عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان:

مدیران بانکی اقدام موثری در جهت کاهش عملی نرخ بهره نداشته اند/ منشاء بیشتر اختلاس ها در نظام بانکی است

دکتری علوم اقتصاد گفت: منشاء بیشتر اختلاس ها و فسادهای اقتصادی در حوزه نظام بانکی است که به نحو مناسب نظارت نمی شود و برخورد لازم با آن صورت نگرفته است.

مدیران بانکی اقدام موثری در جهت کاهش عملی نرخ بهره نداشته اند/ منشاء بیشتر اختلاس ها در نظام بانکی است

به گزارش هشت دی ، سید رضا میرعسکری ، عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان در گفتگو با روشن خبر،  با اشاره به اینکه یکی از چالش های نظام اقتصادی ایران پس از انقلاب در حوزه نظام پولی و بانکی است، اظهار داشت:  قانون بانکداری بدون ربا از سال ۱۳۶۳ عملیاتی شده است و برنامه ریزی شده بود که این قانون پس از پنچ سال بازنگری و کامل تر شود.

میرعسکری افزود: اما چیزی که تاکنون اتفاق افتاد اجرای ناقص و دور زدن قانون بانکداری بدون ربا است تا جایی که بسیاری از فقها، نظام بانکی موجود کشور را ربوی یا حداقل همراه با شبهه می دانند.

دکتری علوم اقتصاد با بیان اینکه هم اقتصاددانان و هم مراجع تقلید نرخ بهره فعلی را بسیار بالا می دانند، تصریح کرد: اما مقامات پولی و بانکی علیرغم کاهش نرخ تورم، اقدام موثری در جهت کاهش عملی نرخ بهره نداشته اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: از سوی دیگر، منشاء بیشتر اختلاس ها و فسادهای اقتصادی در حوزه نظام بانکی است که به نحو مناسب نظارت نمی شود و برخورد لازم با آن صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه فقه و اقتصاد و همچنین نظارت و  بازرسی در سطح کلان نیز تجربه بسیار بالایی دارند، گفت: این افراد می توانند به معنی واقعی یک تحول بزرگ در نظام اقتصادی و به ویژه در نظام بانکی برای حرکت به سوی نظام اقتصادی اسلامی ایجاد کنند.

میرعسکری در پایان خاطر نشان کرد: این حرکت می تواند جلوی انواع فسادها و اختلاس ها را بگیرد و زمینه تخصیص بهینه منابع بانکی در بخشهای تولیدی کشور را فراهم نماید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه