ستاره درخشان گیلان؛

روحانی که در انزلی منافقین را به‌زانو درآورده بود

پس‌ازآنکه منافقین دست به ترور شخصیت‌های کشور زدند، شهید خدادادی افشاگری وسیعی از چهره پلید منافقین را برای مردم روشن کرد و نیز تأکید می‌کرد تا آخرین قطره خونی که در بدن داریم باید از حضرت امام پیروی و اطاعت کنیم.

روحانی که در انزلی منافقین را به‌زانو درآورده بود

به گزارش ۸دی، شهید مرتضی خدادادی در سال ۱۳۲۸ در خانواده‌ای مسلمان و متدین در شهرستان تربت‌حیدریه دیده به جهان گشود.

خانواده وی ازنظر اقتصادی جزء اقشار ضعیف جامعه و ازنظر مکتب حیات‌بخش اسلامی غنی بودند و باکار شریف کشاورزی امرارمعاش می‌کردند.

 مرتضی از سن ۱۳ سالگی برای کسب معارف و علوم اسلامی وارد حوزه علمیه شد و پس از مدتی برای ادامه تحصیلاتش به مشهد مقدس هجرت کرد و علاقه وافری به فراگیری دروس علمی داشت.

آقا مرتضی در محضر اساتید همانند آیت‌الله میلانی درس علم و تقوا، انسان شدن، انسان ساختن و طریق خدمت به خلق خدا را آموخت و علاوه بر آن دیپلم علوم تجربی را نیز اخذ کرد.

 وی در سال ۵۲ ازدواج کرد که ثمره آن ۵ فرزند پسر بوده که ادامه‌دهنده راه پدر گرامی‌شان هستند و با شروع نهضت مقدس انقلاب اسلامی شهید مرتضی خدادادی هماهنگی بین نیروها از طرف حوزه علمیه مشهد به گیلان و شهر بندر انزلی اعزام شد.

این روحانی مبارز از مریدان حضرت امام خمینی (ره) و مخلص و سربازی توانا برای اسلام بود و در این زمینه‌ها توانمندی خاص خودش را نشان داده بود و ایشان اولین بار با جلو قرار گرفتن در تظاهرات صفوف مردم مسلمان شهر بندر انزلی، پیشتاز بودن روحانیت را به اثبات رسانید.

 وی با فریاد رسای خود افشاگر چهره پلید رژیم وابسته به امپریالیسم شاه مزدور شد و در این رابطه چندین بار حکم جلب وی از طرف ساواک صادر شد اما به دلیل هوشیاری و تبحری که داشت، ساواک را عاجز از دستگیری خود کرد.

 با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (رض) و تشکیل جهاد سازندگی، ایشان مسئولیت نماینده امام در جهاد سازندگی را بر عهده گرفت و مشغول به خدمت در این جهاد مقدس شد.

برای آقا مرتضی شب و روز فرقی نداشت و در هر زمان و هرکجا که احساس می‌کرد برای خدمت به اسلام به حضور ایشان نیاز است بادل جان حرکت می‌کرد و خود را به آنجا می‌رساند.

 سخنرانی‌ها و فریادهای او در مجالس و محافل هنوز در گوش امت حزب‌الله طنین‌انداز است که گروهک‌ها، منافقین، آمریکا و شوروی در مقابل این امت الهی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

شهید مرتضی خدادادی دارای صفات عالی انسانی، اسلامی، اخلاقی نیکو و با همه اطرافیان برخوردی دوستانه داشت به حدی که همه تحت تأثیر اخلاق نیکویی اسلامی وی قرار می‌گرفتند و مجذوب ایشان می‌شدند.

با تحمیل جنگی نابرابر از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، بخصوص حکومت بعث عراق، همیشه جوانان را تشویق و ترغیب به دفاع و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌کرد و می‌گفت بدانید این جنگ یک امتحان و موهبتی الهی است و خط امت حزب‌الله، ضدانقلاب و منافقین را مشخص می‌کند.

پس‌ازآنکه منافقین دست به ترور شخصیت‌های کشور زدند، شهید خدادادی افشاگری وسیعی از چهره پلید منافقین را برای مردم روشن کرد و نیز تأکید می‌کرد تا آخرین قطره خونی که در بدن داریم باید از حضرت امام پیروی و اطاعت کنیم.

منافقین که به شخصیت و افکار عالی شهید خدادادی پی برده بودند و دانستند که ماندن خدادادی نابودی آنان را در این شهر رقم خواهد زد تصمیم به ترور ایشان می‌گیرند.

زمانی که دو یار باوفای امام، شهید رجائی و شهید باهنر توسط منافقین به شهادت می‌رسند و در راهپیمایی مردم سوگوار انزلی شهید خدادادی فریاد می‌زند که‌ای منافقین با این اعمال کثیف و ضد انسانی خود نمی‌توانید انقلاب را به‌زانو درآورید بلکه چهره واقعی خودتان را برملا می‌کنید.

منافقین در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۶۰ با پرتاب نارنجک به داخل منزل ایشان، مرتضی خدادادی را به شهادت می‌رسانند و با این حرکت شوم منافقین، شهید خدادادی نیز راست‌قامت و جاودانه تاریخ اسلام و انقلاب شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه