رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفتگو با 8دی:

نوبخت گفت دستور واردات برنج در همه فصول را پاره می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: نوبخت در پاسخ به نامه نمایندگان گیلان و مازندران اعلام کرد اگر چنین دستوری باشد آن را پاره می‌کند.

نوبخت گفت دستور واردات برنج در همه فصول را پاره می‌کند

محمدحسین قربانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی از تکذیب دستور معاون اجرایی رئیس جمهور مبنی بر واردات برنج توسط نوبخت خبر داد و اظهار داشت: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی دولت حق واردات برنج سه ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت را ندارد.

وی دستور معاون اجرایی رئیس جمهور مبنی بر واردات برنج را شایعه خواند و افزود: نقض مصوبه مجلس توسط ستاد تنظیم بازار و دستور بر واردات برنج در تمام ماه های سال شایعه است که در پی آن توسط مجمع نمایندگان گیلان و مازندران نامه ای خطاب به رئیس جمهور در جهت لغو دستور نوشته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مواضع نوبخت، رئیس سازمان و برنامه بودجه کشور مبنی بر اینکه جلوی این دستور را با شهامت خواهد گرفت، گفت: نوبخت در پاسخ به نامه مشترک مجمع نمایندگان گیلان و مازندران اعلام کرده که اگر چنین دستوری باشد آن دستور را پاره خواهد کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت بخش کشاورزی از سوی دولت اظهار کرد: واردات در کشور باید بر اساس نیاز انجام شود و دستور واردات در هر ماهی از سال خلاف قانون است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام سعی و کوشش مجلس و دولت باید بر مبنای حمایت از کشاورزان باشد، تصریح کرد: اولا واردات برنج به کشور باید بر میزان نیاز باشد، دوما واردات برنج بر طبق تعرفه موجود باشد و سوما در فصل برداشت به هیچ وجه اجازه واردات برنج صورت نگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه