فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان:

حلب را خدا آزاد کرد / هر رزمنده مدافع حرم یک حسین املاکی است

سردار حق بین گفت: صحنه‌هایی که در «نبل والزهرا» می‌بینیم به ما می‌گوید هر رزمنده مدافع حرم یک حسین املاکی است.

حلب را خدا آزاد کرد / هر رزمنده مدافع حرم یک حسین املاکی است

به گزارش ۸دی، به نقل از لنگرخبر، سردار محمدعلی حق‌بین دیشب در مسجد جامع شهرستان لنگرود با اشاره به تلاش‌های مدافعان حرم در سوریه اظهار داشت: حلب را خدا آزاد کرد تا انقلاب و دین باقی بماند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با بیان اینکه دفاع از حریم ائمه اطهار دفاع از ولایت است افزود: دین می‌گوید هر زمان هر جایی مسلمانی کمک خواست او را یاری کنیم و ما نیز در سوریه به کمک مسلمانان آن کشور مظلوم شتافته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان دنبال تفرقه افکنی میان مسلمانان با ایجاد کینه بین شیعه و سنی هستند گفت: مطمئن باشید رهبر معظم انقلاب با مدیریت خود اجازه نمی‌دهند که جنگ میان شیعیان و اهل سنت شروع شود بلکه جنگ میان کفار و اسلام همیشه بوده و هست و پس از این هم خواهد بود.

فرمانده جبهه‌های مقاومت در سوریه از برگزاری بیست و نهمین سالگرد شهید حسین املاکی در روز نهم فروردین خبر داد و گفت: روز چهارشنبه یادواره شهید همیشه قهرمان گیلان با سخنرانی سردار سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نیروهای مسلح در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

سردار حق بین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شجاعت شهید حسین املاکی اظهار داشت: کاری که شهید املاکی انجام داد دل شیر می‌خواهد و هر کسی نمی‌تواند این جانفشانی و از خود گذشتگی را از خود نشان دهد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید حسین املاکی گفت: در آینده نزدیک رزمندگانی که امروز در جبهه‌های حق علیه باطل در سوریه و عراق  می‌جنگند حسین املاکی‌هایی هستند که افتخار اسلام و افتخار استان گیلان می‌شوند.

سردار حق بین با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد شهید املاکی افزود: درجه معرفت شهید حسین املاکی به حدی است که رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند “شهید املاکی شما که در میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش؛ قهرمان یعنی این”.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان ضمن ابراز احترام به  رزمندگان و شهدای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما در استان گیلان  یک حسین املاکی بیشتر نداریم اما صحنه‌هایی که در «نبل والزهرا» می‌بینیم به ما می‌گوید هر رزمنده مدافع حرم یک حسین املاکی هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهید حسین املاکی از لحاظ تفکر و بینش یک انسان متعالی بود اظهار داشت: وی با آنکه علاقه زیادی به خانواده خود داشت اما علاقه وافر او به خانواده‌های شهدا و عشق به امام راحلمان باعث شد به مقام رفیع شهادت نائل آید.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان تصریح کرد: نگاه شهید حسین املاکی به دنیا به‌عنوان یک پل برای عبور از این دنیای فانی و رسیدن به آخرت بود و اطرافیان او را از بعد اخلاق و عاطفه، یک انسان به تمام معنا را شناختند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه