نماینده رودسر و املش مطرح کرد:

شیرابه‌ زباله سراوان تهدیدی جدی برای سفره‌های زیرزمینی آب/ گیلان در بخش زباله‌ بیمارستانی مشکل جدی دارد

نماینده رودسر و املش گفت: استان گیلان در بحث زباله و پسماند به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی مشکل جدی دارد.

شیرابه‌ زباله سراوان تهدیدی جدی برای سفره‌های زیرزمینی آب/ گیلان در بخش زباله‌ بیمارستانی مشکل جدی دارد

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی با اشاره اینکه استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان می‌توانند در استخراج نفت و گاز دریای خزر سهم داشته و این امر را توسعه دهند اظهار داشت:  سایت پشتبانی نفتی سردارجنگل در رودسر جانمایی و مکان یابی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر اینکه در سال ۹۰ بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای سایت مذکور پیش‌بینی شده بود که بعد از مدتی تخصیص این اعتبار منتفی شد گفت: مجدداً اعتبار مذکور به سایت پشتیبانی نفتی سردار جنگل رودسر اختصاص یافت اما جدیتی در پرداخت این اعتبار وجود ندارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه دو بیمارستان در املش و رودسر داریم که از نظر امکانات و متخصصان دچار مشکل است افزود: مجوز دستگاه و تجهیزات سی تی اسکن در بیمارستان رودسر گرفته شده و با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آینده‌ای نزدیک در بیمارستان رودسر نصب می‌شود.

عباسی با تاکید بر اینکه بیمارستان املش تنها یک پزشک عمومی دارد و امکانات و تجهیزات در این بیمارستان محدود است بیان کرد: درخواست استقرار پزشک جراح و تجهیز امکانات بیمارستان املش برای پاسخ به نیازهای درمانی مردم املش داده شده است.

وی استان‌های شمالی کشور را درگیر مقوله پسماند و زباله عنوان کرد و اظهار داشت: شیرابه‌های ایستگاه زباله سراوان تهدیدی جدی برای سفره های زیرزمینی آب استان گیلان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اولویت‌دار رودسر تکمیل و ساماندهی کارخانه کمپوست  رودسر است خاطرنشان کرد: استان گیلان در بحث زباله و پسماند به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی مشکل جدی دارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانه کمپوست در استان گیلان محدود است و فرهنگ تفکیک زباله از مبدا به‌درستی در استان وجود ندارد بیان کرد: در استان گیلان اقدام اساسی در خصوص تفکیک زباله از مبدا انجام نمی‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه شهرستان رودسر یک شهرک صنعتی و  یک ناحیه صنعتی دارد تصریح کرد: شهرستان املش یک کارگاه صنعتی دارد و تلاش است در منطقه محروم رحیم آباد کارگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی احداث شود.

وی با اشاره به بزرگراه املش به شلمان و با بیان اینکه در سال ۹۵ اختصاص اعتبارات به این پروژه ناچیز بوده است تاکید کرد: تلاش است در بودجه سال ۹۶ اعتبارات مطلوبی برای تکمیل و بهره برداری این پروژه جذب شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی در سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی در استان و شهرستان‌ها انجام شده است تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۲۲۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلانی پرداخت شده که این میزان شامل ۹۶ درصد مطالبات چایکاران استان است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در رودسر ۹۸ درصد و در املش ۹۷ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است بیان کرد: امسال در تولید چای افزایش تولید داشتیم.

عباسی با اشاره به  اینکه در شهرستان‌های رودسر و املش گازرسانی به مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای به اتمام رسیده است خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به مناطق بالادست این دو شهرستان اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه