گزارش؛

شورای پنجم رشت تاکنون نتوانسته‌ هیچ کاری برای مردم انجام دهد

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن عذرخواهی از مردم رشت گفت: من به شخصه از عملکرد شورای پنجم راضی نیستم و متاسفم که تاکنون هیچ کاری نتوانسته‌ایم انجام دهیم.

شورای پنجم رشت تاکنون نتوانسته‌ هیچ کاری برای مردم انجام دهد

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم ، فاطمه شیرزاد عصر امروز در پانزدهمین جلسه شورای شهر رشت و در نطق پیش از دستور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اظهار داشت: امیدواریم این حادثه تلنگری برای مدیران حوزه مدیریت بحران باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه ۴ رشت خاطرنشان کرد: ۵۰ آتش‌نشان در قالب ۱۴ گروه آتش‌نشانی موفق به مهار این حریق شدند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لزوم ایجاد تحول در حوزه مدیریت شهری خاطرنشان کرد: امیدواریم تا شهردار رشت اقدامات لازم در راستای پرداخت حقوق‌های معوقه کارکنان شهرداری رشت با جدیت انجام دهد.

رضا رسولی نیز در نطق پیش از دستور با بیان اینکه بیش از ۱۸ سال از استقرار نظام شورایی در سیستم مدیریت شهری رشت می‌گذرد اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در راستای تحقق نظام متعالی مدیریت شهری شفافیت‌های آماری لازم را با مردم داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ضمن ارائه طرح شفاف‌سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری عنوان داشت: شفاف سازی آمار برای ارائه به مردم تنها با بیان سخنان زیبا امکان‌پذیر نیست.

رسولی با اشاره به ابلاغ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات توسط دولت ابراز داشت: شفاف سازی مذاکرات و عملکرد شورای شهر از مواردی است که سبب می‌شود ناامیدی و سوءتفاهمات مردم نسبت به رخدادهای شورای شهر از بین برود.

وی ضمن تشریح راهکارهای اجرای این طرح اعلام کرد: ایجاد امکان پخش زنده جلسات شورای شهر رشت جهت در جریان قرار گرفتن عموم مردم از رخداد های شورای شهر از اقداماتی است که می‌تواند در زمینه شفاف‌سازی اطلاعات موثر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ضمن ارائه دیگر راهکارهای اجرای طرح شفاف‌سازی خاطرنشان کرد: استقرار و به‌روزرسانی سامانه جامع و الکترونیک تصمیمات شورای شهر رشت سبب مدیریت مناسب طرح‌ها و لوایح می‌شود.

رسولی گفت: درصورت تصویب طرح شفاف‌سازی توسط اعضای شورای شهر رشت، شهرداری رشت موظف است تا کتاب اطلاعات شورای شهر و شهرداری را که شامل مواردی نظیر بودجه سالانه و گزارش عملکرد سالانه می‌شود را چاپ و در اختیار عموم مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه در صورت اجرای طرح شفا‌ف‌سازی، شهرداری رشت نخستین شهرداری شفاف و پاسخگو کشور به حساب می‌آید گفت: تصویب این طرح سبب آگاه سازی بیشتر مردم درباره حقوق شهروندی خودشان می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه برخی فسادهای مالی در شهرداری رشت وجود دارد ابراز داشت: اجرای طرح شفاف‌سازی زمینه ساز مقابله با فساد مالی در شهرداری رشت می‌شود.

اسماعیل حاجی‌پور نیز در نطق پیش از دستور با انتقاد از مشکلات موجود در شهرداری رشت خاطرنشان کرد: شهردار رشت قرار بود تا برنامه‌ای جهت برطرف کردن برخی مشکلات شهر رشت را به شورای شهر ارائه دهد که تا کنون این عمل اتفاق نیفتاده است.

عضو شورای اسلامی رشت با اشاره مناسب نبود آسفالت برخی از خیابان‌های شهر رشت اظهار داشت: نبود نظارت مناسب در امور آسفالت و کمبود کیفیت آسفالت‌های استفاده شده از نکات نگران کننده‌ای است که باید به آن توجه کرد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری با نمایندگان شهر رشت در مجلس شورای اسلامی و استاندار گیلان ابراز داشت: لازم است تا از این مسئولان دعوت کنیم در جلسات شورای شهر حضور پیدا کنند تا در جریان مشکلات شهر قرار بگیرند.

حاجی پور خطاب به نصرتی شهردار رشت اعلام کرد: شهردار رشت مهلت زیادی برای تهیه لایحه بودجه سال ۹۷ ندارد و باید لایحه‌ای را تهیه کند که واقعی بوده و امکان تحقق آن وجود داشته باشد.

حامد عبداللهی نیز در نطق پیش از دستور با انتقاد از وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر رشت اعلام کرد: بسیاری از مراجعات مردمی بیانگر نارضایتی مردم از وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر رشت است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ضمن عذرخواهی از مردم رشت خاطرنشان کرد: من به شخصه از عملکرد شورای پنجم راضی نیستم و متاسفم که تاکنون هیچ کاری نتوانسته‌ایم انجام دهیم.

عبداللهی با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت پل‌های عابر پیاده‌ رها شده در اطراف برخی خیابان‌های رشت ابراز داشت: اگر به‌دلیل کم‌کاری ما مشکلی برای مردم ایجاد شود چه کسی می‌خواهد پاسخگو باشد.

وی با اشاره به مصوبه موجود جهت حمایت از تیم فوتبال سپیدرود خاطرنشان کرد: حمایت از این تیم‌ها وظیفه‌ای است که از سال گذشته بر عهده شهرداری رشت بوده و به‌طور کامل تحقق نیافته است.

به گزارش تسنیم، لایحه حضور یکی از اعضای شورای اسلامی رشت جهت حضوردر کارگروه ۴ روزه شهرهای خلاق خوراک شناسی در کشور ترکیه مطرح شد که با مخالفت فاطمه شیرزاد و ترک موقت جلسه توسط وی به دلیل هزینه‌های اضافی این سفر و عدم دریافت نتیجه مناسب مواجه شد.

پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با حضور مسعود نصرتی شهردار رشت برگزار شد که به درخواست وی و با کسب اکثریت آراء اعضای شورا به‌صورت غیرعلنی ادامه یافت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه