ایران و احتمال رویارویی با حریف تکراری

وبسایت رسمی برنامه نود – ۱۱ روز دیگر ایران با حریفان خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آشنا می‌شود.

ایران و احتمال رویارویی با حریف تکراری

 

به گزارش ۸دی به نقل از سایت نود، در بین ۳۱ تیم دیگر حاضر در جام جهانی هفت تیم دیده می شوند که ایران سابقه بازی با آنها در جام های جهانی را دارد. جالب اینکه هیچکدام از این تیم ها هم در سید سوم، سیدی که ایران حضور دارد دیده نمی‌شوند. با این حساب باید گفت احتمال اینکه ایران با یک حریف تکراری در روسیه روبرو شود وجود دارد.

 

سرگروه‌ها

 

 

در بین سرگروه‌ها(روسیه، آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان، فرانسه) ایران سابقه بازی با آلمان، پرتغال، آرژانتین در جام‌های جهانی را دارد که به هر سه تیم باخته است. احتمال اینکه حریف سید اول ایران یک حریف جدید باشد ۶۳ درصد است. در بین حریفان جدید، روسیه می‌تواند مطلوب‌ترین باشد و برزیل هیجان انگیزترین. فوتبال ایران البته در بازیهای المپیک با برزیل و شوروی روبرو شده است.

 

مصاف ایران با آلمان پس از برد چهار بر صفر ایران مقابل این کشور در جام جهانی نوجوانان هم می تواند جذاب باشد. بازی با آرژانتین هم ملاقات تکراری با لیونل مسی خواهد بود.

 

سید دوم؛ احتمالا حریف جدید

 

در بین تیم‌های سید دوم(اسپانیا، پرو، سوئیس، انگلستان، کلمبیا، مکزیک، اروگوئه، کرواسی) ایران سابقه بازی با پرو و مکزیک را دارد که از هر دو تیم هم باخته است. اینجا هم ۷۵ درصد احتمال رویارویی با یک حریف جدید وجود دارد؛ حریفانی مثل انگلیس و اسپانیا.

 

سید چهارم؛ احتمالا حریف تکراری

 

در سید چهارم یکی از چهار تیم صربستان، نیجریه، مراکش یا پاناما حریف ایران خواهد شد. ایران با صربستان( یوگسلاوی) در جام جهانی ۱۹۹۸ بازی کرده و با نیجریه در همین جام جهانی پیشین. پنجاه درصد احتمال دارد که یک حریف تکراری به پست ایران بخورد و اگر بازی ایران-نیجریه در این جام هم تکرار شد نباید تعجب کرد. بهتر است که یک حریف جدید؛ پاناما یا مراکش، نصیب ایران شود.

 

نیجریه تنها تیم حاضر در جام جهانی است که ایران سابقه امتیاز از گرفتن از آن را دارد. اسکاتلند، آمریکا و آنگولا دیگر تیم هایی اند که ایران در جام جهانی از آنها امتیاز گرفته که هیچ یک در جام جهانی حاضر نیستند.

 

ایران در چهار دوره حضورش در جام جهانی به هشت تیم باخته که شش برنده ایران در روسیه حاضرند و احتمال رویایی مجدد با آنها وجود دارد.

 

سیدبندی جام جهانی؛

 

سید یک: روسیه (میزبان)، آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان، فرانسه

 

سید دو: اسپانیا، پرو، سوئیس، انگلستان، کلمبیا، مکزیک، اروگوئه، کرواسی

 

سید سه: ایران، دانمارک، ایسلند، کاستاریکا، سوئد، تونس، مصر، سنگال

سید چهار: صربستان، نیجریه، استرالیا، ژاپن، مراکش، پاناما، کره‌جنوبی، عربستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه