یک منبع کارگری:

۱۰۰ نفر از کارگران فولاد کبیر خزر رشت بیکار شدند / کارخانه‌ای که در دولت قبل توسعه پیدا کرد و در دولت فعلی رو به تعطیلی است

یکصد نفر از کارگران کارخانه فولاد کبیر خزر به دلیل تعدیل نیرو در این شرکت بیکار شدند.

۱۰۰ نفر از کارگران فولاد کبیر خزر رشت بیکار شدند / کارخانه‌ای که در دولت قبل توسعه پیدا کرد و در دولت فعلی رو به تعطیلی است

یک منبع کارگری عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی از بیکاری حدود ۱۰۰ نفر از کارگران فولاد کبیر خزر خبر داد و اظهار داشت: کارخانه فولاد کبیر خزر حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای کارگری خود را تعدیل کرده است که این موضوع باعث بیکاری این کارگران شد.

به گزارش ۸دی، مطالعات اولیه، طراحی و نصب و راه اندازی ماشین آلات شرکت فولاد امیرکبیر خزر با ظرفیت ۵۰۰ هزارتن میلگرد فولادی توسط متخصصین داخلی از سال ۸۳ انجام و این کارخانه با هدف تامین بخشی از نیازهای داخلی کشور در تولید فولاد در بخش خصوصی در زمینی به مساحت حدودا ۱۵ هکتار در سال ۱۳۸۵ در دو خط تولید میلگرد آجدار در سایزهای ۱۰ تا ۲۲ در شهرک صنعتی رشت به بهره برداری رسید.

شرکت فولاد امیرکبیر خزر از سال ۱۳۸۵ تاکنون با بهره گیری از دانش و تجربه ۴۰۰ نفر نیروی انسانی و متخصص داخلی بی وقفه به کار خود ادامه داد و در سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ گواهینامه ۲۰۰۸  ۹۰۰۱ ISO ،  ۲۰۰۴: ISO14001 و ۱۸۰۰۱ :۲۰۰۷    OHSAS شد.

همچنین این کارخانه در راستای ارتقای سهم خود در توسعه صنعت فولاد، در سال ۱۳۹۰ اقدام به راه اندازی خط توسعه تولید میلگرد فولادی آجدار با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در سال کرد که در نیمه اول سال ۹۲ با حضور محمدباقر نوبحت معاونت راهبردی رئیس جمهور موفق به بهره برداری از آن شد.

این شرکت فعالیت خود در بازارهای جهانی را در سال ۹۱ و با صادرات محصول به کشور افغانستان آغاز کرد و در سال های اخیر فعالیت این شرکت در خصوص صادرات به کشور های مختلف بوده است.

با این وجود یک منبع کارگری درباره وضعیت این کارخانه که در دولت قبل به سرانجام رسید و توسعه پیدا کرد اظهار داشت: شرکت فولاد کبیر اخیرا دست به تعدیل نیرو زده و بخشی از پرسنل کارگری خود را اخراج کرده است.

وی ادامه داد: فولاد کبیر خزر تا پیش از این با ۴ خط تولیدی فعالیت می کرد اما برخی مسائل و مشکلات موجود باعث شده است اکنون این کارخانه تنها با یک خط تولیدی فعالیت می کند و در روزهای اخیر نیز اقدام به تعدیل نیروی کارگری خود کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه