گزارشی از خطبه‌های نماز جمعه شهرهای گیلان

مسئولان اجرایی استان گیلان دچار شعارزدگی شده‌اند

ائمه جمعه شهرستان‌های گیلان ‌با بیان اینکه ۲۱۰ روز از قول ۲۰ روزه استاندار گیلان برای احداث شهرک پالت ساران در اسالم بدون هرگونه اقدامی گذشت تاکید کردند: مسئولان اجرایی دچار شعارزدگی شده‌اند.

مسئولان اجرایی استان گیلان دچار شعارزدگی شده‌اند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالله‌زاده پاشاکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه لاهیجان در مسجد جامع این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، دوری از گناه و انجام واجبات با اشاره به ایام نوروز اظهار داشت: طبق آیات قرآنی، مهمان محترم است و با هر تفکر و مذهبی که باشد باید او را گرامی بداریم.

امام جمعه شهرستان لاهیجان با اشاره تاریخ به ۲۳ مارس و انتخاب آن به‌عنوان روز جهانی آب گفت: محیط زیست امانتی در دست بشر است و نباید با مصرف بی‌رویه آن کفر نعمت کنیم بلکه این امانت را باید به آیندگان و نسل بعدی برسانیم.

عبدالله‌زاده پاشاکی تاکید کرد: باید در مصرف منابع انرژی صرفه جویی کنیم و نگوییم هر چقدر مصرف کردم پولش را پرداخت می‌کنم چرا که نعم الهی قیمت ندارند و نمی‌شود ارزش و اهمیت آن را با پول سنجید.

وی با اشاره به برخی سنت‌های ناپسند غربی که وارد فرهنگ ایرانیان شده است گفت: آشپزخانه‌های امروزی بدون در و در معرض دید مهمان هستند و این به هیچ عنوان پسندیده نیست زیرا زن ایرانی باید حجاب داشته باشد و با وضع فعلی، این کار در هنگام میزبانی به سختی امکان پذیر است.

خطیب جمعه لاهیجان با قرائت آیاتی از کلام الله مجید در مورد تکریم مهمان بیان داشت: نباید کاری کنیم مهمان خجالت زده شود و طبق آیات قرآن و احادیثی که در این‌باره آمده است میزبان باید به‌صورت پنهانی به سراغ غذا و طبخ آن برود.

عبدالله زاده پاشاکی با بیان نقل قولی از مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند تا چند سال دیگر رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد پس بدانید که این دشمنان نادان، دست و پای بی‌خود می‌زنند و راه به جایی نخواهند برد.

امام جمعه لاهیجان با تاکید بر لزوم آگاهی مردم به اخبار و اتفاقات اخیر در کشورهای  درگیر با جنگ ابراز داشت: لبنان و سوریه برای خونخواران و جنایتکاران بهانه‌ای بیش نیست و هدف نهایی آن‌ها ایران است.

وی آمریکا، انگلیس و اسرائیل را یک مثلث خبیث و خونخوار خواند و افزود: اینها می‌خواستند به منطقه غرب آسیا تسلط پیدا کنند و زمانی که دیدند نمی‌توانند این کار را انجام دهند، به تفرقه افکنی میان کشورهای این منطقه مبادرت ورزیدند.

عبدالله زاده با بیان اینکه یکی از تعبیرگران خارجی گفته است ما در هشت سال جنگ علیه ایران خواستیم صدام را مسلط بر ایران کنیم و پس از آن وی را به جان سوریه انداخته و آن کشور را بگیریم گفت: زهی خیال باطل زیرا رزمندگان ما مصداق بارز آیه شریفه “ومکروا ومکرالله” برای دشمنان شدند.

وی یاد شهدای مدافع حرم استان گیلان را گرامی داشت و افزود: یاد شهید در فرهنگ شیعه، کهنه شدنی نیست بلکه شهادت موتور حرکت جامعه است و ملت ایران مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستند و باید همیشه از شهید و شهادت یاد شود.

مسئولان اجرایی دچار شعار زدگی شده‌اند

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل امام جمعه سیاهکل در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: در قرآن به‌صورت مستقیم در رابطه با نوروز اشاره نشده اما در رابطه با زنده شدن زمین پس از مرگ آن اشاراتی شده است.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه یکی از درس‌های بهار، معاد باوری است، گفت: بهار، انسان را یاد قیامت می‌اندازد و در آن تمامی گیاهان و درختان زنده می‌شوند.

شکسته دل با بیان اینکه دید و بازدید و عیدی دادن از جمله کارهای خوب عید نوروز است، خاطرنشان کرد: انسان باید هر روز شروع به نو شدن و زیبا دیدن کند و حتی برخی از سختی‌ها را با آسانی سپری کند.

وی در رابطه با روز ۱۳ فروردین که به ۱۳ به‌در معروف است گفت: این حرف‌هایی که گفته می‌شود اگر در روز ۱۳ فرودین بیرون نرویم و با پرتاب سنگ به آب و گره زدن سبزه ۱۳ را به‌در نکنیم برای ما مشکل پیش می‌آید خرافات است.

امام جمعه سیاهکل با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به‌دلیل اهمیت موضوع و ضرورت نیاز کشور، این نامگذاری را انجام داده‌اند.

شکسته دل با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال مبنی بر اینکه مسئولان کشور در تحقق شعار سال گذشته موفق عمل نکرده اند و باید شعار اقتصاد مقاومتی تداوم یابد گفت: دشمنان می‌خواهند بر اقتصاد ما لطمه وارد کنند به همین جهت ما نیز باید با جهاد اقتصادی و مبارزه در این جبهه آن‌ها را ناامید و مغلوب کنیم.

وی با با بیان اینکه ما در کشور دچار شعار زدگی شده‌ایم، افزود: باید برای بیرون رفتن از این وضعیت راهکاری بیاندیشیم؛ باید هدفگذاری شود که در سال اقتصاد مقاومتی چه کاری انجام بدهیم و در مسیر آن حرکت کنیم.

امام جمعه سیاهکل گفت: مسئولان باید در زمینه اقتصاد مقاومتی هدف گذاری کنند تا در سایه مهربانی، همدلی و همبستگی مردم و مسئولان بتوانیم به شعار سال مقام معظم رهبری دست یابیم.

شکسته دل خاطرنشان کرد: قرار بر این است تا یک یا چند روستا در سیاهکل فاقد بیکار باشند که البته این کار ممکن است شدنی نباشد ولی باید سعی کنیم که این روستاها در مسیری قرار بگیرند که در آن بیکاری به حداقل برسد.

۲۱۰ روز از قول ۲۰ روزه استاندار گیلان بدون هرگونه اقدامی گذشت 

حجت الاسلام و المسلمین جدایی امام جمعه اسالم در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: تعیین ایام تعطیلات نوروز و ایام مسافرت برای ثبت نام شوراها اوج بی‌تدبیری بود و ثبت نام برای شوراها در روستاها فوق العاده ضعیف است.

امام جمعه اسالم با اشاره به موضوع تولید و اشتغال در منطقه اسالم گفت: شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال در واقع باید سیاست راهبردی نظام در سال ۹۶ باشد.

جدایی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مسئولان ما گرفتار بحث انتخابات هستند و کسی پیگیر شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری برای ایجاد تولید و اشتغال نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین عوامل گسترش و توسعه تولید و نیز اشتغال، بحث تأسیس شهرک پالت سازان در اسالم است افزود: از استاندار، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و بخشدار می‌خواهم هر چه سریع‌تر مکانی برای شهرک پالت سازان تعیین کنند.

امام جمعه اسالم گفت: اگر در مورد مکان شهرک صنعتی پالت سازان که در آن هم تولید هست و هم اشتغال، همکاری لازم صورت نگیرد من این رفتار را مخالفت با فرامین مقام معظم رهبری و سیاست راهبردی نظام تلقی می‌کنم و سکوت را جایز نمی‌دانم.

وی اظهار داشت: آقای استاندار در اوایل شهریور ۹۵ برای تاسیس شهرک پالت سازان قول ۲۰ روزه داده بود اما اکنون ۲۱۰ روز از آن زمان گذشته و هیچ اقدامی انجام نشده و این مسأله امید را در پالت سازان از بین برده است.

جدایی افزود: یکی دیگر از بزرگ‌ترین معضلات و مشکلات در اسالم، ضعیف بودن ساخت و ساز مسکن در شهر اسالم است در حالی که ساخت و سازهای گسترده مسکن در اسالم می‌تواند باعث ایجاد رونق و شور و حال در بازار و ایجاد اشتغال و همچنین حل مشکل مسکن مردم شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه