واکنش عضو شورای شهر به انتصاب خواهرزاده نماینده رشت؛

حکم ارتقای مدیر سایت هتاک به قوم تالش چه معنایی دارد؟/ انتصابی که فضای منفی علیه دولت ایجاد می‌کند!

انتصاب فردی که هم امتحان خود را در سمت مدیرکل کتابخانه ها پس داده است فضای منفی اجتماعی علیه دولت به وجود می آورد.

حکم ارتقای مدیر سایت هتاک به قوم تالش چه معنایی دارد؟/ انتصابی که فضای منفی علیه دولت ایجاد می‌کند!

به گزارش ۸دی به نقل از گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت در واکنش به انتصاب خواهرزاده نماینده رشت به عنوان مدیرکل برنامه ریزی، منابع انسانی و تحول اداری استانداری گیلان طی یادداشتی نوشت:

در خبرها خواندم که قرار است مدیر یک سایت هتاک که با انتشار یک یادداشتی به قوم اصیل و پرافتخار طالش اهانت کرده بود و اتفاقا بی سروصدا هم از کار برکنار شده بود، قرار است مجددا به سمت مدیر یکی از ادارات کل ستادی استانداری گیلان  منصوب شود . پس از انتشار این یادداشت در هفته نامه جوانان دیار میرزا ، سایت های تالش زبان استان گیلان سریعا نسبت به این تیتر جنجالی موضع گرفته و هرکدام به نحوی ناراحتی خود از این رویداد را نشان دادند. برگزاری کمپین های خودجوش مردمی، موضع گیری برخی شخصیت های تالش، مطالب رسانه های مجازی و کامنت های مردمی تنها بخشی از این ابراز دلخوری ها بود.

 

امام جمعه اسالم گفت:

“ در حقیقت من هم از دیدن این تیتر ناراحت و کمی مشکوک شدم. تالش یکی از ۳ تمدنی است که در کنار تمدن مارلیک و تمدن املش ، قبل از اسلام هم بوده است و یکی از قوم های بسیار قدیمی و بسیار سابقه دار در طول تاریخ بوده که در صحنه های مختلف تاریخی، نقش های بسزایی را ایفا کرده است“.

سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری فرمانده‌ سپاه تالش در گفتگو با مریان خبر با اشاره به رشادت‌های اهل سنت تالش در زمان جنگ تحمیلی اطهار داشت :

“یک هفته نامه استانی با کج سلیقگی در ایام دهه‌ی امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر خم، خاطر مردم تالش اعم از شیعه و سنی را ناراحت می‌کند و ما از دستگاه قضایی درخواست می کنیم با نشریه مذکور برخورد کند تا دیگر شاهد این هتاکی ها به مردم شریف تالش نباشیم“.

خبرگزاری بین المللی کاسپین نوشت:

“این پرسش مهم ایجاد می شود که انتخاب تیتر جنجالی و جذب خواننده به چه قیمتی و آیا ما مجازیم وارد مباحثی از امور سیاسی اجتماعی جامعه شویم بدون آنکه از خط قرمزهای تبلیغاتی آن باخبر باشیم؟ مباحثی که البته هرگز قادر به مطرح کردن آن در این مقاله نیستیم.“

ناصر عاشوری نمایند سابق مردم فومن و شفت در مصاحبه ای اعلام کرد :

“عاشوری با یادآوری اینکه بسیاری از مردم حوزه انتخابیه بنده و استان گیلان تالش زبان هستند و همواره در طول شکل گیری نهضت جنگل، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و… در صفوف مبارزه با دشمنان قرار داشته و صدها شهید را تقدیم شجره طیبه انقلاب نموده اند، خاطرنشان کرد: تحریریه این نشریه باید متوجه این موضوع باشند که چنین تشبیهی سراسر دارای ایراد بوده و تالش جزیی از گیلان و گیلان جزیی از ایران است“.

پایگاه خبری صریح خبر  نوشت:

در هفته نامه «جوانان دیار میرزا »تیتری بزرگ در صفحه اول و دقیقا  روی  تصویر پرچم داعش با عنوان «از تالش تا داعش » درج شده که تعجب برانگیز است […]  این موضوع  اعتراض تعداد زیادی از شهروندان تالش را بهمراه داشت و طی ارسال پیام یا تماس با تحریریه خواستار عذرخواهی عوامل این نشریه شدند.“

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای گفت:

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید مجوز این رسانه را لغو می‌کرد. اگر تاکنون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان جهت رسیدگی به این مهم ورود نکرده است دادستان می‌تواند به‌عنوان مدعی العموم به این امر ورود و رسیدگی کند.

دادستان گزارش انتشار یافته هفته نامه مذکور را پیگیری و اشخاص خاطی را احضار و موارد آن را ریشه‌یابی کند[…]گاهی مواقع فردی می‌خواهد تا به اشکال مختلف قبیله‌ها و اقوام را با یکدیگر درگیر کند. انتشار گزارش از “تالش تا داعش” باید ریشه یابی شود و نباید به‌راحتی از کنار این گزارش عبور کرد.[…] تقاضا دارم تا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و در رأس آن دادستانی در مورد  انتشار این گزارش ورود کرده و موضوع را ریشه یابی و افراد متخلف را مجازات کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده‌ی اصولگرای لیست امید رشت در واکنش به برخی اظهارنظرها که سایت و هفته نامه «جوانان دیارمیرزا» را وابسته به وی می دانند، ضمن ابراز تاسف فراوان از این رفتار تفرقه افکنانه اعلام کرد:

“مراتب تاسف خود را به نماینده محترم تالش اعلام کرده ام و بنده به شخصه اعلام انزجار می کنم از چنین رفتارهایی.” […]  “بنده مردم تالش را ولایتمدار و در خط ولایت می دانم که سالهای جنگ رشادتهای زیادی از خود نشان دادند.” داییِ صاحب امتیاز «هفته نامه جوانان دیارمیرزا» ضمن رد هر گونه ارتباط با این هفته نامه خواستار برخورد قضایی با عوامل اینگونه حرکتهای تفرقه انگیز شدند. به گزارش صریح خبر، جعفرزاده اینگونه رفتارها را ناشی از بی تقوایی دانستن وادامه داد مگرمردم تالش کم برای انقلاب زحمت کشیده اند کم برای انقلاب جانفشانی کرده اند بنده ازنزدیک شاهد همت بزگ تالشان غیور بوده ام.

در خصوص توهین نشریه امیر محمدپوری مدیرکل کتابخانه های گیلان به مردم ولایتمدار تالش ، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری گیلان موضعی مشاهده نشد و  تلاش شد بدون سروصدا،  محمد پوری برکنار شود . او با نوشتن متن زیر از اداره کل کتابخانه های گیلان کناره گیری کرد:

همکاران عزیز و مهربانم.  با توجه به نظر دبیرکل محترم بنده از این لحظه دیگر در اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان سمتی ندارم و خواهر پرتلاش و سختکوشم، سرکار خانم بدن آرا من بعد سرپرست اداره کل می باشند. ضمن تشکر و از همه شما خوبان در مدت تصدی حقیر و تبریک به خانم «بدن آرا»خواهشمندم حقیر را حلال بفرمایید. دعاگوی شما_محمدپور

آقای دکتر نجفی استاندار گیلان باید به این موضوع عنایت داشته باشند سال ۹۶ از سوی رهبر معظم انقلاب سلامی سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” نامگذاری شده است و تحقیقا  حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در استانی که بیکاری بیداد می کند و مردم گیلان درگیر مسایل اساسی زیست محیطی می باشند و بخش تولید در شرایط سختی قراردارد ، مهم ترین اولویت ایشان به شمار می رود و نباید برای تحقق این شعار راهبردی، مانعی ایجاد شود .

انتصاب مجدد فردی که هم امتحان خود را در سمت مدیرکل کتابخانه ها پس داده است و هم در حمایت از شهردار رشت و گرفتن امکانات مختلف و متعدد از وی در میان سایر باندهای رسانه ای شهردار گوی سبقت را ربوده و مهم ترین پشتیبان رسانه ای باند حامیان شهردار در انتخابات شورای آتی می باشد، هم توهین به طالش زبانان بوده و نیز می تواند فضای منفی اجتماعی علیه دولت ایجاد نماید. این انتظار وجود دارد استاندار گیلان اجازه ندهد که اولویت های دولت محترم در حوزه اقتصادی به سازماندهی عناصر باندهای منفعت طلب سیاسی در ساختار اداری استان، تغییر یابد.

قسمت دوم این یادداشت به زودی منتشر می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه