سید مجتبی میرحسینی
یادداشت/ سید مجتبی میرحسینی

برداشت های ناقص روحانی از مبانی فقهی تمامی ندارد!

در این یادداشت آمده است: یک روز کربلا را درس مذاکره می داند، روزی دیگر صلح امام حسن را،شجاعت در دست دادن به دشمن معرفی می کند و اکنون نیز ولایت امام معصوم را متکی بر رای مردم قلمداد می کند!

برداشت های ناقص روحانی از مبانی فقهی تمامی ندارد!

به گزارش ۸دی، سید مجتبی میرحسینی در یادداشتی نوشت:

برداشت های ناروا و ناقص رئیس جمهور از مبانی فقهی و تاریخ اسلام، تمامی ندارد!

یک روز کربلا را درس مذاکره می داند، روزی دیگر صلح امام حسن را،شجاعت در دست دادن به دشمن معرفی می کند و اکنون نیز ولایت امام معصوم را متکی بر رای مردم قلمداد می کند!

در پی افاضه اخیر ایشان، چند نکته واجد اهمیت است؛ اول اینکه ظاهرا ایشان بعد از چهارسال تکیه بر مسند ریاست جمهوری، هنوز اما شناخت کافی از جایگاه و وظایف ریاست جمهوری ندارند! چه اینکه جایگاه ریاست جمهوری محل نظریه پردازی و فرضیه سازی نیست، بلکه ریاست جمهوری مقامی اجرایی و به شدت عملیاتی است.

وظایف و ماموریت رئیس جمهور اجرای قانون اساسی و رتق و فتق امور و تمشیت کارهای کشور است. هر چند اگر ملبس بودن ایشان را به لباس روحانیت،حقی برای اظهار نظر ایشان، پیرامون این مسائل بدانیم، باز هم تجربه افاضات گذشته وی، موید این نکته است که ایشان به دلیل ضعف تحلیل و عدم اطلاع کافی از مبانی دینی و تاریخ اسلام،شان ورود به چنین مباحثی را ندارند.

نکته مهمتر اما بی عملی یا بلاتکلیفی دولت ایشان در حل مشکلات اقتصادی کشور است، که ایشان قصد دارد،با ورود تنش زا به چنین مباحثی، پوششی برای این بی انگیزگی و ناکارامدی دولت ایجاد نماید، و در پی آن، ذهنیت و افکار عمومی را، از بی عرضگی ها و ناکارامدی های دولت در انجام وعده های انتخاباتی و مطالبات اقتصادی مردم منحرف نماید!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه