مدیرکل هلال احمر استان گیلان؛

رئیس بیمارستان قائم قصد استفاده رایگان از بالگرد را داشته است!

رئیس بیمارستان قائم در حالی در نشست خبری خود از عدم بهره برداری از بالگرد هلال احمر گیلان سخن می گوید که به این موضوع که قصد استفاده از بالگرد هلال احمر گیلان را به صورت رایگان را داشته، اشاره ای نمی کند!

رئیس بیمارستان قائم قصد استفاده رایگان از بالگرد را داشته است!

به گزارش ۸دی به نقل از خزر، در ماه گذشته بحث استفاده و حتی موجودیت بالگرد هلال احمر استان گیلان سوژه رسانه ها بود تا جاییکه مدیرعامل هلال احمر استان گیلان مجبور به واکنش شد و از استقرار بالگرد هلال احمر گیلان در فرودگاه رشت خبر داد.

حال اما پس از گذشت حدود ۲ هفته از جوابیه ولی پور، کریم زاد حق رئیس بیمارستان قائم رشت در بخشی از نشست خبری خود با بیان اینکه در گذشته گیلان و قزوین یک هلی کوپتر داشتند، می گوید: اگرچه به هلال احمر گیلان طی چند ماه اخیر یک بالگرد اختصاص یافته اما از آن بهره برداری نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها دو بیمارستان خصوصی ظرفیت استفاده از بالگرد را دارند، می افزاید: پیشنهاد ما این است که در پوشش بیمه ای تصادفات و… اورژانس هوایی دیده شود. وقتی امداد هوایی جزو بیمه نباشد استفاده از آن هزینه بالایی برای بیماران دارد و ما دوست داریم این خدمت برای همه مردم باشد نه صرفا افراد پولدار.

در همین راستا مهدی ولی پور، مدیرعامل هلال احمر استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین، در واکنش به اظهارات رئیس بیمارستان قائم در خصوص عدم بهره برداری از بالگرد هلال احمر گیلان می گوید: بیمارستان قائم یک بیمارستان خصوصی است، پیش از اینکه این بیمارستان به بهره برداری کامل برسد همکاران ما این بیمارستان را برای فرود بالگرد تایید نمودند.

وی ادامه داد: در بحث استفاده از بالگرد نیز حدود یک سال قبل که بنده به استان آمدم جلسه ای با مدیر بیمارستان داشتم و پیشنویس قراردادی را نیز تقدیم کردیم تا بتوانیم در مواقع مورد نیاز بیمارستان، بالگرد را در اختیار بیمارستان قرار دهیم اما ایشان قصد استفاده رایگان از این بالگرد را داشتند! بالگرد ما چنین سرویس دهی ندارد و اگر بالگرد ما بخواهد به وسایل بیمارستانی تجهیز شود هزینه هایی را نیز در بر دارد که هزینه های آن می بایست تامین شود تا ما نیز بتوانیم در این راه خدمات ارائه نماییم.

ولی پور در پایان تاکید کرد: به ازای هر یک ساعت پرواز بالگرد ۱۷ میلیون هزینه وجود دارد که امکان قرار دادن بالگرد امدادی در حوزه درمانی آنهم به صورت رایگان وجود ندارد.

گفتنی است در ماه های اخیر هم خبری مبنی بر خارج نمودن یک نوزاد نارس توسط مادرش به علت عدم پرداخت هزینه های درمانی این بیمارستان در فضای مجازی منتشر شده بود که مورد تایید رئیس بیمارستان قائم قرار گرفت. قابل تامل آن که کریم زادحق، حتی در جمع خبرنگاران هم ضمن تایید این خبر، به بدهکاری مالی این مادر به بیمارستان اشاره کرده و می گوید اقدامات قضایی و قانونی نسبت به این خانم و همسرش انجام شده است!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه