به مناسبت سالروز عزل بنی صدر منتشر شد؛

هشدارهایی که نماینده اسبق صومعه سرا در روز عزل بنی صدر در سال ۶۰ برای انتخابات ریاست جمهوری داد

محمدتقی رنجبر چوبه نماینده دوره اول دوم سوم و ششم مجلس در سال ۶۰ سخنان جالبی درباره عدم کفایت سیاسی بنی صدر مطرح کرده بود.

هشدارهایی که نماینده اسبق صومعه سرا در روز عزل بنی صدر در سال ۶۰ برای انتخابات ریاست جمهوری داد

به گزارش ۸دی، محمدتقی رنجبر چوبه نماینده دوره اول دوم سوم و ششم مجلس شورای اسلامی از حوزه صومعه سرا در روز عزل بنی صدر در تاریخ ۶۰/۳/۳۱ سخنانی را درباره عدم کفایت سیاسی بنی صدر ایراد کرد که مرور این سخنان خالی از لطف نیست:

رئیس: ما چهار دقیقه وقت داریم. آقای رنجبر نفر بعدی هستند که می توانند صحبت کنند.

– معادیخواه: آقای هاشمی من پنج دقیقه وقت از آقای موحدی گرفته ام.

رئیس: اگر از آقای موحدی گرفته اید، مربوط به شما می شود منتها آقای رنجبر می‌توانند از این چهار دقیقه استفاده کنند.

رنجبر: بسم الله الرحمن الرحیم. رای بر عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور برای همه روشن شده و خود رئیس جمهور من فکر می کنم جوجه ای بود که از آمریکا فرستاده شده بود و الان هم ذبح می شود و خدا را شکر که آمریکا هم در این قسمت شکست خورد . ولی می خواهم این مطلب مهم را بگویم پس فردا که می خواهند رئیس جمهور را انتخاب بکنند، نیایند آن عده ای که مورد اعتماد مردم هستند تایید بکنند، رهبران گروهکهایی که منتظرند، البته آمریکا این آخرین مهره اش نبود و نیست و نخواهد بود. باز هم ما در ایران سردمدارانی داریم که عده زیادی را نیز دنبال خود می کشند و من می خواهم عنوان بکنم که نباید ملت ایران جز به روحانیت اصیل و روحانیت حوزه علمیه قم و فرمان رهبر و ولایت فقیه به حرف هیچکس گوش کنند، این پیام بنده است. (احسنت) اگر آن روز که رئیس جمهور را از فرانسه آورده بودند و روحانیت مبارز که من این را باید گله بکنم، امضاء و تایید کورکورانه “حبک الشیئی یعمی و یصم” نمی کردند، امروز این بلا سر ملت ایران نمی آمد و خیلی از روحانیت معتمد مردم نیز متاسفانه امضاء کردند و با صراحت طرفداری کردند و مردم را به این روز نشاندند که خدا چهره ها را روشن کرد “یوم تبلی السرائر” روشن شد. خط آمریکا، خط بنی صدر، خط جریان فکری آمریکا در بنی صدر تبلور پیدا کرده بود که نابود شد. این جای خوشبختی است و یکی از موهبتهای الهی بطور کل و فاجعه‌شان دیروز مشخص شد، و طرفدارانی که در مجلس دارد و در آینده هم خواهد داشت، من سخنم با آن طرفدارانش هست که هم اکنون در مجلس نیستند ولی فردا و پس فردا سر و کله‌شان پیدا خواهد شد. صحبت ما با آنها است، این مجلس و این تریبون آزاد، آقای معین فر آمدند اینجا یک مشت فحش و ناسزا به مردم گفتند و رفتند و باز هم معتقد بودند که در مجلس آزادی نیست و یک گروه یا یک حزب خاص این مجلس را اداره می کند، البته من می خواهم بگویم تا کور شود هر آن که نتواند دید.

رئیس: وقتتان هم تمام شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شهروند صومعه سرا
درود بر شما
الهیان
رنجبر چوبه 36سال پیش 25سال از روشنفکران فعلی جلوتر بود و بهشتی وار شد زندگی ایشان.نطق ایشان را چند بار خواندم .تئوری های که ایشان 36 سال بیان نمودند در حال حاضر بسیاری از روشنفکران هنوز به درکش نرسیده اند !مطالبی که رهبری بزرگوار به کرات بیان مینمایند.درود بر رنجبرچوبه گیلان
در حاشیه