پزشکی؛

۷ نوع درد در بدن که نباید نادیده بگیرید

دردهایی که ناگهانی و همراه با تب رخ می‌دهند نباید مانند دردهای معمولیِ بدون علامت نادیده گرفته‌ شوند. اگر این ۷ نوع درد را تجربه می‌کنید بلافاصله با یک متخصص مشورت کنید. در ادامه این مطلب را به نقل از بازده بخوانید.

۷ نوع درد در بدن که نباید نادیده بگیرید
 ۷ نوع درد در بدن که نباید نادیده بگیرید

به گزارش ۸دی، دردهایی که ناگهانی و همراه با تب رخ می‌دهند نباید مانند دردهای معمولیِ بدون علامت نادیده گرفته‌ شوند. اگر این ۷ نوع درد را تجربه می‌کنید بلافاصله با یک متخصص مشورت کنید. در ادامه این مطلب را به نقل از بازده بخوانید.

۱. سردرد شدید و ناگهانی
این نوع سردرد می‌تواند نتیجه‌ی آنوریسم یا تورم در بخشی از یک شریان باشد.

سردردهای دیگر معمولا با یک قرص مسکن معمولی رفع می‌شوند اما سردردهای شدید با خوردن مسکن هم رفع نمی‌شوند. به بیمارستان نروید. با ۱۱۵ تماس بگیرید زیرا این سردرد می‌تواند یک آنوریسم پاره‌شده باشد که به سرعت به مغز آسیب می‌رساند.

تفاوت این نوع سردرد با میگرن این است که میگرن با حساسیت به نور، حساسیت به صدا و تهوع همراه است و کم‌کم پدیدار می‌شود نه ناگهانی.

در بیمارستان گروه پزشکی سی‌تی اسکن انجام خواهند داد و اگر خون‌ریزی در مغز مشاهده شود، باید سریع تحت عمل جراحی قرار بگیرید تا خون‌ریزی متوقف شود.

هرگز آسپرین نخورید، زیرا با مصرف این دارو ممکن است خون‌ریزی در مغز افزایش بیابد.

۲. درد شدید و ناگهانی بین دو تیغه‌ی شانه‌ها

این درد می‌تواند نشانه‌ای از آرتریت یا حمله‌ی قلبی باشد، و با تهوع، درد فک و تنگی نفس همراه است. این درد عضلانی نیست چون به طور ناگهانی رخ می‌دهد، در حالی که درد عضلانی کند است. با ۱۱۵ تماس بگیرید، آنها بلافاصله تریاژ خواهندکرد.
۳. درد همراه با تب در وسط کمر
این نوع درد می‌تواند نشانه‌ی عفونت کلیه باشد و معمولا زمانی که باکتری در دستگاه ادراری به کلیه می‌رسد و باعث عفونت می‌شود، در زنان رخ می‌دهد. یکی از نخستین نشانه‌های عفونت کلیه احساس درد در هنگام ادرار کردن است. اگر با دکتر مشورت نکنید و آنتی‌بیوتیک مصرف نکنید، باکتری دائما به کلیه آسیب می‌زند.۴. دردی که به طرف پایینِ سمت راست بدن حرکت می‌کند

معمولا علت این نوع درد آپاندیسیت است. درد در قسمت میانی شکم آغاز می‌شود و به سمت پایین و راست حرکت می‌کند. اگر جراحی به موقع صورت نگیرد و آپاندیس بترکد، کل بدن‌تان از طریق روده‌ی بزرگ به باکتری آغشته می‌شود.
۵. دردهای شدید قاعدگی که با دارو رفع نمی‌شوند
آستر رحم می‌تواند خارج از رحم رشد کند. این شرایط می‌تواند روی باروری تاثیر بگذارد. نام این پدیده اندومتریوز است. گرفتگی‌های شدید قاعدگی می‌توانند نشانه‌ای از این مشکل باشند. با دکترتان مشورت کنید، اگر درد بعد از خوردن داروی تجویز شده رفع نشد، ممکن است لازم باشد برای خارج کردن بافت خارج از رحم، جراحی کنید.
۶. دندان‌دردی که اجازه نمی‌دهد بخوابید
به هم فشردن دندان‌ها یا دندان قروچه عصب دندان‌ها را ملتهب می‌کند و دندان‌ها را خراب می‌کند. حتی ممکن است دندان‌تان به طور کامل تا ریشه ترک بخورد. غالبا استرس باعث بروز این شرایط می‌شود. برای جلوگیری از دندان قروچه، شب‌ها محافظ دندان در دهان‌تان بگذارید. اگر عفونت دندان در حال پیشرفت باشد احتمالا برای از بین بردن باکتری‌های ماندگار باید عصب‌کشی کنید.۷. درد در پشت همراه با مورمور شدن انگشتان پا
این درد می‌تواند ناشی از لغزش دیسک باشد. بلندکردن اجسام سنگین سبب بروز این مشکل در ستون فقرات می‌شود. اگر با استفاده از پدهای گرم‌کننده مشکل رفع نمی‌شود، عصب نخاعی به دلیل لغزش دیسک تحت فشار قرار گرفته‌است. برای جلوگیری از آسیب دائمی در عصب نخاعی، سریعا با یک متخصص مشورت کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه