دبیر اجرایی همایش ملی ابریشم ایران خبر داد:

همایش ملی ابریشم ایران در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش ملی ابریشم ایران از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ابریشم در مجتمع خاتم‌الانبیا رشت خبر داد و گفت: همایش ملی ابریشم ایران در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

همایش ملی ابریشم ایران در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی، سید حسین حسینی مقدم از برگزاری همایش ملی ابریشم در رشت خبر داد و اظهار کرد:  همایش ملی ابریشم ایران به همت گروه پژوهشی کرم ابریشم دانشگاه گیلان و همکاری مرکز توسعه نوغانداری کشور و مرکز تحقیقات ابریشم کشور ۲۷مهرماه در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نمایشگاهی با همین مضمون در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیا اشاره کرد و افزود: نمایشگاه توانمندی‌های ابریشم کشور نیز از ۲۵ تا ۲۸مهرماه در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیا برپا خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش ملی ابریشم ایران با اعلام اینکه نمایشگاه توانمندی‌های ابریشم در روز سه‌شنبه افتتاح خواهد شد، گفت: نمایشگاه مذکور از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۹:۳۰ در مجتمع خاتم‌الانبیا برپا و آماده بازدید عموم است.

حسینی مقدم با اشاره به اینکه در بخش نمایشگاهی چهار هنرمند گیلانی در بخش تولیدات فرش ابریشمی و دو هنرمند گیلانی در بخش رشتی دوزی حضور دارند، خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی آذربایجان غربی، گلستان، اصفهان، نخ‌ریسی سنتی تربت‌حیدریه، رنگ رزی سنتی گیلان و گنبد و ابریشم‌کشی ماشینی شهرستان شفت نیز در این نمایشگاه به معرض عموم قرارگرفته است.

 وی بابیان اینکه در این نمایشگاه پنج کارگاه عملی پرورش کرم ابریشم فعال است، افزود: ابریشم‌کشی سنتی و صنعتی ، رنگرزی ابریشم، قالی‌بافی و رشتی دوزی به‌صورت زنده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه