رئیس کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد؛

افشای ابعاد تازه ای از رسوایی امضای سند ۲۰۳۰

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مغایر خواندن سند ۲۰۳۰ با ارزش های ملی و مذهبی کشور گفت: علی رغم نپذیرفتن بسیاری از کشورها متاسفانه ایران داوطلبانه سند ۲۰۳۰ را پذیرفته است.

افشای ابعاد تازه ای از رسوایی امضای سند ۲۰۳۰

به گزارش ۸دی، محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه راه ۵۷، با اشاره به پذیرش سند ۲۰۳۰ یونسکو از سوی دولت اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ به صراحت مورد انتقاد شدید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با جدیت به دنبال حل این مسئله در سطح کشور هستیم، افزود: از چند ماه پیش که به این موضوع پی بردم چندین مناظره برگزار کردم، مستقیما به رئیس جمهور نامه نوشتم و از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستنم تا نسبت به این موضوع رسیدگی شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای تصویب این طرح به صراحت مخالفت خود را با آن اعلام کردم و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز پیگیر حل و فصل این موضوع هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مغایر خواند سند ۲۰۳۰ با ارزش های اسلامی و ملی اظهار کرد: هر سندی که با مغایر با نظام، اسلام، دین و شریعت ما باشد مورد قبل نیست.

وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این نکته که این طرح قابلیت اجرایی ندارد و باید به صورت کامل لغو شود، بیان کرد: سند ۲۰۳۰ سندی الزام آور نبوده و ایران داوطلبانه مفاد این سند را پذیرفته و اجرا کرده است.

زاهدی با اشاره به این نکته که این سند از اساس با فرهنگ و شریعت کشور ما در تناقض است و دین و نظام و انقلاب اسلامی تحت هیچ شرایطی آن را نمی پذیرد، خاطرنشان کرد: پذیرش این سند در حالی است که بسیاری از کشور ها آن را نپذیرفته اند و جای تاسف دارد که ایران داوطلبانه آن را پذیرفته و قصد اجرای آن را داشت و پیش قدم شده بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: زمانی که از انعقاد این تفاهم نامه مطلع شدم دو مناظره قبل از آنکه به تهدید ملی و در رسانه ها مطرح باشد برگزار کردم و مخالفت خود را هم در کمیسیون آموزش و تحقیقات و هم در محافل سیاسی مطرح کردم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه