حمیدرضا دنیادیده
رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

سه کارخانه ابریشم کشی در گیلان وجود داشت اما متاسفانه همه تعطیل شده اند/ مراکز تحقیقاتی نباید به دور خود دیوار بکشند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: گیلان از استان های بیکار کشور است و توسعه نوغانداری می تواند اشتغال گیلان را رقم بزند.

سه کارخانه ابریشم کشی در گیلان وجود داشت اما متاسفانه همه تعطیل شده اند/ مراکز تحقیقاتی نباید به دور خود دیوار بکشند

محمد حسین قربانی امروز در نخستین همایش ملی ابریشم ایران در تالار دانشگاه گیلان با بیان اینکه گره خوردن این همایش با یک مرکز علمی قابل تقدیر است، اظهار کرد: اگر دانشگاه با صنعت گره بخورد در ابتدای مبنای توسعه هستیم.

وی با بیان اینکه تولید، کشاورزی و صنعت هر کدام به یک سمت و سویی در گذشته در حال حرکت بود، افزود: اینکه از توانمدی های دانشگاهیان برای سیاست گذاری توسعه نوغانداری استفاده می شود باید گفت در آینده شاهد رونق آن خواهیم خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه گیلان خاستگاه ابریشم ایران بود، گفت: صنعت ابریشم باید به مراکز علمی و دانشگاهی پیوند بخورد و باید مجددا صنعت ابریشم به روال گذشته خود برگردد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان یانکه اکثر پیله های ابریشم در گیلان به چله ابریشم تبدل می شده، گفت: سه کارخانه ابریشم کشی در گیلان وجود داشت اما متاسفانه با عدم واگذاری به بخش خصوصی همه ی آنها تعطیل شده اند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان یانکه سیاست گذاری ها توسعه نوغانداری باید از سوی وزارت کشاورزی صورت بگیرد، بیان کرد: هیچ تحرکی از سوی مراکز تحقیقاتی نوغانداری گیلان دیده نشده است و متاسفانه همه ی مراکز تحقیقاتی گیلان متهم به عدم تحرک هستند.

قربانی با تاکید به اینکه مراکز تحقیقاتی نباید به دور خود دیوار بکشند، گفت: به حول قوه الهی چندین مرکز تحقیقاتی در گیلان مستقر هستند و باید با ارتباط گیری موثر با مراکز علمی و صنعتی اقتصاد کشور و استان را به حد مطلوب برسانند.

وی با بیان اینکه ابریشم می تواند تحرک خوبی در حوزه اشتغال گیلان ایجاد کند، بیان کرد: گیلان از استان های بیکار کشور است و توسعه نوغانداری می تواند اشتغال گیلان را رقم بزند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با بیان اینکه مجلس آمادگی افزایش تعرفه ابریشم به صد در صد را دارد، گفت: خوشبختانه آمادگی منع واردت از سوی جهاد کشاوئری وجود دارد و می توان مسئولان وزارتخانه را در این سیاست گذاری ها قانع کرد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه باید سیاست گذاری مدون برای وزیر جهاد کشاورزی در سفر قریب الوقوع به گیلان داشته باشیم، گفت: در دهه های گدشته ۲۰ هزار تن پیله تر ابریشم در خیابان های منتهی خرید مراکز پیله از استان های شمالی حضور داشتند اما این مقدار از تولید به یک هزار تن تقلیل یافته است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهال کاری توت در گیلان از اقدامات خوب مراکز مرتبط به توسعه نوغانداری است، گفت: گیلان راهی جر کشاورزی، صنعت و گردشگری با توجه به ظرفیت گیلان ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه