امام جمعه ماسال:

هیات نظارت بر برجام نقض رسمی آن از سوی آمریکایی‌ها را اعلام کند

امام جمعه ماسال گفت: هیات نظارت بر برجام، نقض رسمی برجام از سوی آمریکایی‌ها را اعلام کند تا ایران اقدامات متقابل را اجرایی کند.

هیات نظارت بر برجام نقض رسمی آن از سوی آمریکایی‌ها را اعلام کند

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز؛ حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نمازجمعه این هفته ماسال با اشاره به پنجم مرداد سالروز تشکیل اولین نماز جمعه کشور گفت: در طول ۳۸ سال اخیر کارهای بزرگی پس از انقلاب انجام گرفت اما قطعا تشکیل نمازجمعه یکی از برجسته ترین دستاوردهای این انقلاب بوده است.

امام جمعه ماسال با انتقاد از واردات کالاهای غیر ضرور به کشور اظهار داشت: بخشی از واردات به کشور غیر قابل اجتناب است اما برخی، خصوصا کالاهای مصرفی قابل پذیرش نیست.

وی افزود: شنیده می شود که روغن یا رب گوچه فرنگی و حتی آب معدنی از برخی کشورها واردات می شود. ما چنین محصولاتی را با کیفیت و کمیت بالا داریم و دلیلی برای واردات وجود ندارد. وقتی انتظار داشته باشیم آب معدنی را هم از کشورهای دیگر وارد کنیم نباید انتظار رونق کشاورزی و تولید داخل را داشت.

خطیب نماز جمعه ماسال با اشاره به نزدیک بودن معرفی کابینه جدید دولت خاطر نشان کرد: وزرای دولت یازدهم انسانهای شریف و انقلابی هستند اما به جرات می‌توان گفت بعد از پیروزی انقلاب پیرترین کابینه همین دولت یازدهم بوده است. انسانی که ۶۰ سال ۷۰ سال از عمرش گذشته دیگر توان کار ندارد.

وی ادامه داد: توصیه ما به حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور محترم این است که کابینه را دستخوش تغییرات اساسی کنند و از وجود نیروهای کارآمد و جوان تر بهره ببرند. انسانهایی که به تعبیر امیر المونین (ع)  مسئولیت را امانت الهی بدانند. کسانی که به دنبال آلاف و الوف  و جیب خود نباشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به قراردادهای نفتی جدید اظهار داشت: رهبر انقلاب نوع نگاهشان به قراردادهای نفتی با شرکت های بزرگ دنیا مثبت است اما نسبت به قرادادهای مطرح شده با توجه به اشکالات کارشناسان بحث هایی داشتند. نهایتا این اشکالات پس از بررسی کارشناسان به ۱۵ مورد کاهش یافت. پس از بررسی تکمیلی این ۱۵ مورد به ۲ مورد  کاهش یافت که یکی محرمانه بودن قراردادها و دیگری عدم وجود ضمانت برای امنیت ذخایر واگذارشده به طرف خارجی است.

وی افزود: در قراردادهای هسته ای هم جاهایی که دقت نکردیم ضربه خوردیم و دشمن استفاده کرد. مثلا در قراداد هسته ای توصیه ای هست که ایران از آزمایشات موشکی خود دست بردارد. اگر همان موقع تیم مذاکره کننده انقلابی ما هوشیاری بخرج می‌داد و این توصیه غیر الزام آور را حذف می‌کرد الان آنها نمی‌توانستند سو استفاده کنند و به همین بهانه ها سپاه را تحریم کنند.

امام جمعه ماسال با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کمیته نظارت بر برجام گفت: در شرایط کنونی نباید به دست دشمن بهانه داد در نتیجه حرف ما این است که این هیات نقض رسمی برجام از سوی امریکایی ها را بررسی و اعلام کند تا جمهوری اسلامی اقدامات متقابل را اجرایی کند.

حجت الاسلام موسوی تجزیه کشورهای مسلمان منطقه را دستاویزی از سوی آمریکایی ها برای تامین امنیت اسرائیل دانست و تاکید کرد: آمریکایی ها بدانند تا دنیا دنیاست و جمهوری اسلامی هست اسرائیلی ها نمی‌توانند احساس امنیت کنند.

وی در پایان با اشاره به شهادت یکی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هنوز هم هر روز سپاه، عزیزترین نیروهای خود را برای حفظ امنیت این کشور تقدیم می کند فلذا کم لطفی است اگر نسبت به این مجموعه انقلابی موضع بگیریم.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
ادعای نجات کشور از مشکلات و زمینه سازی برای آوردن برجام کدخدا پسند، اجرای سریع و یک طرفه تعهدات ایران ، موضعگیریهای ظاهرا جدی مسئولان سیاست خارجی در قبال نقض عهد و تحریم های مکرر پسابرجامی امریکا، ادعای خنده دار تعامل با اروپا برای ناچار شدن امریکا به انجام تعهدات، در کنار بی خاصیت بودن هیات نظارت بر اجرای برجام،همه و همه در یک مسیر قابل ارزیابی است؛ سیاست انفعال و تسلیم ایران در مقابل استکبار جهانی.
در حاشیه