محدثه فردی
عصر امروز ؛

نمایشگاه هنر، عفاف و حجاب در رشت افتتاح شد + تصاویر

مراسم افتتاحیه ی نمایشگاه هنر، عفاف و حجاب به همت پاتوق فرهنگی هنری بسیج گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیای شهر رشت برگزار شد.

نمایشگاه هنر، عفاف و حجاب در رشت افتتاح شد + تصاویر

به گزارش هشت دی، مراسم افتتاحیه ی نمایشگاه هنر، عفاف و حجاب به همت پاتوق فرهنگی هنری بسیج گیلان با حضور هنرمندان، اعضای شورای شهر و هنر دوستان شهر رشت در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیای شهر رشت برگزار شد.

در این مراسم، مدیر پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان ضمن تبیین اهداف این نمایشگاه اظهار داشت: بحث ترویج عفاف و حجاب یکی از فریضه های مهم دینی، اجتماعی و فرهنگی است.

محصل تبریزی با بیان اینکه برگزاری این گونه نمایشگاهها چرخه ی اقتصادی هنرمندان خواهد بود تصریح کرد: ما مصمم هستیم تا ملزومات حجاب اسلامی نیز به صورت ارزان قیمت به دست همه ی بانوان عزیز شهرستان رشت برسد.

کیومرث دولتی رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (ع) خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس نبردی کاملا نابرابر بود زیرا ایران با ابتدائی ترین امکانات در مقابل امکانات جنگی عراق از خاک کشور دفاع کرد.

وی با بیان اینکه ما با حداقل ها شروع کردیم گفت: امروز بسیاری از داشته های علمی ما در حوزه های مختلف علمی، موشکی و … نتیجه ی  همان اهتمامی است که آن روزها با هیچ شروع کرده بودیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به فرمایشات رهبری معظم انقلاب در خصوص اهمیت مباحث فرهنگی به خصوص در حوزه ی هنر تصریح کرد: برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی و انقلابی به نسلهای آینده باید از هنر بهره برد تا ثمربخشی آن مسجل شود.

دولتی با اشاره به هنر عروسک سازی که دشمن با هزینه روی آن به تفکر خردسالان و  کودکان ما به تاثیر مخرب می پردازد یادآور شد: کاری مردمی با انسجامی تاثیرگذار قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

سید امیر حسین علوی عضو شورای اسلامی  شهر رشت  نیز در این مراسم ضمن تقدیر از هنر هنرمندان پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج اظهار داشت: درست است که برای هر امر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سازمانی تعریف شده در کشور وجود دارد اما حلقه ی مهم کارهای بزرگ در عرصه های مختلف حضور مردم در فعالیت هاست.

وی با بیان اینکه سازمان عریض و طویلی چون شهرداری ها رسالتی بر دوش دارند که انجام آن کل جامعه را منتفع می کند تصریح کرد: حمایت چنین سازمانی از فعالیت های مردمی می تواند کاملا تاثیر گذار و نتیجه بخش باشد.

علوی با بیان اینکه وضع موجود و حمایت این سازمانها از فعالیتهای مردمی رضایت بخش نیست اظهار کرد: حمایت شورای شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری از این نوع فعالیتها می تواند مامن و پناهگاهی تاثیر گذار به خصوص برای بانوان باشد‌.

عضو شورای شهر رشت در پایان خطاب به هنرمندان پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان گفت: در هر مکانی که شهرداری به برگزاری نمایشگاه اقدام ورزید، یک غرفه از آن در اختیار هنرمندان این مجموعه قرار خواهد گرفت.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حجاب در کشور ما جایگاه منحصر به فردی دارد از این روست که دشمن از طریق فعالیتهایی می خواهد ارزش آن را در جامعه ی ایران اسلامی  کم رنگ نشان دهد، لذا برگزاری چنین نمایشگاههایی می تواند جذابیت حجاب را برای جوانان ما بیشتر نمایان کند که این قابل تقدیر است.

وی با اشاره به شبیخون فرهنگی گفت: می طلبد مسئولین فرهنگی به خصوص بسیج و پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج سپاه قدس گیلان که عضو جدید بسبج می باشد با ورود به چنین مسئله ای به ترویج بیشتر حجاب اهتمام ورزند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه