کارشناس اقتصادی در گفت و گو با 8دی:

وابسته کردن بیش از حد کشور به برجام منجر به توقف نسبی اقتصاد شد

کارشناس اقتصادی با اشاره به نقش برجام در اقتصاد ایران، گفت: امیدواری به مذاکرات، وابسته کردن بیش از حد اقتصاد به مذاکرات برجام طی ۲_۳سال اخیر باعث توقف نسبی اقتصاد کشور شده است.

وابسته کردن بیش از حد کشور به برجام منجر به توقف نسبی اقتصاد شد

حجت الله عبدالملکی در گفت وگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار کرد: افزایش هزینه ها به ویژه افزایش قیمت حامل های انرژی در نارضایتی مردم تأثیر مستقیم داشته است.

وی با بیان اینکه دولت باید بودجه ۹۷را اصلاح کند گفت: هر چند که دولت لایحه بودجه ۹۷را به مجلس تقدیم کرده است ولی با پیشنهاد اصلاح در خصوص عدم افزایش حامل های انرژی می تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اصلاح اساسی درباره افزایش هزینه حامل های انرژی یک اقدام عاجل و مؤثر توسط دولت خواهد بود.

عبدالملکی با بیان اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد پرظرفیت است، افزود: در صورتی که مسولین اراده کنند اقتصاد ایران با همین شرایط فعلی پتانسیل و آمادگی جهش را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به نقش برجام در اقتصاد ایران بیان کرد: امیدواری به مذاکرات، وابسته کردن بیش از حد اقتصاد به مذاکرات برجام طی ۲_۳سال اخیر باعث توقف نسبی اقتصاد کشور شده است.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: اگر دولت همراه با همه قوای خود روی بخش عظیمی از ظرفیت های فعلی که سرمایه گذاری شده است و در حال حاضر خالی است با هدف بهره برداری از آنها تاکید داشته باشد سال ۹۷ سالی پر رونق در بخش اقتصادی خواهد بود.

عبدالملکی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی راه گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی است، گفت: تولید و سازوکارها در زمینه شامل مبارزه با قاچاق، رانت و… مشخص است که ظرف چند ماه بخش قابل توحهی از آن قابل حل شدن است.

وی تصریح کرد: رفع موانع تولید مانند استفاده از ظرفیت های صادراتی کشورهای همسایه، کاهش واردات، مبارزه با قاچاق از جمله مواردی است که در طول سال ها در ارتباط با آنها برنامه ریزی شده است و بستر قانونی آنها موجود است.

کارشناس مسائل اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: رفع موارد مذکور نیازمند عزم و اراده مسئولین است که به موجب آنها منجر به کاهش بیکاری خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جواد
وقتی اعتقادی به جهادکبیر قرآنی نباشد؛ نتیجه .................................................................................................
در حاشیه