ابراهیم قاسمی روشن
یادداشت/ عضو هیات علمی دانشگاه گیلان:

فتنه، از خائنان تا حامیان / برخی به جای حمایت از مظلومان فتنه از مسببان آن دلجویی می کنند

آنهایی که به دفاع از فتنه گران برآمدند باید بدانند که هزینه این برخوردها و سخنان ناصواب را نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز باید بپردازند.

فتنه، از خائنان تا حامیان / برخی به جای حمایت از مظلومان فتنه از مسببان آن دلجویی می کنند

به گزارش ۸دی به نقل از روشن خبر، ابراهیم قاسمی روشن، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، در یادداشتی با عنوان «فتنه، از خائنان تا حامیان» نوشت:

نویسنده این یادداشت به یاد می آورد دورانی را که آیت الله مصباح کمر همت بسته بود تا در رابطه با جریان خاص حاکم، پا به میدان تبلیغ گذاشته و با طرح مباحث مبنایی و زیربنایی به مقابله با افکار، آراء و اعمال انحرافی آنها برآید. در فضای آن روز، کمتر اندیشمند و صاحب نظری به خود اجازه می داد تا در مقابل مباحث پر نغز و پر مغز ایشان سخنی بگوید. تنها فردی که درصدد بر آمد تا در یک رویارویی فکری با ایشان قرار گیرد همان مناظره معروف آقای حجتی کرمانی با معظم له بود که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.  بدنبالش سیل انتقادها و ایرادها از سوی طرفداران آقای حجتی کرمانی متوجه ایشان شد که چرا با این بضاعت علمی اندک به خود اجازه داد که در این مناظره شرکت نماید، چرا که در سایه این مناظره جایگاه علمی و سیاسی خود و جناح خویش را تضعیف کرده و برگ برنده را در اختیار جریان مقابل قرار داده و موضع آنها را تقویت کرده است.

در این بین کسانی بودند که از شهرت علمی بالایی برخوردار نبودند ولی برای مشهور شدن تقاضای مناظره با حضرت آیت الله مصباح را داشتند و گرچه توانایی هماوردی با ایشان به جهت برخورداری از توان علمی بالا و منطق بسیار مستدل و حکیمانه، را ندارند ولی نفس حضور در چنین مناظره ای را موجب شهرت دانسته و به آن مباهات می ورزیدند.

امروز تکرار این نوع قضایا را بشکل دیگری از سوی برخی افراد در این استان مشاهده می کنیم که در هر زمینه ای خود را صاحب نظر میدانند و در هر موضوعی اظهار نظر می کنند و در مواردی مسئولین استان را دعوت به مناظره و شاید مشاجره می نمایند و برای مشهور شدن و مطرح شدن مسائل جنجالی را مطرح کرده و موضع سیال و گاه متعارضی را در رابطه با یک مسئله اتخاذ می کنند.

از جمله سخنان جنجالی و هنجار شکنی که اخیرا در رابطه با سران فتنه بیان کرده اند و برای دفاع از حقوق آنان سینه چاک نموده و بجای طرفداری از مظلومین آن حادثه که اموال و ثروتهایشان پایمال شده و خون عده ای بی گناه بر زمین ریخته، از بانیان و مسببان آن حادثه حمایت می کنند. کسانی که بعد از مشارکت پرشور و حماسی مردم در انتخابات، بعضی از افراد را به کف خیابان کشانده و کشور و نظام را تا لبه پرتگاه پیش برده و دشمنان را برای حضور و نفوذ در کشور امیدوار نموده و زبان و دهان آنها را برای حمد و ثناء خویش گشوده اند، اینها جرم بسیار بزرگی را مرتکب شده اند، اگر نبود رأفت و رحمت جمهوری اسلامی و همچنین از پیشگیری وقوع فتنه دیگری در کشور، بدون تردید باید سران فتنه متحمل پرداخت هزینه های سنگین تری می شدند.

چگونه برخی از افراد جاهل و جاعل بدون توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خط قرمز بودن فتنه، صرفاً برای جلب نظر معدود افرادی فرصت طلب و رفتن بالای آنتن دشمنان، زبان به حمایت این سران سراپا تقصیر گشوده و مردم ولایی استان را محزون و سرافکنده می نمایند.

آنهایی که به دفاع از فتنه گران برآمدند باید بدانند که هزینه این برخوردها و سخنان ناصواب را نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز باید بپردازند و بهوش باشند که با این مواضع سخیف، آخرت خود را برای دنیای دیگران از دست می دهند. بنابراین بهتر است بجای طرح این سخنان تفرقه افکنانه و دشمن پسند به وظایف اصلی خود بپردازند و مطالبات به حق مردم، جوانان و کشاورزان را دنبال کنند، تا هم رضایت مردم و هم خشنودی خداوند را فراهم نمایند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه