خطیب جمعه شفت:

از بین رفتن نظام استکباری جهان هدف روز جهانی قدس/ راه انقلاب خستگی ناپذیر است

خطیب جمعه شفت راه انقلاب را خستگی ناپذیر توصیف کرد و گفت: هدف ملت های مسلمان از حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس از بین رفتن کامل نظام استکباری جهان است.

از بین رفتن نظام استکباری جهان هدف روز جهانی قدس/ راه انقلاب خستگی ناپذیر است

به گزارش خبرنگار ۸دی از شفت، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله هاشمی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان شفت ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: راه شناخت صراط حق از باطل، رعایت تقوی الهی است.

وی به بخشی از خطبه ثقیفه حضرت زهرا سلام الله علیها در خصوص فتنه شناسی اشاره کرد و افزود: علت ایجاد جریان فتنه صدر اسلام و بررسی ابعاد آن برای مسلمانان بسیار با اهمیت است.

امام جمعه شفت تاریخ را مایه عبرت طالبان بصیرت دانست و گفت: مرور تاریخ اسلام و گذشتگان بسیار با اهمیت و واقعه کربلا صحنه درس گیری است.
حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه بسیاری از قاتلان کربلا از اصحاب و یاران امیرالمومنین بودند، بیان کرد: شمر ملعون یکی از جانبازان جنگ صفین بوده اما همه می دانید که در کربلا چگونه رفتار کرد و تاریخ را عوض کرد.
وی تقوا و بصیرت را دو بال و عامل اصلی هدایت انسان ها دانست و گفت: فتنه گاهی اوقات شبیه انسان است و گاهی از اوقات نیز ممکن است فته در زندان شاه و یا با امام همسایه باشد.
خطیب جمعه شفت با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین حضرت امیرالمونین علیه السلام در قضایا و مسئله ثقیفه تاکید بر فتنه می کنند، گفت: اگر می بینید برخی از مسائل و حوادث در کشور را فتنه می نامند به حق است و فتنه یقینا حادث شده است.
حجت السلام هاشمی پیش افتادن از امام را به تعبیر حضرت علی نوعی فتنه دانست و گفت: اینکه در برهه ای از زمان سوار بر جریان انقلاب باشیم و در این راه سیلی بخوریم یا اینکه از یاران اولیه امام باشیم و گمان کنیم که فتنه را از خود دور کرده ایم، اشتباه پنداشته ایم و یقینا شیطان ملعون در وجود برخی ها پنهان وجود دارد.
وی از مساجد فعال شهرستان در برگزاری نماز جماعات در ماه مبارک رمضان تقدیر کرد و افزود: از مسئولان شهرستان از جمله نماینده و فرماندار می خواهیم علاوه بر اینکه اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان استقرار پیدا می کند، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان را فعال تر کنند.
امام جمعه شفت ضمن تبریک پیشاپیش عید فطر به مسلمین جهان به ویژه شهرستان شفت، گفت: از اینکه کمیته امداد شهرستان کمک های نقدی و زکات فطریه را جمع می کنند و به فقرای همان منطقه تقسیم می کنند، تشکر می کنم.
حجت الاسلام هاشمی از دست اندرکاران تعمییر و بازسازی شبکه فاضلاب در روستای امام زاده ابراهیم علیه السلام شفت نیز تشکر داشت و گفت: بعد از چند دهه از گذشت انقلاب این روستای زیارتی سیاحتی به شبکه فاضلاب دسترسی پیدا کرده که این همان مصداق انقلابی عمل کردن است.
وی با بیان اینکه در راه انقلاب خستگی معنا ندارد، گفت: ملاک و معیار حال افراد زمان فعلی است و همگان باید بدانند که در راه پیمودن صراط مستقیم در لبه پرتگاه هستیم و مانند کسی که یک ساعت قبل از افطار روزه داشته باشد اما در دقایق پایانی روزه خود را بشکند نشویم.
امام جمعه شفت با بیان اینکه دست خدا همیشه با جماعت است، افزود: وقتی همه ی جماعت جمع می شوند و برای نابودی رژیم صهیونیستی و اسرائیل دعا می کنند یقینا چاره ساز است.
حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس فراتر از فلسطین است، بیان کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس از بین رفتن نظام استکباری جهان است و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین بخش از اهداف مورد نظر از شرکت در راهپیمایی است.
وی با اذعان بر اینکه راهپیمایی امروز روز جهانی قدس بسیار پربار تر از گذشته بود، گفت: ما از پرتاب موشک های سپاه به مواضع داعش بسیار خوشحالیم و اینکه چه کسی فرمان را صادر کرده مهم نیست بلکه امر مقام معظم رهبری از اینکه دشمن نمی تواند به ما سیلی بزند و این ما هستیم که به آنها سیلی می زنیم بسیار مهم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه