سید رسول منفرد
یادداشت/

چه کسی پاسخگوی تاخیرها در حمل و نقل عمومی است؟

به عنوان یکی از مردم، تصمیم داشتم و دارم تا از حمل و نقل عمومی (و مشخصاً اتوبوس) برای مسافرت‌های بین‌شهری استفاده کنم، برای کاهش ترافیک و آلودگی و مصرف انرژی و چیزهایی که شما مسلط‌ترید.

چه کسی پاسخگوی تاخیرها در حمل و نقل عمومی است؟

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، سید رسول منفرد فعال رسانه ای استان گیلان ضمن انتشار نامه ای سرگشاده، نوشت:

” به نام خدا

نامه‌ای به: رییس محترم پلیس راه کشور

رییس محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
(شاید انتشار نامه در فضای مجازی، آن را از گزند بوروکراسی اداری مصون بدارد و به مقصد برساند.)

سلام و خداقوت
به عنوان یکی از مردم، تصمیم داشتم و دارم تا از حمل و نقل عمومی (و مشخصاً اتوبوس) برای مسافرت‌های بین‌شهری استفاده کنم، برای کاهش ترافیک و آلودگی و مصرف انرژی و چیزهایی که شما مسلط‌ترید.
اما متاسفانه نتیجه کار شما، دارد چیز دیگری را به ما تحمیل می‌کند. متاسفانه هر چه پیش می‌رویم تاخیر اتوبوسها در حرکت بیشتر می‌شود. اوایل بیشتر در ترمینال آزادی تهران بود و الان به شهرستان‌ها هم رفته. حسابش را بکنید برای ساعت ۱۲ شب بلیت بگیری تا ۰۴:۳۰ به مقصد برسی اما اتوبوس، وسط مسیر، اطراف در شهر بین راهیِ رشت، ۲ ساعت برای تکمیل مسافران متوقف شود و به همین خاطر، به ترافیک صبح تهران بخورد و ساعت ۸ و اندی، به مقصد برسید. و تأخیر در رسیدن به سر کار، دانشگاه، خستگی ناشی از قریب به دو برابر شدن مدت سفر، و… . این تاخیرها، مخصوصاً در شب، همیشگی و فزاینده است مگر اینکه خلافش ثابت شود.
مردم نمی دانند باید به کجا شکایت کنند. راننده که خودش متخلف است، پلیس راه‌ها می‌گویند مسئولیت این تخلف به عهده آن‌ها نیست و تازه از شرکت‌ها حمایت می‌کنند، در فهرست گزارشات مردمی به سامانه تخلف ها هم کدی برای تاخیر در نظر گرفته نشده. حق اخذ کرایه برای تأخیرهای بیش از یک‌ساعت نیز نه‌تنها در عمل به هیچ کار نمی‌آید بلکه باعث شده یک‌ساعت تأخیر مشروع تلقی شود!
لطفاً به خاطر حقی که از مسافران ضایع می‌شود و فشار روانی‌ای که نجیبانه تحمل می‌کنند، بخاطر زمان‌هایی که هدر می‌رود و ثانیه ثانیه آنها بازخواست اخروی دارد، بخاطر اعتمادی که بین مردم و سیستم حمل و نقل از بین می‌رود و بخاطر اتفاقی که شایسته چهل سالگی انقلاب اسلامی نیست و مردم را به جای مسئولان ذیربط، از اصل انقلاب دلزده می‌کند این مسئله را (که شاید شکل گیری‌اش در دوره مسئولیت شما نبوده باشد) حل کنید یا از مردم عذرخواهی کنید و کار را به کسی بسپارید که می‌تواند حلش کند.
برای بررسی صحت این ادعاها، اگر تمایلی به مسافرت با اتوبوس ندارید کافی است ساعت ۱۱ شب و بعدش، به میدان آزادی تهران سری بزنید.

به امید کم شدن این بار از مردم شریفی که دشمنان خارجی و منافقان داخلی، ۳۹ سال است چشم دیدن و حوصله‌ی بودنشان را ندارند اما به‌شکل معجزه‌آسایی ایستاده‌اند.
سید رسول منفرد
اسفند ۹۵ ”

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه