رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفتگو با 8دی:

فساد صندوق ذخیره فرهنگیان به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید/ از طرح هدفمندی یارانه‌ها تحقیق و تفحص می‌شود

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: مجموع تخلف صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان با نهایی شدن گزارش به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

فساد صندوق ذخیره فرهنگیان به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید/ از طرح هدفمندی یارانه‌ها تحقیق و تفحص می‌شود

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی فرهنگیان با تشریح آخرین وضعیت تحقیق از این صندوق اظهار داشت: پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان نهایی شده و گزارش آن به هیئت‌رئیسه مجلس برای طرح در صحن علنی ارائه شه است.

وی افزود: مجموع تخلف صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان با نهایی شدن گزارش به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان تحقیق از صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از پنج هزار برگ سند از تخلفات صندوق و بانک سرمایه به دست آمد و اکنون دستگاه قضایی باید برای بازگرداندن پول‌ها وارد عمل شود.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: اکنون برخی از بدهکاران که پیش‌ازاین به زندان افتاده بودند با قید وثیقه آزاد هستند و متأسفانه یکی از همین بدهکاران با ۵۰۰ میلیارد بدهکاری از کشور خارج شد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر تغییر ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: هیئت‌مدیره صندوق باید توسط فرهنگیان انتخاب شود چراکه سرمایه آن متعلق به معلمان است.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه سازوکار فعلی برای نظارت بر صندوق ذخیره فرهنگیان مناسب نیست گفت:‌ اکنون صندوق از حسابرسی دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و معلمان در امان است درحالی‌که این نهادها و معلمان باید برای ممانعت از مفاسد اقتصادی در چنین صندوقی حسابرسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با پایان کار رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مسئولیت کمیته تحقیق و تفحص از طرح هدفمندی یارانه را بر عهده گرفته است گفت: از سال ۸۹ طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور اجرایی شده است و هر سال دولت در این بخش حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است، افزود: قانون‌گذار تکلیف درآمد سازمان هدفمندی را روشن کرده که بر اساس آن پرداخت یارانه نقدی به مردم و پرداخت به بخش تولید از جمله ردیف هزینه‌کرد‌های آن است.

نماینده مردم رشت افزود: دولت در مجموع  حدود ۵۰۰ میلیارد از طرح هدفمندی یارانه‌ها درآمد داشته است و چیزی حدود نصف این مبلغ را به مردم پرداخت کرده است.

کوچکی نژاد ادامه داد: در تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌خواهیم میزان عمل به قانون هدفمندی یارانه‌ها را بسنجیم و ببینیم درآمدهای این قانون در چه بخشی هزینه شده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: بسیاری از مردم همچنان می‌گویند یارانه نقدی به آن‌ها پرداخت نمی‌شود و مسئولان استانی نیز در این رابطه به آن‌ها پاسخگو نیستند.

وی در پایان گفت: هیئت تحقیق تفحص از سازمان هدفمندی یارانه پس از صدور احکام اعضای هیئت در چند روز آینده، تحقیق و تفحص از این سازمان را آغاز خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه