درمان گلودرد با ۱۰روش سنتی عالی

در فصلی هستیم که گلو درد یکی از مشکلات شایع مردم است. البته که علاوه بر سردی هوا در این روزها آلودگی هوا هم مزید بر علت شده و اکثرا افراد در طول روز دچار سوزش گلو می شوند. در این مطلب برای شما از راه های درمان سوزش گلو صحبت کرده ایم.

درمان گلودرد با ۱۰روش سنتی عالی
به گزارش ۸دی،این نوشیدنی به صورت ولرم در رفع عفونت موثر است و گلو درد را التیام می‌بخشد. لیموترش به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی و تولید گلبول‌های سفید برای درمان سرماخوردگی توصیه می‌شود. افزایش گلبول‌های سفید در بدن قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند.
درمان سوزش گلو با عسل
زمانی که اولین علائم گلو درد را می‌بینید وقت را تلف نکنید و به سراغ عسل بروید. در این صورت گلودردتان خیلی زودتر درمان می‌شود. یک لیموترش بزرگ بردارید و آب آن را بگیرید. ۵ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. هم بزنید و زمانی که احساس کردید گلویتان می‌سوزد یک قاشق چای‌خوری میل کنید. حتماً قبل از خواب هم یک قاشق چای‌خوری از این شربت معجزه گر بخورید. می‌توانید مقداری عسل را در آب گرم حل و با آن قرقره کرده و بعد قورت دهید.
توجه داشته باشید قرقره کردن با جوش شیرین هم بسیار موثر است. مقدار کمی جوش شیرین را در نصف فنجان آب جوش حل کنید. بگذارید خنک شود و سپس قرقره کنید.
 درمان سوزش گلو با جوش شیرین
جوش شیرین نیز می تواند گزینه خوبی برای از بین برد گلو درد باشد. مقدار بسیار کمی از آن را در داخل آب گرم حل کنید و این محلول را قرقره کنید. توجه داشته باشید که اصلا نباید جوش شیرین وارد بدن شما شود.
اهمیت مرطوب نگه داشتن گلو
از مؤثرترین راه‌های بهبود گلودرد در زمان سرماخوردگی، غرغره آب نمک است. غرغره مرتب در طول روز با آب ولرم می‌تواند تورم گلو را کاهش داده و مخاط حلق را نرم و باکتری‌ها را از بین ببرد. در صورت شور بودن محلول می‌توان از کمی عسل برای شیرین شدن آب استفاده کرد. استفاده از قطره مخصوص گلودرد، ترشح بزاق را تحریک کرده و همین امر گلو را مرطوب نگه می‌دارد. در این میان، آب نبات‌های سفت با طعم‌های نعناعی و تند نیز مؤثر هستند. شربت سینه نیز درد را کاهش داده و به عنوان یک مسکن عمل می‌کند.
 درمان گلو درد با مریم گلی
۱ تا ۳ گرم برگ خشک مریم گلی را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. روزانه ۵ مرتبه با این محلول قرقره کنید.
گیاه مریم گلی برای زنان باردار، شیرده، کودکان زیر ۱۸ ماه و افرادی که دچار سرطان سینه و صرع هستند مورد منع مصرف دارد.
تعویض مسواک
شاید باورتان نشود ولی ممکن است مشکل فقط مسواک باشد! تعویض کردن مسواک نیز می تواند یک گزینه خوب برای تمام کردن گلودردها باشد. بسیاری از پزشکان معتقد هستند که مسواک های کهنه حاوی میکروب های هستند که می توانند وارد گلوشوند.
درمان گلو درد با آویشن
می‌توانید با جوشانده‌ی آویشن قرقره کنید. همچنین می‌توانید مقداری آویشن را دم داده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این جوشانده برای تسکین گلو درد فوق‌العاده است.
توجه داشته باشید اگر منشأ گلو درد عفونت ویروسی باشد با همین روش‌های ساده می‌توانید از پس آن بر بیایید. اما اگر گلودردتان منشأ باکتریایی داشته باشد بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.
درمان گلو درد با سیر
وقتی گلویتان درد می‌کند در خانه می مانید و استراحت می‌کنید. به همین دلیل بهانه‌ای برای مصرف نکردن سیر به دلیل بوی آن وجود ندارد. سیر خواص ضدویروسی و ضدعفونی‌کنندگی قوی دارد. توصیه می‌کنیم برای خود آش یا سوپ تهیه کرده و حتما به آن سیر بزنید و میل کنید.
روغن زیتون همه کاره
شاید در هنگام سرماخوردگی و گلودرد که چیزی از گلوی آدم پایین نمی‌رود پیشنهاد مصرف یک قاشق روغن زیتون واقعا آزاردهنده باشد. اما باید بدانید که بلعیدن یک قاشق روغن زیتون باکیفیت آن هم قبل از خواب باعث تسکین گلودرد شده و برای مدتی شما را از سرفه کردن راحت می‌کند. در نتیجه می‌توانید به راحتی بخوابید و استراحت کنید.
درمان گلو درد با درخت چای
دو قطره روغن ضروری درخت چای را با کمی عسل مخلوط کنید و قبل از این که قورتش دهید چند لحظه در دهان خود نگه دارید. هر روز سه مرتبه این کار را انجام دهید تا علائم بیماری کاملاً از بین برود.
توجه داشته باشید که روغن ضروری این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر ۳ سال مورد منع مصرف دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه