رئیس اداره بازرسی صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد؛

بازرسی بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی و خدماتی

رئیس اداره بازرسی صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از زمان آغاز طرح ویژه نظارتی نوروز، ۲۰ هزار و ۸۳۵ واحد اقتصادی و … بازرسی شدند.

بازرسی بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی و خدماتی

محمد درویش کردار در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی بازار از اول اسفند همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: در نیمه نخست اجرای این طرح با تلاش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همکاری شایسته بازرسان اتاق اصناف، فعالیت۲۰ هزار و ۸۳۵ واحد اقتصادی، صنفی و خدماتی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در جریان این بازرسی ها یک هزار و ۸۶۳ مورد منجر به تشخیص تخلف و تشکیل پرونده تخلفاتی در قالب یک هزار و ۴۴۱ پرونده شد که پرونده های تخلفاتی مذکور به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال، برای سیر مراحل قانونی و برخورد با متخلفان به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

درویش کردار با بیان دریافت و پیگیری ۷۷۷ مورد از گزارش ها و شکایات مردمی از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ در این مدت، تصریح کرد: با پیگیری گزارش های مردمی ۳۶۴ مورد منجر به تشخیص قطعی تخلف و تشکیل پرونده تخلفاتی شد و بقیه موارد غیرمتخلف تشخیص داده شده اند.

وی همچنین از همکاری ۱۲۳ ناظر فعال افتخاری با این سازمان در سطح استان خبر داد و افزود: ناظران افتخاری با هدف نظارت بر قیمت کالا، توزیع و خدمات و نظارت نامحسوس بازار، انعکاس اخبار و اطلاعات از وضعیت بازار به ستاد خبری ۱۲۴ با سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همکاری می کنند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیشترین سهم تشکیل پرونده های تخلفاتی را به ترتیب شامل بخش های فروش و عرضه پوشاک، کیف و کفش، خدمات عمومی مانند قالیشویی و خشکشویی، عرضه غلات، میوه، مواد پروتئینی از قبیل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، اماکن اقامتی، تفریحی، فرهنگی، زیارتی و رستوران ها بوده است.

وی افزود: عرضه شیرینی جات، آجیل و خشکبار و مواد لبنی از دیگر مواردی بودند که بیشترین پرونده های تخلفات را به خود اختصاص داده اند.

درویش کردار با اشاره به اینکه عدم درج قیمت بر روی کالا و یا خدمات، عدم صدور فاکتور، کم فروشی و یا گرانفروشی از مهم ترین مواردی است که در بازرسی ها و گزارش های مردمی منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی می شود خاطر نشان کرد: شایسته است عرضه کنندگان کالا و خدمات با رعایت نکات قانونی با بازرسان و شهروندان همکاری داشته باشند.

وی همچنین از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا در صورت مواجه با هرگونه تخلف صنفی و خدماتی شکایات و گزارش های خود را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند و پس از دریافت شماره پیگیری و ثبت شکایت توسط ستاد خبری،  در هر مرحله می توانند ضمن تماس با تلفن ۱۲۴ وضعیت شکایت خود را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه