مسئول کمیته خادمان راهیان نور گیلان در گفتگو با 8دی؛

خادمان شهدا سفیران راهیان نور هستند

مسئول کمیته خادمان راهیان نور استان گیلان گفت: بحث خادمی راهیان نور یک اقدام فرهنگی و بدون چشم داشت است و افراد بدون هیچ انتظار مالی به زائران خدمت می کنند.

خادمان شهدا سفیران راهیان نور هستند

محمدعلی ستیزه در گفتگو با خبرنگار هشت دی، در خصوص نحوه جذب خادمان شهدا در راهیان نور اظهار داشت: خادمان شهدا در دو مرحله استانی و کشوری جذب و در یادمان های شهدا به زائران خدمت رسانی میکنند.

مسئول کمیته خادمان شهدای راهیان نور گیلان با بیان اینکه برای جذب خدام هر ساله فراخوان ارائه می شود تصریح کرد: هر سال به مدت ۱۰ روز از ۱۵ تا ۲۵ آذر ماه از طریق سایت کوله بار، پیامک، سپاه نواحی و حوزه های مقاومت فراخوان جهت جذب متقاضیان منتشر و در آن کیفیت به نسبت کمیت بررسی می شود.

ستیزه با اشاره به اینکه سپاه هر شهرستان نماینده ی اردویی مرکز هستند خاطر نشان کرد: پس از مرحله ثبت نام، افراد پذیرفته شده توسط مسئولین اردویی در سپاه شهرستان ها که نماینده اردویی مرکز هستند،جهت کم کردن بار مالی در شهرستان خودشان، مصاحبه میشوند و پرونده آنها به سپاه استان ارجاع داده میشود.

وی با بیان اینکه خدام می توانند از هر دو قشر برادر و خواهر باشند اظهار کرد: از این تعداد افراد پذیرفته شده بنا بر حسب نیاز و حجم ابلاغی که کمیته تهران مشخص میکند در اردوگاه های استانی از دو طیف برادر و خواهر استفاده خواهیم کرد.

جانشین اردوی سپاه قدس گیلان تخصص در شاخه های مورد نیاز مانند پزشکی، برق و تاسیسات را در اولویت انتخاب خادمین دانست و افزود: اردوگاه های کشوری برای هر استان  ۴ مرحله سهمیه قرار می دهند که مجموع خادمان شهرستان ها در میدان شهدا جمع میشوند و در مدت ۱۰ روز در یادمان های مختلف خدمت رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ خادم خواهر و برادر گیلانی در یادمان ها حضور دارند گفت: این افراد از سطوح مختلف و بدون هیچ چشم داشتی به مدت ۱۰ روز به زوار خدمت رسانی می کنند.

ستیزه از فعالیت ۲۵۰۰ خادم از سراسر کشور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد و افزود: این افراد در بحث پشتیبانی و خدمت رسانی زائران حضور دارند که از این تعداد حدود ۱۵۰ خادم افتخاری از استان گیلان حضور دارند.

مسئول کمیته خادمان راهیان نور استان گیلان خدمت به زائران را کاری فرهنگی دانست و اشاره کرد؛  متقاضیانی که برای نخستین بار برای خادمی ثبت نام می کنند دارای اولویت هستند.

جانشین اردوی سپاه قدس گیلان نقش رسانه را در ترویج فرهنگ شهادت و به خصوص راهیان نور تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: خادمان گیلانی راهیان نور به نمایندگی از ۸ هزار شهید استان گیلان در یادمان ها خدمت گزاری می کنند.

ستیزه با بیان اینکه به کمک اصحاب رسانه باید راهیان نور را به کف جامعه برد خاطر نشان کرد: راهیان نور یک کار فرهنگی و ارزشی است، و با کمک اصحاب رسانه جهت ترویج این کار ارزشی جوانان ما از گزند دشمن بیمه خواهند شد.

مسئول کمیته خادمان راهیان نور با بیان اینکه گزینه های روی میز دشمن چیزی جز گزافه گویی نیست گفت: در مقابل گزینه های دشمن ما جوانانی داریم که به عشق و احترام شهدا در فکه و شلمچه و طلائیه با پای برهنه به مقام شهدا ادای احترام می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه