مهدی محمدی
خواسته روشن پاسخ مبهم؛

در باب آنچه در انتصاب امام جمعه لاهیجان رخ داد

مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد لاهیجان سوالی از فرماندار لاهیجان (سیدمحمد احمدی) که در کنار امام جمعه جدید لاهیجان نشسته بود پرسید که دلیل شما برای خودداری از برگزاری شورای اداری و معارفه امام جمعه لاهیجان چه بوده است؟

در باب آنچه در انتصاب امام جمعه لاهیجان رخ داد

به گزارش ۸دی، نماز جمعه این هفته شهرستان لاهیجان با خبرهای جدید و حواشی خاصی همراه بود. پس از اینکه در مراسم عبادی سیاسی هفته گذشته خبری مبنی بر حکم غیرمنظره ی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در مورد شخصی غیر از کسی که قبلا معرفی شده بود، علنی شد و مردم به این تصمیم معترض شدند، در مراسم دیروز نیز واکنش های به این تصمیم ادامه یافت.

در نماز جمعه این هفته قبل از اهدا حکم مسئولیت به حجت الاسلام صدیق (امام جمعه جدید) و نیز قبل از شروع خطبه‌های این هفته توسط ایشان، حجت‌الاسلام والمسلمین رهنورد به نمایندگی از مردم و جریان انقلابی شهر، سوالاتی از دو مسئول حاضر در نماز جمعه که یکی از حجت‌الاسلام جعفری گیلانی نماینده ولی فقیه در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و دیگری سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان بود پرسید که از جانب از دو نفر بی‌پاسخ ماند.

با توجه به اینکه ۵ هفته پیش از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور حکمی برای یکی از روحانیون منطقه بعنوان امام جمعه شهرستان لاهیجان صادر شده بود چرا عواملی پشت پرده مانع اجرایی شدن این حکم شدند؟!

مگر نه اینکه آن حکم هم از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور صادر شده بود!؟

ایشان در مهمترین سوال خود از حجت‌الاسلام و السلمین جعفری گیلانی پرسیدند: با توجه به اینکه ۵ هفته پیش از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور حکمی برای یکی از روحانیون فاضل، پرهیزگار، سید و فرهیخته به عنوان امام جمعه شهرستان لاهیجان صادر گردیده بود، عوامل پشت پرده چرا و چگونه مانع اجرایی شدن این حکم شدند؟!
مگر نه اینکه این حکم نیز از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور صادر شده بود؟!

در ادامه حجت الاسلام رهنورد مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد لاهیجان سوالی از فرماندار لاهیجان (سیدمحمد احمدی) که در کنار امام جمعه جدید لاهیجان نشسته بود پرسید که دلیل شما برای خودداری از برگزاری شورای اداری و معارفه امام جمعه لاهیجان چه بوده است؟

 و درخواست ما این است که پاسخ این سوالات را به مردم لاهیجان بدهید که متاسفانه کمبود وقت و همهمه باعث شد این درخواست عملی نشود.

ماجرا به اینجا ختم نشد و حجت الاسلام صدیق در خطبه پایانی، با تشکر از آقای رهنورد با بیان اینکه ایشان حقیقت را گفتند و واقعا سوال درستی بود، اظهار داشت همین اندازه که ایشان به خودشان جرات دادند و سوال کردند خوب است و باید به این سوالات پاسخ مناسب داده شود ولی با توجه به شرایط فعلی اگر هر سوالی درباره روند انتخاب امام جمعه دارید از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه جویا شوید.

در پایان به نظر می رسد با توجه به قطعی شدن حکم امام جمعه جدید شهرستان، کسانی که به درستی خواهان پیگیری مطالبه شان هستند می‌بایست خواسته‌های خود را نه به شیوه قطع ارتباط با امام جمعه جدید بلکه تنها از طریق شورای سیاست‌گذاری پیگیری نمایند که حداقل در دوره‌های آینده شاهد تکرار این دست اتفاقات نباشیم.

و نیز ذکر یک نکته راهبردی ضروری است که جریان انقلابی نباید فضا را خالی کند و با وجود تمام ایرادات، با امام جمعه جدید همدلی و همکاری نماید تا ناخواسته فضا به یکباره برای جریان غیر انقلابی گشوده نشود و ثمره این دست مطالبات به حق، دچار انحراف نشده و فرجامی جز هدیه میدان عمل به غیر از دلسوزان نظام پیدا نکند.

شاید باشند کسانیکه منتظر چنین روزی بودند تا در دفتر این نهاد مهم نفوذ کنند و نیروهای خود را گرد این تریبون انقلاب بچینند.

پایان پیغام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه