سید جعفر منصوری
رقابتی سخت و نفسگیر در انتظار انزلی:

آرایش سیاسی شورای پنجم در انزلی با حاکمیت حزبی یا بدون حاکمیت حزبی؟

با حضور افرادی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی تک رای هایی بالای چهار هزار برگه کسب کرده اند رقابتی سخت و نفس گیر در انتظار کاندیداهای شورای شهر انزلی خواهد بود.

آرایش سیاسی شورای پنجم در انزلی با حاکمیت حزبی یا بدون حاکمیت حزبی؟

به گزارش ۸دی، به نقل از افق انزلی، به نظر می رسد با ورود چهره های شناخته شده برای مردم به عرصه انتخابات شورای شهر در بندرانزلی، رقابتی سخت و نفس گیر بین کاندیداهای انتخاباتی در این شهرستان در جریان باشد.

ورود اشخاصی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی  تک رای هایی ۴ و ۱۰ هزارتایی به دست آورده بودند به انتخابات شورای شهر بیانگر این است که اگر همان طرفداران دو سال قبل مجددا به این افراد رای دهند از هم اکنون مشخص خواهد بود که چهره هایی با رای های بالای ۴ هزار برگه، در این انتخابات، عرصه را برای رقیبان تنگ خواهند کرد.

از طرفی کسب اکثریت آرا از سوی تعدادی از اعضای شورا در چهار دوره گذشته و ورود محکم آنها برای شورای پنجم، اعتماد به نفس و امید تک رای های مجلس را تا حدودی کاهش می دهد.

ورود اکثریت طیف های سیاسی در انتخابات شورای پنجم بیانگر دو تحلیل برای چگونگی آرایش سیاسی صندلی های شورای شهر انزلی است اولین آنها این است که همچون دوره های قبل و بر اساس تجربه گذشته حاکمیت حزبی شورای شهر با طیفی خاص خواهد بود و دومین آنها این است که شورای پنجم در انزلی شورایی بدون حاکمیت حزبی و با حضور یک و یا دو نماینده از طیف های مختلف خواهد بود.

هرچند که به دلیل کاهش تعدا از اعضای شورای شهر در انزلی از ۱۱ نفر به ۷ نفر، پیش بینی انتخابات شواری شهر در این شهرستان کاری بسیار مشکل است، اما با توجه به لیست های ارائه شده در محافل خصوصی و همچنین افراد شرکت کننده در انتخابات می توان گفت گزینه عدم حاکمیت حزبی در شورای پنجم محتمل ترین تحلیل برای آرایش سیاسی انتخابات پیش رو است.

چرا که هر کدام از چهره های شاخص شرکت کننده با دقت در آمار گذشته رای بالایی خواهند داشت اما این تنها سرلیست ها هستند که توانایی جذب رای حداکثری را دارند و به اصلاح عامیانه تک رای به دست می آورند و اساسا در بسیاری از طیف های سیاسی تنها سرلیست ها برای مردم شناخته شده هستند و یاران این سرلیست ها اساسا در بین مردم جایگاهی ندارند و یا شناخته شده نیستند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه