نائب ریس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

طرح دو فوریت فراکسیون امید خود زنی سیاسی و دیکتاتوری است/ عقل سیاسی حکم می کند که طرحشان را پس بگیرند و عذر خواهی کنند

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح دو فوریت فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی را دیکتاتوری خواند.

طرح دو فوریت فراکسیون امید خود زنی سیاسی و دیکتاتوری است/ عقل سیاسی حکم می کند که طرحشان را پس بگیرند و عذر خواهی کنند

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی نسبت به طرح فراکسیون امید مبنی بر اینکه اگر کسی مابین سخنرانی رسمی و غیر رسمی مسئولان بخواهد سوالی بپرسد که منجر به جلب توجه شود و نظم جلسه برهم بخورد به ماه ها حبس محکوم می شود، واکنش نشان داد و اظهار داشت: طرح دو فوریتی که فراکسیون امید مجلس که در رأس آن آقای عارف حضور دارد و چند نفر از نمایندگان اصولگرایی که به عقیده خودشان مستقل و معتدل ولی متاسفانه چپ می زنند اینها نیز امضاء کرده اند، یک خود زنی سیاسی است.

وی با بیان اینکه طرحی دو فوریت فراکسیون امید ضد امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: در قانون امر به معروف و نهی از منکر همانطور که مجلس تصویب کرده، نیروهای متدین و مذهبی می توانند به شکل زبانی نسبت به کسانی که خطایی می کنند و مشکلی دارند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه طرح فراکسیون امید توهین به اعتقادات مردم است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در تعابیر دینی ما وجود دارد و به آن تاکید شده است و این طرحی که ارائه شده به گونه ای توهین به اعتقادات مردم نیز می باشد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: اگر کسی در یک تجمعی بخواهد به مقدسات توهین کند هر فرد مسلمانی بر او واجب است که امر به معروف کند و اعلام کند که حق توهین ندارد.

کوچکی نژاد با بیان این نکته که این طرح در مقابل با امر به معروف است، افزود: اگر کسی بخواهد در سخنرانی امر به معروف کند، اعتراض کند و یا اینکه سوالی بپرسد مبنی بر اینکه چرا به مقدسات فحش می دهید، و اگر در حین این صحبت ها جلسه بر هم بخورد این فرد ۲ تا ۶ ماه زندانی خواهد شد.

وی با دیکتاتوری خواندن طرح دو فوریت فراکسیون امید مجلس، گفت: در این طرح نیروهای نظامی و انتظامی محدود شده اند و من معتقدم که این طرح از نظر سیاسی صحیح نیست و یک روش دیکتاتوری است.

نماینده رشت افزود: حتی گفته شده است در تجمعات داخلی و شب نشینی و خانه های تیمی که در حال فعالیت علیه نظام هستند، کسی حق ندارد گزارش بدهد و یا اینکه امر به معروف کند که شما چرا در حال فعالیت بر علیه نظام کار می کنید.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این تذکر که از آقای عارف بعنوان کسی که خود را لیدر جریان چپ می داند و یا همان فراکسیون امید را اداره می کند، بعید است چنین طرحی را ارائه کند و به عنوان سر لیست امضاء کنندگان این طرح قرار بگیرد، ادامه داد: اگر آنها عقل سیاسی داشته باشند باید این طرح و امضای خود را پس بگیرند و از اینکه همچین طحی را ارائه کرده اند، عذرخواهی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حامد
عجیبه که اصولگراها علیه این موضوع هستند. مگر نه اینکه برهم زنتدگان نظم جلسات فتنه گران و ضد انقلاب ها هستند. چرا باید ناراحت بود. باید استقبال بشه.
در حاشیه