خبرنگار: سونیا قنبری
صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید مدیر جهاد رضوانشهر از یک مزرعه پرورش آلوئه ورا / تصاویر

مدیر جهاد کشاورزی و مسئول روابط عمومی فرمانداری رضوانشهر از یک مزرعه پرورش گیاه داورئی آلوئه ورا در این شهرستان بازدید کردند.

بازدید مدیر جهاد رضوانشهر از یک مزرعه پرورش آلوئه ورا / تصاویر

به گزارش ۸دی، صبح روز سه شنبه مسعود رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و ارشاد ره‌انجام مسئول روابط عمومی فرمانداری رضوانشهر از مزرعه پرورش و تولید گیاه داورئی آلوئه ورا در روستای دارسرای بخش مرکزی این شهرستان بازدید کردند.

در جریان این بازدید، عاصم امامعلی‌پور تولیدکننده و پرورش‌دهنده‌ی این مزرعه اظهار داشت: در این مزرعه، گیاه داروئی آلوئه ورا در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع پرورش داده و تولید می‌شود.

وی افزود: تعداد ۴۰۰۰ بوته در این مزرعه کاشت شده و طی هر دوره ۲ تا ۳ ماهه به مقدار ۳ تن و سالیانه ۵ دوره برداشت می‌کند به ارزش اقتصادی هر دوره  ۳۰ میلیون ریال و هر سال ۱۵۰ میلیون ریال تولید می‌شود.

امامعلی‌پور ادامه داد: این گیاه برای مصارف داروئی، آرایشی و بهداشتی، غذائی، انواع نوشیدنی‌ها، و دم نوش از گل این گیاه و … قابل استفاده است و عمر مفید اقتصادی هر بوته ۵ سال می‌باشد.

این کشاورز گفت: مصارف داروئی این گیاه از برگ بوته است و محصول تولیدی در واقع برگ گیاه می‌باشد.

به گفته امامعلی‌پور گیاه داروئی آلوئه ورا در یک هکتار سالیانه ۱۵۰ تن برداشت می‌شود که این میزان ۱۵۰۰ میلیون ریال ارزش اقتصادی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه