مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

بیش از ۸۰۰۰ نفر در استان گیلان از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: هم اکنون بیش از ۸ هزار نفر در گیلان از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

بیش از ۸۰۰۰ نفر در استان گیلان از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند

به گزارش ۸دی، جمیل حق پرست در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی همسو با برنامه‌های گسترده دولت به‌منظور اشاعه خدمات الکترونیکی اقدام به ارائه خدمات مختلفی کرده که ثمره آن کاهش مراجعات غیرحضوری درسطح شعب است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: با انجام خدمات الکترونیکی از قبیل دریافت لیست حق بیمه، پرداخت فیش حق بیمه، مشاهده سوابق بیمه‌ای و فیش مستمری، ابلاغ الکترونیکی و انجام بازرسی الکترونیکی و تشکیل پرونده‌های الکترونیکی در استان گیلان ماهانه حدود ۱۵۰ هزار مراجعه را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون بخشودگی جرایم تاکنون سه بار انجام شده است افزود: در اواخر سال ۹۵ همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌منظور حمایت از واحدهای تولیدی و کارفرمایان خوش حسابی که حداقل ۴ ماه از ۱۶ ماه آخر قبل از بحران اقدام به ارائه لیست کرده‌اند به‌مدت ۳ ماه تا تاریخ  ۶ اردیبهشت ماه ۹۶ می‌توانند از بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده کنند.

حق پرست با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۳۰ هزار کارفرمای استان گیلان بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی گیلان بدهکار هستند گفت: تسهیل شرایط استفاده با گسترش دامنه کارفرمایان در گروه‌های مختلف، حذف الزام ارائه ضمانت‌های بانکی وجایگزینی چک به‌جای آن از مزایایی است که تامین اجتماعی برای کارفرمایان در نظر گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز در کنارمراکز درمانی، شعب بیمه ای تامین اجتماعی در سراسر استان گیلان جهت صدور و تمدید دفترچه‌های درمانی برای بیمه شدگان و مستمری بگیران گیلانی و حتی مسافران عزیز مشمول تامین اجتماعی آماده ارائه خدمت است.

وی با اشاره به اینکه مقرری بیمه بیکاری یکی از تعهدات تامین اجتماعی به بیمه شدگان اجباری از جامعه کارگری است که به‌صورت غیر ارادی کارخود را از دست می‌دهند گفت: هم اکنون بیش از ۸ هزار نفر در گیلان از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و بابت این تعهد در سال ۹۵ مبلغ ۹۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

حق پرست با بیان اینکه جهت انجام امور بیمه‌ای در شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ و اجرای بهتر خدمات و هماهنگی‌ها، بیشتر این مجموعه‌ها از رابطان بیمه‌ای استفاده می‌کنند افزود: هرچند این امر فرآیندی تشکیلاتی و قطعی نیست ولی سازمان تامین اجتماعی از این ظرفیت جهت تسریع و تسهیل ارائه خدمات استفاده می‌کند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی با هدف تقویت تعاملات و پیشبرد مطلوب کارها به اجرای دوره‌های آموزشی برای گروه رابطان بیمه‌ای می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند از ظرفیت رابطان بیمه‌ای جهت تسریع ارائه خدمات و حذف رفت و آمدهای غیرضروری بهره گیرد گفت: درسال ۹۵ با اجرای ۶ دوره در این راستا بیش از ۳۰۰ نفر از نمایندگان شرکت‌ها با مفاهیم و قوانین شرکت‌ها آشنا شدند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه