای مختلف، سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول باعث فلاکت و بدبختی بیش از ۷۵ کشور دنیا شد.

سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول باعث فلاکت ۷۵ کشور دنیا شد/ با عملی شدن تئوری اقتصاد مقاومتی، تمدن غرب نابود می شود

حجت‌الله عبدالملکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت و گو با خبرنگار ۸دی،، با بیان اینکه روند فعلی اقتصاد جهانی یک روند بسیار مأیوس‌کننده است اظهار کرد: نظام اقتصادی که غربی‌ها و در صدر آن‌ها آمریکا ایجاد کرده‌اند بشریت را به سمت قهقرا می‌برد و انقلاب سال ۵۷ یک اتفاق جدید بود که برنامه مذلت بار غربی‌ها در حوزه اقتصاد را دچار چالش کرد. علت اصلی اینکه غرب و آمریکا با ما خصومت دارند و می‌جنگند همین نکته است ما به الگوی آن‌ها حمله کرده‌ایم و آن‌ها از خودشان دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به وارد کردن مصیبت‌های مختلف از سوی نظام اقتصادی فعلی حاکم بر جهان بر ملت‌ها افزود: در سال ۱۹۴۴ دو نهاد بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول ایجاد شد و به اذعان تعداد زیادی از اقتصاددانان مستقل در کشورهای مختلف، سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول باعث فلاکت و بدبختی بیش از ۷۵ کشور دنیا شد.

عبدالملکی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و سازندگی، وقتی مسئولان کشور سیاست‌های اقتصادی صندوق بین‌المللی پول را به عنوان یک نهاد آمریکایی در کشور اجرا کردند مسئولان بسیاری از کشورها تعجب کردند و گفتند شما چرا این سیاست‌ها را دنبال می‌کنید؟ بقیه کشورها که سیاست‌های بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول را اجرا می‌کردند به این دلیل بود که بدهی سنگینی به این نهادها داشتند اما ما هیچ‌گونه بدهی نداشتیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: نظام اقتصادی که آمریکایی‌ ها در دنیا ایجاد کردند یکی از خروجی‌هایش این است که ۳صنعت برتر سودآور دنیا صنعت اسلحه‌سازی، صنعت مواد مخدر و صنعت سکس شده است و سالانه ۲۳۰۰ میلیارد دلار از منابع کشورها صرف این سه صنعت می‌شود. اسلحه‌سازی یعنی خشونت، مواد مخدر یعنی توهم و فحشا یعنی شهوت، سه صنعت بزرگ سودآور برای بشر شده‌اند اما آیا واقعاً بشر به این صنعت‌ها نیاز دارد؟

وی با بیان اینکه اکنون صنعت سکس در دنیا از نظر اقتصادی ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد ادامه داد: این صنعت به اندازه یک‌چهارم کل اقتصاد ایران است و ارزش صنعت مواد مخدر در دنیا ۳۰۰ میلیارد دلار و مقداری کمتر از کل اقتصاد ایران است و اگر صنعت موارد مخدر را یک کشور در نظر بگیریم ۲۱ امین کشور دنیا خواهد شد. یعنی سه پله پایین‌تر از ایران قرار می‌گیرد و این صنعت هم با سیاست گزاری غربی‌ها پیش می‌رود. ارزش صنعت اسلحه‌سازی هم سالانه ۱۸۰۰ میلیارد دلار است و اعتبارات کشورها تا ۱۸۰۰ میلیارد دلار در سال صرف این صنعت می‌شود که عمداً سود آن به جیب کشورهای غربی و آمریکا می‌رود. یعنی صنعت اسلحه‌سازی ۴.۵ برابر اقتصاد ایران است.

عبدالملکی افزود: این هزینه‌ها از سوی کشورها در حالی انجام می‌شود که از سال ۱۹۵۰ تاکنون ۵۵ میلیون نفر در اثر گرسنگی در دنیا مرده‌اند و همین‌الان که ما در حال صحبت هستیم ۱۰۰ ها میلیون نفر در جهان گرسنه هستند و روزانه می‌میرند. نظام اقتصادی که غرب و آمریکا ایجاد کرده‌اند بشر را به این سمت می‌برد. همین‌ها وقیحانه تئوری‌هایی را مطرح می‌کنند که متناسب با تقویت اقتصادشان خود را مجاز می‌دانند هر نوع جنایتی را علیه بشر اجرا کنند.

وی با اشاره به برخی جنایت‌های آمریکا برای تقویت اقتصاد داخلی خود گفت: ترویج بیماری‌های واگیردار، انتشار بیماری‌هایی مثل ایدز، سیاه‌زخم و امثال این‌ها برای تقویت اقتصادی داخلی‌شان انجام می‌شود و آن‌ها برای این کار خود تئوری دارند.

وی با اشاره به اینکه در یک مقاله، یک اقتصاددان آمریکایی توضیح می‌دهد که سطح بهینه بیماری ایدز مثلاً باید در آفریقا فلان عدد باید باشد تصریح کرد: می‌گوییم آقا! سطح بهینه بیماری ایدز؟ بیماری که اصلاً نباید باشد. می‌گوید با فرمولی که ما داریم باید یک سطح بهینه داشته باشد. می‌گوییم بهینگی از نظر شما چیست؟ می‌گوید عدد بهینگی آن است که باعث تقویت اقتصاد آمریکا شود. می گوییم افزایش بیماری ایدز در آفریقا چه ارتباطی با اقتصاد آمریکا دارد؟ می‌گوید ما باید در بازار نیروی کار در آمریکا به تعادل بهینه برسیم که این تعادل بهینه تحت تأثیر نرخ جهانی دستمزدهاست و تعداد نیروی کار فعال در جهان روی نرخ جهانی دستمزدها مؤثر است و تعداد نیروی کار در آفریقا روی سطح جهانی دستمزدها و در نتیجه در اقتصاد آمریکا مؤثر است پس اگر تعداد نیروی کار در آفریقا از حدی بالاتر برود باید بیماری‌های واگیردار مثل ایدز، سیاه‌زخم و مالاریا در آنجا توسعه پیدا کند و تعدادی از نیروی کار آفریقا بمیرد تا اقتصاد آمریکا به مرز بهینگی خود نزدیک‌تر شود.

عبدالملکی با بیان اینکه آقای اوباما در سال ۲۰۱۲ در مجمع عمومی سازمان ملل در چشم مسئولان ۲۰۰ کشور دنیا نگاه می‌کند و می‌گوید هر جای دنیا منافع کشورمان ایجاب کند می‌جنگیم و مسئولان تعدادی از کشورها برای او کف می‌زنند ابراز کرد: هر زمان که اقتصاد آمریکا به یک رکود رفته است بعد از آن، این کشور یک جنگ راه انداخته است تا با تقویت صنعت اسلحه‌سازی اش، اقتصادشان را نجات دهند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه جنگ افغانستان، جنگ عراق و … بعد از رکود اقتصادی در آمریکا رخ داده است گفت: آمریکایی‌ها رسماً تمام دنیا را بازیچه خودشان کرده‌اند و آن‌ها را ابزاری برای ارضای شهوات خودشان قرار می‌دهند و اقتصاد دنیا با روند فعلی بشریت را به فنا خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه این نظرم را در حضور اقتصاددان ۲۵ کشور دنیا و مشاور رئیس‌جمهور ترکیه مطرح کردم که همه گفتند این حرف‌هایی که می‌گویید درست است اما کاری نمی‌شود کرد بیان کرد: من گفتم چاره آن نظام متفاوت اقتصادی است که جمهوری اسلامی مطرح می‌کند که همان اقتصاد مقاومتی است و مقدمه‌ای برای اقتصاد مقاومتی جهانی است. بنده بحث اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک نظریه قدرتمند در ۱۴ دانشگاه در ۷ کشور دیگر مطرح کرده‌ام و این اقتصاد می‌تواند جایگزین نظام فعلی اقتصادی که توسط آمریکا و چند کشور غربی شکل گرفته است شود.

عبدالملکی ادامه داد: مصیبت‌هایی که نظام فعلی اقتصادی جهان بر سر بشریت و ملت‌های خودشان می‌آورد این ملت‌ها را نابود می‌کند. نظام اقتصاد مقاومتی از بطن انقلاب اسلامی و مبتنی بر نظام اقتصادی اسلام و در چهارچوب شریعت مقدس ظهور می‌کند و تبدیل به یک نقطه امید خواهد شد. وقتی این موضوعات را در کشورهای دیگر مطرح کردم اقتصاددانان آن‌ها می‌گفتند این بحث‌ها خیلی اساسی است و اگر شما در سطح بین‌المللی در این حوزه محور شوید ما هم به این جریان متفاوت می‌پیوندیم.

وی تصریح کرد: ایرادی که آن‌ها به ما می‌گرفتند این بود که چرا ما خودمان این کارها را انجام نمی‌دهیم و این نظریه قدرتمند اقتصاد مقاومتی را که در مقام نظر، تئوری نئولیبرال آمریکا را با خاک یکسان می‌کند را خودمان اجرایی نمی‌کنیم.

 کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ما در مرحله‌ای هستیم که اگر در بعد اقتصادی در ابتدای گام دوم انقلاب توانستیم جهش انجام دهیم فرآیند شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را چنان تسریع می‌بخشیم که در بعد جهانی همه متوجه این موضوع خواهند شد گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی سه رکن دارد و شامل رکن‌های علم، فرهنگ و اقتصاد است. ما در رکن‌های علم و فرهنگ حرکتمان خوب است اما در رکن اقتصاد حرکتمان ضعیف است. به همین دلیل، آمریکایی‌ها در جنگ تمدنی با ما بر اقتصاد تکیه کرده‌اند. ما در تئوری قدرت کافی را داریم و اگر در عمل هم این تئوری اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم کار تمدن غربی به پایان می‌رسد و باید در موزه‌ها به دنبال تمدن غربی بگردیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
یک شهروند عادی(مهدی صاحب ساده کار)
با سلام. جناب عبد الملکی! ۱- اولین سوال بنده از شما این است که نتیجه چشم انداز ایران ۱۴۰۴ چه شد که الان به یاد تمدن سازی افتادید؟ ۲- شما قرار است با این تمدن سازی به کجا برسید؟ چه کسی بار عظیم این امر را مدیریت و بردوش خواهد گرفت؟ ۳- ایی کاش به جای این همه سخن ،کمی توضیح می دادید که با کدام اقتصاد می خواهید نظام اقتصادی آمریکا را در هم بشکنید؟ به شما توصیه می کنم کتاب ارزشمند \"تشکیلات بهشتی\" را هم مطالعه کنید. و برشی از کتاب را نیز تقدیم می کنم: برشی از کتاب: \"یک وقتی به هانوفر دعوت شده بودم، به جمعیتی از انجمن‌های اسلامی دانشجویی. چند تا از دوستان دور هم بودند. بحث شروع شد. شب هم بود. دیر وقت بود. یک آلمانی هم به آن جلسه آمد و مقداری نشست و وقتی‌این‌ها صحبت می‌کردند، نوبت به او رسید پس دست بلند کرد حرف بزند. گفت: بهشتی! شما زیاد حرف می‌زنید! دیدم که برداشت این فرد از بک مدت در جمع ما زیستن این است که ما فقط حرف می‌زنیم. اگر به دنبال حرفی، عمل نباشد، سرگرمی است؛ حجاب است؛ غفلت است. در حد لزوم حرف بزنیم! پریشب به رفقا توصیه می‌کردم گفتم یک مقدار از ضایعات زمانی، ناشی از پرحرفی است. حرفی را که می‌شود در نیم ساعت بگوییم در سه ساعت تمام می‌کنیم.. این‌ها را رعایت کنیم. برای مسیری که داریم عمل مان را به طور جدی اصلاح کنیم.\" جناب عبدالملکی! کم گوی و گزیده گوی چون در مهدی صاحب ساده کار
مهدی صاحب ساده کار(یک شهروند عادی)
سلام جناب عبدالملکی ! لباس وزارت مبارک .از بد یا خوب روزگار مخاطب تان آدم پیگیری است‌.این بنده ظلوم و جهول نه براندازم و نه ضد انقلاب .خدا شاهده با پسر عموهای صدام هم هیچ نسبتی ندارم. شما در مصاحبه هشتم آبان ماه سال ۹۹ فرمودید: \"سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول باعث فلاکت ۷۵ کشور دنیا شد/ با عملی شدن تئوری اقتصاد مقاومتی، تمدن غرب نابود می شود\". و البته بنده همان زمان نظرم را در مورد سخنان تان بیان داشتم. خب بسم ا..... ما شهروندان عادی منتظریم با عملی کردن اقتصاد مقاومتی تمدن غرب را نابود کنید. مطالبه من واضح است لطفا مرا به عطاریی حواله ندهید که در آن علف گربه و حب اژدها می فروشند. مهدی صاحب ساده کار
ناشناس
سلام حضرت وزیر! ایام بکام. در یاداشت های گذشته سستی ادعایتان مبنی بر اینکه \" با عملی شدن تئوری اقتصاد مقاومتی، تمدن غرب نابود می شود\" را برایتان مطرح و درخواست داشتم حال که وزیر شده اید حتما این موضوع را دنبال و عملیاتی بفرمایبد. اما متاسفانه در مصاحبه تان‌ با رسانه ها که بصراحت اعلام کردید \" قدرت خرید وزیران هم کاهش پیدا کرده\" معلوم شد که استدلال های این شهروند عادی از شمای وزیر درست تر بوده است.جناب وزیر! ابر مشکلات جامعه ایرانی با نظریات من در آوردی قابل حل نیست.از شیوه های مدیریت دنیا استفاده کنید.از تجربیات کشورهایی چون هلند، سنگاپور، ژاپن و.... که از لحاظ وسعت گاها به اندازه یک استان کشورمان هستند بهره ببرید.از نظر ماهاتیر محمد در خصوص مثال معروف شاخ گاو استفاده کنید.از نظریه ترک قله های موفقیت بهره مند شوید. فتامل جناب وزیر و باز هم توصیه می کنم:کم گوی و گزیده گوی چون در.... بقول شهید مطهری : داشتن؛ مدفن عشق، علاقه و خواستن است است. و اما سنگاپور: 🌿 سنگاپور یکی از ۱۰کشور توسعه یافته جهان بامساحت ۷۲۸کیلیومتر مربع (نصف جزیره قشم) و ۵میلیون جمعیت (۱۷ برابر کمتر از ایران) تقریبا ۲ برابر کل ایران اقتصاد دارد! جی‌دی‌پی سنگاپور ۳۵۰میلیارد دلار است و جی‌دی‌پی ایران ۱۹۱میلیارد دلار. سنگاپور موفق شده با رعایت ۳ اصل شایسته سالاری، عملگرایی و صداقت بالاترین رتبه‌های جهانی راکسب کند: رتبه ۱ اثربخش‌ترین دولت جهان رتبه ۱ شاخص کیفیت نظارت دولتی جهان رتبه ۱ رقابت‌پذیرترین اقتصاد جهان رتبه ۱ بهترین قوانین کار جهان رتبه ۱ سلامت و پایداری شیلات جهان رتبه ۱ کیفیت زیرساخت‌های هوایی جهان رتبه ۱ باکیفیت‌ترین جاده‌های جهان رتبه ۲ نوآورترین کشور جهان رتبه ۲ آزادترین اقتصاد جهان رتبه ۲ کمترین تهدیدات امنیتی جهان رتبه ۲ دارای بیشترین ارتباطات جهانی رتبه ۳ جذب سرمایه‌گذار خارجی جهان رتبه ۳ باکیفیت‌ترین خدمات لجستیکی جهان رتبه ۳ حمل و نقل دریایی جهان رتبه ۳ صادرکننده کالای پیشرفته جهان رتبه ۴ بیشترین تعداد کشتی جهان رتبه ۵ کمترین توقف کشتی‌ها بنادر رتبه ۵ دارای بیشترین مراکز مالی جهان رتبه ۷ قانونمندترین و شفاف‌ترین کشور جهان رتبه ۹ ذخایر بزرگ ارزی جهان و ... مهدی صاحب ساده کار
مهدی صاحب ساده کار (یک شهروند عادی)
سلام حضرت وزیر! ایام بکام. در یاداشت های گذشته سستی ادعایتان مبنی بر اینکه \" با عملی شدن تئوری اقتصاد مقاومتی، تمدن غرب نابود می شود\" را برایتان مطرح و درخواست داشتم حال که وزیر شده اید حتما این موضوع را دنبال و عملیاتی بفرمایبد. اما متاسفانه در مصاحبه تان‌ با رسانه ها که بصراحت اعلام کردید \" قدرت خرید وزیران هم کاهش پیدا کرده\" معلوم شد که استدلال های این شهروند عادی از شمای وزیر درست تر بوده است.جناب وزیر! ابر مشکلات جامعه ایرانی با نظریات من در آوردی قابل حل نیست.از شیوه های مدیریت دنیا استفاده کنید.از تجربیات کشورهایی چون هلند، سنگاپور، ژاپن و.... که از لحاظ وسعت گاها به اندازه یک استان کشورمان هستند بهره ببرید.از نظر ماهاتیر محمد در خصوص مثال معروف شاخ گاو استفاده کنید.از نظریه ترک قله های موفقیت بهره مند شوید. فتامل جناب وزیر و باز هم توصیه می کنم:کم گوی و گزیده گوی چون در.... بقول شهید مطهری : داشتن؛ مدفن عشق، علاقه و خواستن است است. و اما سنگاپور: 🌿 سنگاپور یکی از ۱۰کشور توسعه یافته جهان بامساحت ۷۲۸کیلیومتر مربع (نصف جزیره قشم) و ۵میلیون جمعیت (۱۷ برابر کمتر از ایران) تقریبا ۲ برابر کل ایران اقتصاد دارد! جی‌دی‌پی سنگاپور ۳۵۰میلیارد دلار است و جی‌دی‌پی ایران ۱۹۱میلیارد دلار. سنگاپور موفق شده با رعایت ۳ اصل شایسته سالاری، عملگرایی و صداقت بالاترین رتبه‌های جهانی راکسب کند: رتبه ۱ اثربخش‌ترین دولت جهان رتبه ۱ شاخص کیفیت نظارت دولتی جهان رتبه ۱ رقابت‌پذیرترین اقتصاد جهان رتبه ۱ بهترین قوانین کار جهان رتبه ۱ سلامت و پایداری شیلات جهان رتبه ۱ کیفیت زیرساخت‌های هوایی جهان رتبه ۱ باکیفیت‌ترین جاده‌های جهان رتبه ۲ نوآورترین کشور جهان رتبه ۲ آزادترین اقتصاد جهان رتبه ۲ کمترین تهدیدات امنیتی جهان رتبه ۲ دارای بیشترین ارتباطات جهانی رتبه ۳ جذب سرمایه‌گذار خارجی جهان رتبه ۳ باکیفیت‌ترین خدمات لجستیکی جهان رتبه ۳ حمل و نقل دریایی جهان رتبه ۳ صادرکننده کالای پیشرفته جهان رتبه ۴ بیشترین تعداد کشتی جهان رتبه ۵ کمترین توقف کشتی‌ها بنادر رتبه ۵ دارای بیشترین مراکز مالی جهان رتبه ۷ قانونمندترین و شفاف‌ترین کشور جهان رتبه ۹ ذخایر بزرگ ارزی جهان و ... مهدی صاحب ساده کار
مهدی صاحب ساده کار( یک شهروند عادی)
سلام حضرت وزیر انقلابی! هنوز نیامده به مجلس انقلابی دعوت شده اید؟؟؟ خواستم سوال کنم هنوز معتقدی که با تئوری اقتصاد مقاومتی تمدن غرب نابود شدنی است؟؟؟؟؟ برادر گرامی !! واقعیت های جهان امروز را درک کنید.واحدهای درسی دانشگاه امام صادق مختص ایام دانشجویی بود و کاربردش در حد سخنرانی . توئیت تان در دولت گذشته یادتان هست؟ آنجا که فرموده بودید: که دولت می تواند با ۳۰۰ میلیون دلار ارزش پاشی قیمت ارز را به کمتر از ۱۵ هزار توان‌رسانده و..... خب چه شد جناب وزیر؟ بسم ا.... این ادعای تان را عملی کنید تا افتخار این‌ مهم به اسم شما ثبت شود. قبلا نیز خدمت تان گفتم : کم گوی و گزیده گوی چون در//////// مهدی صاحب ساده کار
مهدی صاحب ساده کار( یک شهروند عادی)
جناب عبدالملکی امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ است .در تاریخ های ۸ آبان ۹۹، ۲۵ مهر ، ۱۸ آبان و ۷ دی ۱۴۰۰ در موقعیت های مختلف نظرات تان را به چالش کشیدم.دیدید حق با من شهروند عادی بود جناب وزیر؟!!!! ما رعیت هستیم اما بیسواد نه.می نویسم برای ثبت در تاریخ. قضاوت با آیندگان....
در حاشیه