جابه‌جایی در سایه!/ چرا وزارت علوم مسئولیت جدید پسرعموی روحانی را مخفی می‌کند؟

بنابر اخبار رسیده فرهادی در روزهای پایانی وزارت خود عبدالحسین فریدون را به عنوان رئیس “مرکز امور هیات علمی” که به تازگی در این وزارت علوم شکل گرفته‌ منصوب کرده است.

جابه‌جایی در سایه!/ چرا وزارت علوم مسئولیت جدید پسرعموی روحانی را مخفی می‌کند؟

به گزارش ۸دی، پای فریدون‌ها با حکم جعفر توفیقی به وزارت علوم باز شد. به او وزیر در سایه هم می‌گویند. چنان پرنفوذ است که وقتی فرجی‌دانا حکم “ریاست مرکز جذب” را برای او زد، در یک مصاحبه گفت: «حکم قطعی ریاست این مرکز را نمی‌پذیرم». او کسی نیست جز عبدالحسین فریدون، پسرعموی جناب آقای رئیس جمهور. مشاور وزیر، مدیرکل دفتر وزارتی، ریاست مرکز جذب و… احکام وی در وزارت علوم است، اما کیست که نداند از تغییرات اتوبوسی رئیس دانشگاه‌ها تا ماجرای بورسیه‌ها همه حاصل اعمال نفوذهای عبدالحسین فریدون در وزارت علوم است.

بیشتر بخوانید:

حال اما در حواشی تغییر دولت یازدهم به دوازدهم و چینش کابینه دوازدهم در سایه‌های تاریک وزارت علوم تحرکات مشکوکی مشاهده می‌شود. بنابر اخبار رسیده به خبرگزاری دانشجو محمد فرهادی در روزهای پایانی وزارت خود عبدالحسین فریدون را به عنوان رئیس “مرکز امور هیات علمی” که به تازگی در این وزارت خانه شکل گرفته‌ منصوب کرده است. با گذشت یک هفته از این تصمیم این خبر اما هنوز در پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم هم منتشر نشده و نکته ابهام برانگیز، انتصاب چنین شخصی در سکوت کامل خبری به چنین منصب حساسی است. در حالی فرهادی در روزهای پایانی فریدون را در چنین پست حساسی منصوب کرده است که در طول روزهای وزارتش بارها تلاش کرده تا عبدالحسین فریدون را در وزارت علوم به حاشیه ببرد.

جابه‌جایی در سایه! / چرا وزارت علوم مسئولیت جدید پسرعموی روحانی را مخفی می‌کند؟
جابه‌جایی در سایه! / چرا وزارت علوم مسئولیت جدید پسرعموی روحانی را مخفی می‌کند؟

 از زمانی که قرار شد وزیر علوم به مجلس معرفی نشود، گمانه‌زنی‌هایی می‌شد که برای وزارت علوم سرپرستی تعیین می‌شود تا بدون پاسخگویی به مراجع ذیصلاح کارهایی را در این وزارت‌خانه انجام دهد. حالا با سرپرست شدن ضیاهاشمی از نزدیکان حسن روحانی و انتصاب عبدالحسین فریدون پسر عموی رئیس جمهور در سکوت کامل خبری در پستی حساس این گمانه‌زنی‌ها تشدید شده است. به نظر می‌رسد مسئولین باید رویه‌ای را اتخاذ کنند تا بازهم شاهد ظلم‌هایی چون ماجرای بورسیه‌ها در یکی از مهمترین وزارت‌خانه‌های کشور نباشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه