فرزند استاد ابتهاج اصالت خانه پدری در رشت را تایید کرد

در حالیکه براحتی می توانند با سایه صحبت کنند می گویند کسی از خانواده استاد بیاید و مستند ارائه کند! این موضوع کاملا روشن است.

فرزند استاد ابتهاج اصالت خانه پدری در رشت را تایید کرد

به گزارش ۸دی، در روزهای اخیر حواشی بسیاری در خصوص احتمال تخریب خانه محل تولد استاد امیرهوشنگ ابتهاج، شاعر نامی اهل رشت به وجود آمده است، از یک سو علیرضا پنجه ای از شاعران گیلانی در گفتگویی خبر از تخریب احتمالی خانه سایه داد (اینجا را بخوانید) و از سوی دیگر رضا رسولی در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین از چند و چون آشنایی با این خانه و وضعیت فعلی آن گفت (اینجا را بخوانید)، جالب آنکه پیش از رسولی، رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در گفتگویی اظهار کرده بود: به سندی معتبر برای تایید خانه هوشنگ ابتهاج نیاز داریم!

در همین راستا یلدا ابتهاج فرزند استاد ابتهاج در گفتگویی با خبرنگار خزرآنلاین در خصوص چند و چون وضعیت خانه محل تولد استاد، گفت: در شرایط موجود باید کمی صبر کرد، به هر حال می توان در جهت ثبت این خانه حرکت نمود.

وی در خصوص اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در خصوص ارائه مستندات تصویری و … از سوی خانواده استاد ابتهاج برای پیگیری ثبت این خانه، گفت: در حالیکه براحتی می توانند با سایه صحبت کنند می گویند کسی از خانواده استاد بیاید و مستند ارائه کند! این موضوع کاملا روشن است. بنده، پدر و دوستان پدر بارها به این خانه رفته ایم اما متاسفانه کسی در را باز نمی کرد و نتوانستیم داخل خانه را مشاهده کنیم.

یلدا ابتهاج در پاسخ به این سوال که آیا استاد قطعا در مورد خانه اطمینان دارند گفت: بله، نمای بیرونی خانه از جلو تغییراتی را داشته است و نمای پشتی ساختمان ظاهرا بدون تغییر باقی مانده است. در مورد داخل خانه نیز متاسفانه نتوانستیم آن را مشاهده نماییم.

وی ادامه داد: به هر حال باید از راه های مختلف تلاش نمود، بیشتر به نظر می رسد هماهنگی لازم وجود ندارد و هرکسی کاری صورت می دهد و عده ای نیز حتما نمی خواهند این کارصورت بگیرد!

گفتنیست یلدا ابتهاج به اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود واکنش نشان داد.

http://8deynews.com/wp-content/uploads/2017/06/dq01_photo_۲۰۱۷-۰۶-۱۸_۱۸-۱۷-۳۸.jpg

مى گویند:
اگر یکى از اعضاى خانواده هوشنگ ابتهاج بناى منسوب به خانه پدرى را تایید کند، این اداره کل قدم هاى بعدى را براى ثبت این بنابه سرعت بر مى دارد.
مى پرسم:
سوال خانه و مکانى ست که باید ثابت شود آیا خانه پدرى سایه بوده ؟ یا سوال این است که سایه شاعر گیلان و ایران زمین کجاى این شهر زندگى کرده و اولین شعرهایش را سروده؟
جستجوى ما بر چه اساسى ست؟ دنبال ارزش گذاشتن به هویت مان هستیم و یا وارونه آن حاشیه ها را پر رنگ تر کنیم؟ تصویرى در خطه رشت از سایه در قابى به وسعت آیندگان نقش بسته است. در این عصر که با او زیسته ایم کدام را مى جوییم؟ حاشیه این تصویر یا خود تصویر را؟
ثبت خانه اى که سایه را پرورانده و یا عمر در آن گذرانده کار ادارى پیچیده اى نباید باشد همچنان که در همه جاى جهان و ایران ما انجام مى شود.
همیشه غافلیم و تاخیر داریم…
زمان را دریابیم.

انتهای پیام/

منبع: خزرآنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه