در جلسه غیرعلنی شورا؛

علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت شد

پس از پایان برگزاری مراسم تحلیف، اعضای شورای شهر رشت در نشست خصوصی در دفتر فرماندار شهرستان رشت سیدامیرحسین علوی را به عنوان رئیس شورا انتخاب کردند.

علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت شد

به گزارش ۸دی، فرماندار شهرستان رشت پیش از شهر امروز در مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر رشت در سالن اجتماعات فرمانداری، با آرزوی موفقیت برای منتخبین مردم رشت در شورای پنجم و قدردانی از زحمات شورای چهارم اظهار کرد: انتخاب پرشکوه ۲۹ اردیبهشت و مشارکت گسترده مردم نشان‌دهنده پویایی جامعه است.

سیروس شفقی افزود: انتخابات شورای شهرستان رشت در هفت شهر و ۲۷۲ روستا باشکوه و در سلامت برگزار شد و مراسم تحلیف انتخابات اعضای شورای رشت آخرین برگ از این دوره حماسه پرشور مردم در انتخابات است و برای افرادی که امروز سوگند خدمتگزاری جهت حفظ منافع مردم را یاد می‌کنند آرزوی موفقیت داریم.

وی بابیان اینکه مطالبه گری مردم وارد دوران حدیدی شده است گفت: آرای بالای کاندیداهای این دوره از شورای شهر نشان از اهمیت این جایگاه دارد و خوشبختانه طی چند دوره اخیر از عمر شوراها عمران و آبادانی شهرها و روستاها نشان از اهمیت شوراها دارد.

وی با تأکید بر تعامل دولت و شورا افزود: شوراها خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم و پل ارتباطی مردم و دولت هستند و به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان با اعلام آمادگی جهت همکاری با شورای پنجم با تصویب پنج میلیارد تومان در جهت کمک به اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت همکاری و همراهی خوبی داشته باشیم.

شفقی بیان کرد: بدنه شورای پنجم رشت به‌گونه‌ای است که از ظرفیت‌ها و پشتوانه‌های خوبی برخوردارند و ان‌شاءالله از این توان بهره لازم برده شود.

وی بابیان اینکه ساکنان شهر باران چالش‌های فراوانی دارند گفت:  پویایی شهرداری رشت، حفظ بیت‌المال، نظارت‌های مالی و… می‌تواند نقاط قوت مدنظر باشد و شورا و شهرداری باید به دو موضوع اساسی توجه داشت و آن دو موضوع مهم انتخاب هیأت رئیسه و شهردار رشت است و یقیناً شرط اول رفع مشکلات مجموعه مدیریت شهری همدلی و همراهی است.

فرماندار رشت در خاتمه گفت: امیدوارم خداوند توفیق روزافزون را شامل حال همه خدمتگزاران نظام نماید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی رشت در یک فضای آرام و دور از هر نوع تنش با رفتار صادقانه و تصمیمات منصفانه مدیران برگزار و فرصت‌ها برای همه نامزدها یکسان بود.

احمد آقائی افزود: مردم با لحاظ کردن معیارها و برنامه‌های ارائه‌شده توسط کاندیداها افراد مورد اعتماد خود را انتخاب کردند و امروز هم‌زمان اجرایی کردن و عملیاتی نمودن وعده‌های انتخاباتی است.

وی با اشاره به اینکه باید منویات رهبر انقلاب را در مباحث مختلف عملی کرد افزود: قانون‌گذار وظایف مختلفی برای اعضای شورا اعلام کرده و مهم‌ترین وظیفه شوراها انتخاب شهرداری اصلح، پاکدست است و شورای رشت باید با همدلی و اتحاد شهر را آبادتر کند و متأسفانه در حال حاضر وضعیت  زیرساخت‌های رشت مناسب نیست و باید به‌گونه‌ای عمل شود که مشکلات رشت برطرف شود.

آقائی بابیان اینکه شورای پنجم  به رفع مشکلات فاضلاب و آب‌گرفتگی رشت بپردازند گفت: اگر مدیران در حوزه‌ای شاهد اقداماتی باشند که موجب تضییع بیت‌المال شوند سریعاً موارد را به دادستانی اطلاع دهند.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از عملکرد شورای چهارم برای منتخبین مردم رشت در شورای پنجم آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش فارس در ادامه جلسه معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز اظهار کرد: مطمئناً در انتخابات تمامی گروه‌ها و اقشار نقش داشتند و دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و تأمین‌کنندگان امنیت بسیار پرتلاش بودند و انتخابات سالمی برگزار شد.

محمد احمدی پور افزود: ۵۲ شورای شهر در استان گیلان و دو هزار و ۱۷۶ شورای روستا مراسم تحلیفشان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان گیلان به نسبت کشور افزایش مشارکت داشتیم و در بحث آرای ریاست جمهوری استان گیلان در کل کشور در رتبه سوم قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات شوراهای شهر و روستا استان گیلان ۹ درصد افزایش مشارکت داشته است تصریح کرد: انتظار داریم مدیران دولتی و بخش شورایی داشتن برنامه و تفکر توسعه‌ای را موردتوجه قرار دهند و منتخبان شورا کارکردی را ارائه بدهند که سرمایه اجتماعی را افزایش دهد و اگر بخواهیم در شورای شهر و روستا خدمت کنیم باید صداقت، امانت‌داری و سلامت را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

احمدی پور افزود: سیاست استان و استاندار گیلان این است که با تکیه‌بر نقاط مشترک مشکلات را برطرف و در راستای توسعه همه‌جانبه گام بردارند.

در ادامه این جلسه رئیس شورای چهارم رشت نیز ضمن تقدیر از عملکرد اعضای شورای رشت اظهار کرد: خدمت اعضای شورای رشت بی‌منت است و با اجرای پروژه‌هایی ازجمله جمع‌آوری روان آب‌های سطحی، اجرای طرح تفصیلی، پل‌های عابر پیاده مکانیزه و… ازجمله اقدامات مؤثر شورای چهارم رشت است.

مسعود کاظمی افزود: امید است اقدامات شورای چهارم رشت موردقبول درگاه حق و شهروندان فهیم شهر رشت باشد.

به گزارش فارس در ادامه جلسه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۱ نفر از منتخبان شورای پنجم آماده برای کار و خدمت هستند و ان‌شاءالله بتوانند در این دوره با هماهنگی و اتحاد در راستای توسعه رشت گام بردارند.

جبار کوچکی نژاد افزود: در بخش خدمات‌دهی شهر رشت نسبت به شهرهای دیگر عقب است و با هماهنگی و همدلی در این دوره شوراها شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی بابیان اینکه عمر خدمت زود تمام می‌شود گفت: اعتمادی که مردم بابت خدمت به شورای پنجم کرده‌اند باید پاسخ داده شود و در شورای پنجم شاهد افراد متخصص، توانمند در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و… هستیم و شاهد انسجام بیشتر شورا و شهرداری رشت باشیم.

وی بابیان اینکه در بخش روستایی اتفاقات خوبی در رشت افتاده است تصریح کرد: در شهرها در این زمینه عقب هستیم و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

انتخابات هیأت رئیسه شورای پنجم رشت دقایقی بعد از برگزاری مراسم تحلیف در دفتر فرماندار رشت برگزار شد.

سید امیرحسین علوی و احمد رمضانپور نرگسی دو کاندید فعلی برای ریاست شورای رشت بودند که در پایان مراسم تحلیف و در نشست خصوصی در دفتر فرماندار رشت سید امیرحسین علوی با هفت رأی موافق به‌عنوان رئیس شورای رشت انتخاب شد.

حجت جذب و فرهام زاهد برای تصدی نائب رئیسی در شورای پنجم کاندید شدند که حجت جذب با هفت رای نائب رئیس شورای پنجم شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه