فرماندار آستارا در گفت‌وگو با 8دی:

مصرف آب در شهرستان مرزی آستارا بالا است/ ۷۰ درصد کمبود آب شهرستان با سدلاستیکی رفع می شود

فرماندار آستارا از بالا بودن مصرف آب در آستارا به دلیل گردشگرپذیر بودن این شهرستان خبر داد و گفت: با ایجاد سد لاستیکی در آستارا ۷۰درصد کمبود آب کشاورزی و شرب شهرستان رفع می شود.

مصرف آب در شهرستان مرزی آستارا بالا است/ ۷۰ درصد کمبود آب شهرستان با سدلاستیکی رفع می شود

یونس رنجکش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در آستارا، به ضرورت احداث سد لاستیکی برای تامین آب شرب شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: سد لاستیکی در آستارا با توجه به نیازهایی که برای تامین آب کشاورزی و شرب وجود داشت، ضروری بود.

وی با بیان اینکه از گذشته به زیرساخت های آستارا از جمله تامین آب کمتر توجه شده است، افزود: اگر این سد و … در شهرستان نباشد ما دچار مشکلات تامین آب خواهیم شد گرچه در حال حاضر نیز با کمبودهایی در این زمینه مواجه هستیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه مصرف آب در شهرستان بالا است، گفت: با توجه به اینکه شهرستان آستارا یک شهرستان گردشگر پذیر است و جمعیت ثابت و شناور دارد مصرف آب در این شهرستان بسیار بالا است.

نماینده دولت در آستارا با محدود خواندن منابع آب در آستارا افزود: به دلیل شرایط سفره های زیرزمینی و چشمه های طبیعی که وجود دارد منابع آبی شهرستان آستارا محدود است.

رنجکش با اشاره به اینکه ما چشمه و چاه در شهرستان داریم اما در مواقعی از سال همچون تابستان و با افزایش مصرف مردم تامین کننده آب مصرفی خود نیستند، تصریح کرد: در حال حاضر ما در برخی از مناطق آستارا با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و این کمبودها موجب می شود تا نارضایتی های عمومی ایجاد شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ایجاد سد لاستیکی در آستارا بخش قابل توجهی از کمبود آب در آستارا را رفع می کند، اظهار کرد: باتوجه به برنامه ریزی هایی که آب منطقه ای انجام داده سد لاستیکی یکی از اقدامات زیرساختی بسیار خوبی است که می تواند حدود ۷۰ درصد از مشکلات تامین آب شهرستان آستارا را در آینده نزدیک برطرف کند.

وی با تاکید بر تسریع در ساخت و بهره برداری از سد لاستیکی در آستارا گفت: ایجاد سد و تسریع در ساخت آن برای آستارا ضروری است و باید همه تلاش ها به سمتی ختم شود که ما شاهد بهره برداری هرچه سریعتر این سد باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه