امام جمعه انزلی:

تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران، محلی برای جاسوسی خواهد بود

امام جمعه بندرانزلی گفت: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا قطعا محلی برای جاسوسی از نوع سیاسی اقتصادی امنیتی و فرهنگی خواهد شد.

تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران، محلی برای جاسوسی خواهد بود

به گزارش  ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های این هفته شهرستان با تسلیت رحلت جانگذار پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سیره زندگی ایشان اشاره و افزود: در حکومت اسلامی ایشان عدالت ، انسانیت ، اخلاق ، صداقت و امانتداری وجود داشت ، خدمت به مردم ، محبت به مردم ، عطوفت دستگاه حاکم نسبت به مردم در جامعه ای که پیمغمبر موسس آن بود وجود داشت ،بعد از ایشان هیچ حکومتی این چنین به وجود نیامد که هم به فکر دنیا و هم آخرت مردم باشد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی نمونه ای کوچک از حکومت پیغمبر است تصریح کرد: نمی گویم حکومت جمهوری اسلامی دقیقا به همان شکل بوده و هیچ نقصی ندارد اما این نظام با همان هدف و الگو تاسیس شده است.

خطیب جمعه انزلی همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه بعد از گذشت حدود ۴۰ سال از این انقلاب شاهد رفتارهایی هستیم که یأس را در دل چشم انتظاران حکومت عدل الهی فراهم می کند ، برخی مسئولان کاری نکنند که دشمن با سو استفاده، اعتماد مردم را به نظام اسلامی ، رهبری و دین خدشه دار کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه نباید اشتباه یک فرد را به پای رهبری و نظام اسلامی و دین و اسلام گذاشت افزود: نسل جوان ما این را بداند اگر مسئولی در هر لباسی خطایی می کند تنها او بد است و راه پیغمبر و اسلام و دین هیچ بدی ای ندارد .

وی تاکید کرد: برخی رفتارها از برخی افراد سر می زند که با شاخصه های دینی منافات دارد ، سومدیریت ، اختلاس ، رشوه ، رانت خواری و بی تدبیری ها دل مردم را آزار می دهد که متاسفانه برخورد قاطعی با آن ها نمی شود و این ها نظام اسلامی را خدشه دار می کند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به اتفاقات و شایعات اخیر در فضای مجازی پیرامون حادثه اخیر زلزله کرمانشاه نیز اظهار کرد: برخی از این شایعات اسلام و اصل نظام را هدف گرفته بود که مردم ما با حضور چشم گیرشان در کمک رسانی به مردم آسیب دیده (در کنار همه ی سو مدیریت ها) توانست این فتنه را خنثی کند.

بحث تاسیس دفتر اتحادیه اروپا دیگر موضوعی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به آن اشاره و خاطر نشان کرد : این دفتر قطعا محلی برای جاسوسی از نوع سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی خواهد شد و شاید امروز به بهانه نشست های کشاورزی ورود کنند اما قطعا محلی برای جاسوسی های آیندشان می شود.

وی یادآور شد: اروپا ۲۰۰ هزار دلار کمک مردمی که برای زلزله زدگان کرمانشاه جمع آوری شده است را به بهانه ای اینکه ایران تحریم است بلوکه کرده است ، بعد برخی ها می گویند این ها با ما سر دوستی دارند؟ این جماعت همان انسان های رذل و پستی هستند که مانع رسیدن حتی دارو و غذا به مردم مظلوم یمن از سوی صلیب سرخ شدند.

وی با اشاره به نقص عهد از سوی شرکت توتال نیز گفت : دیدید که آن ها هم به عهد خود وفا نکرده و اجرای تعهدات را مشروط به اجازه ی آمریکا دانستند و گفتند که شروط جدیدی دارد ، با همه ی این وجود هنوز هم عده ای بر تبل مذاکره می کوبند و استناد به ائمه معصومین می کنند.

امام جمعه بندرانزلی به ارائه لایحه ی الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی منع حمایت مالی از تروریسم هم اشاره کرد و گفت : تعریف ما با تعریف استکبار از تروریسم متفاوت است ، آنان یمن و حزب الله را تروریسم می دانند و ما داعش را ، اگر امروز ما این طرح را بپذیریم فردا یقه ما را می گیرند و مانع خیلی از اقدامات ما می شوند.

وقف نیز از موضوعاتی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین آن را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: این مهم از سنت های نیک و ماندگار اسلامی است ، اینکه انسان بخشی از ثروش را در راه خدا وقف کند قطعا باقیات و صالحات فراوانی را برای خود ذخیره کرده است ، نگذاریم این کار نیک به فراموشی سپرده شود.

وی در پایان سخنان خود نیز افزود: امیدواریم این دعای امام که فرمودند خداوند کسانی را که خواب آمریکا می بینند بیدار کند، مستجاب شود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه