بارزانی، تروریست‌های داعش را در کرکوک به جنگ نیروهای عراقی آورد +نقشه میدانی

نیروهای حزب مسعود بارزانی در اقدامی، صدها تن از عناصر داعش را که تسلیم نیروهای پیشمرگه شده بودند را به میدان نبرد با نیروهای عراقی اعزام کردند.

بارزانی، تروریست‌های داعش را در کرکوک به جنگ نیروهای عراقی آورد +نقشه میدانی

 به گزارش ۸دی به نقل از مشرق، پس از آن که شب گذشته شهر کرکوک به طور کامل به کنترل نیروهای عراقی درآمد، نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (حزب مسعود بارزانی) در اقدامی که بیشتر نشان دهنده رسوایی بزرگ برای آنان بود، صدها تن از عناصر تروریستی داعش را که در جریان عملیات پاکسازی استان کرکوک تسلیم (نیروهای  پیشمرگه های کرد) شده بودند را به میدان نبرد با نیروهای عراقی اعزام کردند.

نیروهای وابسته به حزب بارزانی، عناصر تروریستی داعش را با تجهیز کامل به انواع سلاح های سبک و سنگین برای جنگ با نیروهای عراقی به حومه شمالی شهر کرکوک انتقال دادند تا همکاری آنان با گروه تروریستی داعش در میدان عمل اثبات شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش در گام نخست حملات توانستند وارد روستاهای «قره تبه، طویلعه، الملح و مشیرفه» در حومه شمال غرب شهر کرکوک شوند؛ خبرها حاکیست مردم این روستاها به شدت در مقابل تروریست ها مقاومت می کنند.

نیروهای بسیج مردمی عراق هم  به مناطق درگیری اعزام شده اند تا تروریست های داعش را در این محور عقب برانند؛ درگیری های سنگین در این روستاها ادامه دارد؛ از سویی دیگر، خبر می رسد، تروریست های داعش موفق به اشغال موقت شهرک «الدبس» هم شده اند. شهرک الدبس با شهر کرکوک ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و از محور غربی در ۲۲ کیلومتری پایگاه نظامی k۱ قرار دارد.

نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک کردستان وابسته به بارزانی درصدد هستند با وارد کردن تروریست های داعش، مناطق راهبردی «الدبس و بای حسن» را به اشغال خود درآورند که در مسیر جاده مهم «کرکوک – اربیل» و حومه میادین نفتی واقع شده اند.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید

نیروهای بارزانی همچنین تلاش می کنند با واگذاری مناطق شمال و شمال غرب حومه شهر کرکوک به تروریست های داعش برای خود یک سپر ایجاد کنند؛ در حال حاضر حدود ۲ هزار تن از تروریست های داعش با نیروهای بارزانی همکاری می کنند.

به گزارش مشرق،   نیروهای اقلیم کردستان سال ۹۳ پس از حمله گروه تروریستی داعش، مناطق آبی رنگ در نقشه میدانی (متعلق به دولت مرکزی عراق) با  توجه به خلاء قدرت به وجود آمده، به تصرف خود درآوردند اما حالا براساس قانون باید این مناطق را به نیروهای عراقی تحویل دهند؛ نیروهای حزب اتحادیه میهنی کردستان (حزب مرحوم جلال طالبانی) در دو روز گذشته بدون هیچ درگیری با نیروهای عراقی همکاری می کنند اما نیروهای وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (مسعود بارزانی) حاضر به تحویل مناطق تحت تصرف نیستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه