معاون نهضت سوادآموزی گیلان:

میانگین باسوادی در گیلان ۷۸ درصد است / کم‌سوادترین و باسوادترین شهرستان استان

معاون نهضت سوادآموزی گیلان گفت: میانگین باسوادی در استان ۷۸.۲۰ درصد است که بیشترین آمار باسوادی در انزلی، رشت و … است.

میانگین باسوادی در گیلان ۷۸ درصد است / کم‌سوادترین و باسوادترین شهرستان استان

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، غلامرضا مدبری‌فر عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: استان گیلان در بخش سواد آموزی رتبه چهارم را از نظر عملکرد در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رتبه نخست گیلان در بهره گیری از سامانه سوادآموزی افزود: متاسفانه در حوزه هزینه کرد منابع، همکاری معلمان و عملکرد گروههای بهبود کیفیت در پایین ترین رتبه کشوری قرار داریم.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به رتبه دوم گیلان در بخش قبولی نهضت سواد آموزی خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، آستارا، تالش و رضوانشهر بیشترین جذب را در نهضت داشتیم.

مدبری‌فر با تاکید بر جذب آموزش‌دهندگان نهضت از سال ۹۲ به بعد و پیش از آن گفت: ما میتوانیم با صدور دانا کارت که توافق نامه‌هایی د‌ر این خصوص با ۳۱ سازمان منعقد کردیم برای بی سوادان ایجاد انگیزه کنیم تا آنها پس از طی دوره‌های سوادآموزی از مزایای این کارت‌ها استفاده کنند.

وی میانگین باسوادی گیلان را ۷۸.۲۰ درصد دانست و افزود: بیشترین آمار باسوادی در شهرستان های انزلی(۹۲.۳۷)، رشت(۹۱.۳۱)، آستارا(۸۹.۳۳)، لاهیجان(۸۷.۲۰) وجود دارد همچنین شهرستان های املش، فومن، ماسال و شفت کمترین آمار با سوادی را دارا هستند.

معاون نهضت سوادآموزی استان گیلان با بیان اینکه جامعه هدف این نهضت افراد بین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند تصریح کرد: آمار با سوادی جامعه هدف ما ۹۶.۶۰ درصد است که خوشبختانه از آمار سال ۹۰ حدود سه درصد رشد داشته است و هم اکنون ما بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه