بخشدار مرکزی انزلی مدعی شد:

زمینهای زراعی انزلی در هر هکتار، قابلیت برداشت ۴۰ تن هندوانه دارند

منوچهر عاشوری گفت: متوسط عملکرد هندوانه در هر هکتار ۴۰ تن براورد شده که کشاورزان درآمد خوبی در این راستا کسب خواهند کرد.

زمینهای زراعی انزلی در هر هکتار، قابلیت برداشت ۴۰ تن هندوانه دارند

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری افق انزلی بازدید  بخشدار مرکزی بندر انزلی از روستای سیاه خاله سر که کشت برنج در این روستا ها زودتر از سایر نقاط از سوی کشاورزان انجام شده است بازدید کرد.

منوچهر عاشوری با بیان اینکه شخم اول زمین های کشاورزی در این روستا انجام شده است، اظهار کرد: کشاورزان سیاه خاله سری بیش از ۹۰ درصد خزانه های برنج را نیز آماده کرده اند.

وی در جریان بازدید از پارک جنگلی روستای اشپلا که از جمله جاذبه های گردشگری بندرانزلی نیز هست، تصریح کرد: به زودی اعتباراتی برای افزودن امکانات ویژه به این پارک تخصیص داده شده است.

بخشدار مرکزی انزلی با اشاره به آغاز کشت هندوانه در روستاهای غرب این شهرستان گفت:  بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی مناطق آبکنار، اشبلا و تربه بر و سنگاچین  همه ساله زیر کشت هندوانه می روند.

عاشوری افزود: با توجه به شرایط مساعد جوی و رعایت نکات فنی کاشت، داشت و برداشت و توزیع به موقع انواع کود های شیمیایی بین کشاورزان واجد شرایط،  محصول هندوانه کشاورزان در فصل برداشت  وارد بازار مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه بندانزلی پنج هزار هکتار زمین زراعی، دو هزار هکتار زمین باغی و چهار هزار کشاورر دارد، افزود:  متوسط عملکرد هندوانه در هر هکتار ۴۰ تن براورد شده که  کشاورزان درآمد خوبی در این راستا  کسب خواهند کرد.

گفتنی است که بخشدار مرکزی انزلی در جریان بازدید از پروژه های روستایی از روند ساخت سالن ورزشی حوزه مقاومت بسیج آبکنار بازدید کرد و سپس همراه با فرمانده حوزه مقاومت، امام جماعت، تعدادی از اعضای شورا و معتمدین آبکنار در خصوص برگزاری اعتکاف روستایی در این منطقه به گفت و گو پرداخت.

گفتنی است که برای اولین بار اعتکاف روستایی و در ماه جاری در روستای آبکنار انزلی برگزار می شود که علاوه بر استقبال مردم آبکنار نوید بخش آینده ای روشن در زمینه فعالیتهای فرهنگی مذهبی در روستاهای شهرستان بندرانزلی است.

 


نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه