هرآنچه درباره خاصیت پاچه گوسفند باید بدانید

پاچه گوسفند دارای مزیت ها و فواید زیادی است، اما در خوردن آن باید دقت شود. در این مقاله به برخی از مهم ترین خواص پاچه گوسفند اشاره می کنیم.

هرآنچه درباره خاصیت پاچه گوسفند باید بدانید
به گزارش ۸دی، پاچه گوسفند دارای مزیت ها و فواید زیادی است، اما در خوردن آن باید دقت شود. در این مقاله به برخی از مهم ترین خواص پاچه گوسفند اشاره می کنیم.

خواص پاچه گوسفند چیست و چه کسانی نباید بخورند؟
محمد عسکر فراشاه، متخصص طب ایرانی،  درباره خواص پاچه گوسفند اظهار کرد: پاچه گوسفند لزج و دیرهضم است ولی گفته می‌شود پس از هضم، غذای صالح به بدن می‌رساند.

مهم ترین خاصیت پاچه گوسفند: رفع گرفتگی صدا و سرفه‌های خشک
افراد با گرفتگی صدا و سرفه خشک و مبتلایان به بواسیر در صورتی که هاضمه خوبی داشته باشند, از مصرف پاچه پخته شده بهره می‌برند,مصلح پاچه، سرکه و عسل و پختن آن با کرفس و دارچین است.

* مصلح :هر غذایی در طب سنتی دارای یک یا چند مصلح میباشد .منظور از مصلح یعنی یک نوعی ماده ی غذایی یا گیاه دارویی که مصرف آن به همراه غذاهای مورد نظر . در اصلاح عوارض جانبی احتمالی آن غذا موثر خواهد بود و هضم غذا را بهتر خواهد کرد  وخواص و فواید غذا و جذب غذا را در بدن و ارگانهای مربوط مضاعف خواهد کرد.

افرادی که قدرت حسی آنها افزایش یافته و صداها یا بوهای کم، آزارشان می‌دهد(حواسشان حساس‌تر از معمول شده است)، با مصرف پاچه مشکلشان بهبود می‌یابد.

خواص پاچه گوسفند را بهتر بشناسید

بیماران قلبی و دیابتی حتی‌الامکان کله پاچه را از برنامه غذایی خود حذف کنند. افراد با اوره و اسید اوریک بالا همچنین مبتلایان به نقرس، بیماران قلبی و دیابتی حتی‌الامکان کله‌پاچه را از برنامه غذایی خود به دلیل داشتن چربی و پروتئین بالا حذف کنند. افراد سالم‌، جوانان و کودکان در صورت مصرف کله پاچه حتما ورزش و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

 

منبع: سیمرغ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه