آیت الله فلاحتی در همایش "وحدت اسلامی" علمای اهل تسنن و تشیع گیلان:

امام(ره) و مقام معظم رهبری بزرگ ترین منادیان وحدت اسلامی هستند/ جمهوری اسلامی دستور الهی وحدت بین مسلمانان را عملیاتی کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان اتحاد میان امت اسلام را از اهداف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: اگر کسی در مسیر اتحاد امت اسلام حرکتی کرد و نوشتار و گفتاری داشت همه باید او را امر و نهی کنند.

امام(ره) و مقام معظم رهبری بزرگ ترین منادیان وحدت اسلامی هستند/ جمهوری اسلامی دستور الهی وحدت بین مسلمانان را عملیاتی کرد

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش “وحدت اسلامی” علمای اهل تسنن و تشیع استان که به مناسبت هفته وحدت در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد اظهار کرد: هفته وحدت را به فضلا و علمای تشیع و تسنن تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم دوره اسلامی درک می کنیم که در راس آن امام(ره) و رهبر معظم انقلاب منادیان بزرگ وحدت اسلامی قرار دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وحدت و اتحاد بین امت اسلامی نعمت است، تصریح کرد: نعمت خدا را باید همیشه شاکر باشیم و آن را یادآوری کنیم.

آیت الله فلاحتی، همایش وحدت اسلامی علمای اهل تسنن و تشیع گیلان را یادآوری شکر نعمت پروردگار دانست و بیان کرد: قرن ها دشمنان تلاش کردند امت اسلامی را از همدیگر جدا کرده و تفرقه ایجاد کنند.

وی به خنثی شدن ترفند دشمنان در جدا کردن امت اسلام با وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی دستور الهی وحدت بین مسلمانان را عملیاتی کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اتحاد میان امت اسلام از اهداف پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: اگر کسی در مسیر اتحاد امت اسلام حرکتی کرد و نوشتار و گفتاری داشت همه باید او را امر و نهی کنند.

آیت الله فلاحتی، مسلمانان را دارای قوانین مستقل برای جامعه اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: هدف از وحدت مسلمان این است دشمنان بر جوامع اسلامی سیطره پیدا نکنند.
وی با بیان اینکه وحدت دنیای اسلام به معنای ذوب شدن مذهبی در مذهب دیگر نیست، اظهار کرد: وحدت دنیای اسلام به معنای استفاده از مشترکات امت اسلامی در برابر دشمنان است.

امام جمعه رشت، وحدت را یک راهبرد عملی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: روز جهانی قدس یک حرکت راهبردی جمهوری اسلامی به منظور اتحاد جهان اسلام است ضمن اینکه عادی کردن رابطه با رژیم صهیونیستی ننگ است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران این آتش سوزی را به عنوان روز جهانی مسجد معرفی کرد.

وی، نامگذاری هفته وحدت از ولادت پیامبر گرامی اسلام(ع) در نگاه سنی و شیعه را از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در راستای اتحاد بین مسلمانان ذکر کرد و گفت: هشدار جمهوری اسلامی به نیروهای تکفیری در دنیای اسلام از راهبردی عملی وحدت بین امت اسلام است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به هشدار جمهوری اسلامی نسبت به سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی اشاره کرد و یادآور شد: بگذارید همه بدانند که عده ای به نام اسلام در جامعه اسلامی نمی خواهند آرمان های الهی و پیامبر گرامی اسلام(ص) به اهداف خود برسد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مجمع تقریب مذاهب اسلامی از ابتکارهای نظری و عملی جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت مسلمانان است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با آنچه که در مسیر تفرقه بین امت اسلامی قرار دارد به مبارزه می پردازد زیرا مسلمانان در سایه وحدت برادر شدند و در کنار همدیگر ایستادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه