نماینده مردم رشت:

مافیای دولتی چای اجازه رشد و تقویت چای را نمی‌دهد/ بهبود وضعیت چای با عدم دخالت دولت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مافیای دولتی چای اجازه رشد و تقویت چای را نمی‌دهند، گفت: وضعیت چای داخلی با عدم دخالت دولت بهبود پیدا می‌کند.

مافیای دولتی چای اجازه رشد و تقویت چای را نمی‌دهد/ بهبود وضعیت چای با عدم دخالت دولت

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بابیان اینکه خود چای یک مافیا است، اظهار کرد: چای هم همانند برنج درگیر مافیا است و متأسفانه همه سردرگم در این محصول هستند.

وی با انتقاد از عدم پرداخت یارانه به برنج‌کاران افزود: دولت علیرغم اینکه به برنج یارانه نمی‌دهد به نهاده‌های کشاورزی نیز یارانه ناچیزی پرداخت می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ۱۱۰ هزار تن چای در کشور مصرف می‌شود، گفت: تنها ۳۰ هزار تن چای در کشور تولید می‌شود که مابقی آن نیازمند به واردات است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سازمان چای تنها یک سازمان عریض و طویل است، خاطرنشان کرد: صندوقی به نام حمایت از چای‌کاران وجود دارد و حمایت‌هایی از سوی دولت می‌شود اما هنوز چای‌کاران و کارخانه‌داران از این بخش راضی نیستند و نگرانی‌هایی در این راستا وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه در رابطه با چای سیکل معیوبی وجود دارد افزود: معتقدم اگر دولت در بحث چای ورود نکند اوضاع آن بهبود پیدا می‌کند.

کوچکی نژاد بابیان اینکه دولت پول به چای تزریق می‌کند اما این پول صدای همه را درآورده بیان کرد: بسیاری از کشورها چای دارند اما با این نوع از مشکل مواجه نمی‌شوند و ما با دولتی اداره شدن چای نه‌تنها رشد نکرده‌ایم بلکه سطح رضایت‌مندی ما کاهش هم پیداکرده است.

وی بابیان اینکه کیفیت چای سال‌به‌سال در حال کاهش است، گفت: در چای مافیای دولتی وجود دارد و اجازه نمی‌دهد تا این محصول روی پای خود بایستد و جایگاه خود را پیدا کند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با تاکید بر اینکه دولت باید پشت دست به چای کمک کند، خاطرنشان کرد: دولت نباید یارانه‌های متداول و مستقیم به چای بدهد بلکه باید به روش‌های غیرمستقیم به کشاورز کمک کند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار بود با عوارض دریافتی از چای وارداتی سطح کمی و کیفی تولیدات چای داخل افزایش پیدا کند، تصریح کرد: این مهم هنوز محقق نشده است و متأسفانه دولت کامل دخل و تصرف در مدیریت چای دارد و همین امر معضلی بزرگ برای صنعت چای شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه