در انتخابات اخیر صورت گرفت؛

شکست لیست “امید” در انتخابات شورای شهر رشت

شکست لیست “امید” در مرکز استان گیلان امید اصلاح طلبان را در شورای شهر رشت به یاس تبدیل کرده است.

شکست لیست “امید” در انتخابات شورای شهر رشت

به گزارش ۸دی، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تمام فراز و نشیب‌های خود در سراسر کشور برگزار شد.

اما آنچه در بالا و پایین‌های این انتخابات در استان گیلان بیش از همه به چشم خورد تائید فله‌ای کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌ویژه در شهر رشت با وجود نظرات منفی مراجع چهارگانه بود.

به استناد گفته‌های منتشر شده دو عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان رشت، “سه عضو دیگر هیئت نظارت که از طیف موسوم به اصلاحات و اعتدال بودند بی‌توجه به نظر برخی مراجع چهارگانه در فساد بعضی کاندیداها، بر تائید آنها نظر دادند و البته دخالت‌های آشکار فرماندار رشت به‌عنوان یکی از اعضای فعال جریان اصلاح طلبی در استان در این میان قابل کتمان نبود”.

از سوی دیگر جریان موسوم به اعتدال که در واقع واماندگان جریانات اصلاح طلبی سرخورده از شکست انتخاباتی در سال ۸۸ و فعالان رادیکال فتنه‌های آن سال هستند که در پی انحلال و یا ورشکستگی احزاب خود به گزینه “بهتر از بد” حسن روحانی و جریان اعتدال روی آورده‌اند پس از جنگ و جدل گسترده در درون خود به انتشار لیست “امید” دست زدند.

لیست موسوم به “امید” که در واقع تنها امید جریان ورشکسته اصلاح طلبی برای ماندن در سپهر سیاسی کشور است بروز و ظهورهای مختلفی در سراسر کشور داشت.

اما آنچه ما به آن می‌پردازیم شکست سنگین و مفتضحانه این لیست در شهر رشت است؛ لیستی که تائید صلاحیت آن‌ها نیز جای حرف و حدیث و بحث دارد با تک ماده اعضای اصلاح طلب هیئت نظارت در رشت و دوپینگ فرماندار رشت وارد عرصه انتخابات شدند.

هرچند جریان اصلاح طلبی سعی دارد با خویشتنداری از ابعاد دردناک این  شکست حزبی و اعتباری بکاهد اما چیزی که عیان و روشن است حضور تنها ۳ نفر از یک لیست ۱۱ نفره با تمام بگیر و ببندها و ستادهای متعدد و الصاق عکس و اسم این افراد به کاندیدای پیشتاز ریاست جمهوری است.

اختلاف ریشه‌دار و کهنه بین برخی اعضای شورای اصلاح طلبان در استان و ورود مدعیان جدید و البته غیر وفادار به قواعد بازی از جمله دلایل این شکست بزرگ است؛ یکی از دلایل ارائه دیرهنگام این لیست نیز وجود همین اختلافات است.

دلیل عمده دیگر در این میان، وجود عطش قدرت در بین اعضای این طیف سیاسی است؛ طیفی که گستره آن از روحانیون سنتی تا اپوزیسیون معاند نظام را در برمی‌گرد. طیفی که تلاش دارد اعمال و حرکات خود را در چارچوب نظام و قاون اساسی معرفی کند اما گاه این دم خروس از پشت پالتوی روشنفکری‌اش بیرون می‌زند و کار دستش می‌دهد.

به هر تقدیر آنچه امروز مدیر ارشد استان و نماینده عالی دولت سعی دارد در میان هیاهوهای افزایش گرایش ۱۳ درصدی و همهمه‌های اغوا کننده پیروزی که یک سرش همانگونه که در جشن ورزشگاه عضدی رشت خود را نشان داد به شادی‌های فریبنده از نوع غربی برمی‌گردد پنهان کند، شکست سنگین لیست “امید” در مرکز استان گیلان است که امید آن‌ها را در شورای شهر رشت به “یأس” تبدیل کرده است.

اسامی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت:

احمد رمضان پورنرگسی: اصلاح طلب (لیست امید)

اسمعیل حاجی‌پور: اصلاح طلب (لیست امید)

سیدامیرحسین علوی امندانی: مستقل

فرهام زاهدآجی بوزایه: اصلاح طلب (لیست امید)

محمدحسن علی‌پور کسبخی: مستقل

حامد عبدالهی: مستقل

رضا رسولی: مستقل

حجت جذب: اصولگرایان

جلال الدین محمد شکریه: مستقل

محمدحسن عاقل منش: اصولگرایان

فاطمه شیرزاد: اصولگرایان

گزارش از حمید هدایت

منبع: تسنیم گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه