در اعتراض به واگذاری شرکت به بخش خصوصی؛

نامه سرگشاده نمایندگان انجمن صنفی کارگری شرکت ایران پوپلین رشت به آیت الله رئیسی/ سابقه واگذاری کارخانجات تولیدی در گیلان درخشان و شفاف نیست!

نمایندگان انجمن صنفی کارگری کارگران شرکت ایران پوپلین با ارسال نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه، مخالفت و اعتراض صنفی خویش و قشر کارگری را با هر گونه واگذاری این شرکت به بخش خصوصی اعم از فروش، اجاره یا به هر طریقی که سرمایه ملی تبدیل به سرمایه خصوصی وخانوادگی شود، اعلام کرد.

نامه سرگشاده نمایندگان انجمن صنفی کارگری شرکت ایران پوپلین رشت به آیت الله رئیسی/ سابقه واگذاری کارخانجات تولیدی در گیلان درخشان و شفاف نیست!

به گزارش ۸دی، مشروح نامه سرگشاده رئیس و هیأت مدیره انجمن صنفی کارگری کارگران شرکت ایران پوپلین رشت به رئیس قوه قضائیه که تحریریه پایگاه خبری ـ تحلیلی هشت دی ارسال شده است به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

محضر مبارک حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه

باسلام واحترام،

باستحضار آن مقام عالی می رسانیم، شرکت ایران پوپلین که قریب به نیم قرن در صنعت نساجی گیلان فعالیت می نماید و از شرکت های صاحب نام در کشور به شمار می رود، با داشتن ۲۷۶ نیروی انسانی فعال کارگری تمامی مراحل تولید منسوجات ازجمله ریسندگی، بافندگی، مراحل چاپ، رنگرزی و تکمیل انواع پارچه‌های پنبه‌ای وپلی استر را دارا می باشد.

اکنون این شرکت بعلت سوء مدیریت مدیران ادواری گذشته و عدم نظارت دستگاه های مربوطه بر فعالیت مدیران این شرکت و عدم استفاده از ظرفیت های موجود که ناشی از عدم نقدینگی و سرمایه در گردش می باشد و بدهی های انباشته به دستگاه های خدماتی و تأمین اجتماعی استان گیلان و… موجب گردیده که نهایتا براساس مصوبه ۱۸ تیرماه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان و موافقت شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بانک ملی ایران تصمیم به واگذاری به بخش خصوصی یا اجاره به شرط تملیک گردد!

از آنجایی که سابقه واگذاری شرکت ها و کارخانجات تولیدی در کشور خاصه گیلان درخشان و شفاف نبوده و هیج گونه آثار مثبتی در بر نداشته است و گاهی موجب تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی و اخراج کارگران را در پی داشته است از جمله (پارس الکتریک، فرش گیلان، شرکت پوشش، ابریشم و…) فلذا اینجانبان نمایندگان انجمن صنفی کارگری کارگران شرکت ایران پوپلین به نمایندگی از جامعه کارگری کارخانجات ایران پوپلین و خانواده آنان مخالفت و اعتراض صنفی خویش و قشر کارگری را با هر گونه واگذاری به بخش خصوصی اعم از فروش، اجاره یا به هر طریقی که سرمایه ملی تبدیل به سرمایه خصوصی وخانوادگی شود، اعلام می کنیم زیرا بر این باوریم که این تصمیم اتخاذ شده کار گروه رفع موانع تولید استانی شتابزده و بر خلاف منویات و فرموده مقام معظم رهبری بوده که امسال را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری نموده اند!

اینجانبان امضا کنندگان ذیل این نامه معتقدیم که امورات شرکت ایران پوپلین و دیگر شرکت ها باید با مشارکت کارگران همان مجموعه حل و فصل شود و مخالفت خود را با خصوصی سازی و استیلای نئولیبرالیسم اعلام داشته و خواهان قطع دستان کثیف وچدنی رانتخواران صنایع گیلان بوده و پیشنهاد می کنیم که مدیران محترم گروه توسعه ملی بانک ملی چوب حراج بر اموال بیت المال ایران پوپلین نزنند! این شرکت بحران دیده مالی، با اندکی سرمایه‌گذاری مستقیم و نظارت سهامداران اصلی یا سرمایه گذاری نهادهای حمایتی و مردمی مثل ستاد فرمان اجرایی امام ره، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، جهت مدرنیزه شدن دستگاهها و تامین مواد اولیه کارخانجات ایران پوپلین، می توان شاهد اشتغالزایی روز افزون جوانان تحصیلکرده نساجی جویای کار استان و احیای صنعت فراموش شده نساجی گیلان بود.

امضاء کنندگان: ریس و هیات مدیره انجمن صنفی کارگری کارگران شرکت ایران پوپلین: پرویز زعیمی. علیرضا کلباسی. محسن محمدی. عباس پیری. سیده فاطمه حسینی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سلام میخوام با چ شماره ای میتونم با سر دبیر محترم تماس بگیرم ؟؟
در حاشیه