روز شمار تاریخ ترور در ایران / 5 بهمن؛

منافقین ۲۸ نفر را شهید کردند / کارگران ساختمانی تا سربازان وظیفه قربانیان ۵ بهمن

پنجم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۸ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

منافقین ۲۸ نفر را شهید کردند / کارگران ساختمانی تا سربازان وظیفه قربانیان ۵ بهمن

به گزارش هشت دی، پنجم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۸ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

علی رضا زاده کژدهی ۷ شهریور ماه ۱۳۳۰ در استان تهران متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۵۸ در حالی که بنا و معمار بود در عیدگاه زاهدان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر خلیلی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان کرمان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالقاسم تلخابی ۲ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان مرکزی متولد شد و پنجم بهمن ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ادریس اژدرپور ۲ بهمن ماه ۱۳۳۸ در روستای باغچه سرای آستارا در استان گیلان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا همتی ۱۰ دی ماه ۱۳۴۱ در استان اردبیل متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد وهابی ۶ آذرماه ۱۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمیدرضا شمس حجتی ۲ شهریور ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس قارونی جعفری ۴ آذر ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا گلعزاری ۶ آبان ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک بمب گذاری توسط منافقین به شهادت رسید.

حسین باکری ۲۴ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یحیی بویاقچی ۱۴ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان همدان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن ذوالفقاری ۵ مهر ماه ۱۳۳۲ در استان کردستان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی بسیجی بود در بیجار ترور شد و به شهادت رسید.

یعسوب جهاندیده ۶ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان اردبیل متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن زارعی ۱۵ اسفند ماه ۱۳۴۶ در استان اردبیل متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سردشت در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد سالاری ۱۰ اسفند ماه ۱۳۴۵ در استان هرمزگان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که مستخدم بود در کوی آزادگان بندر عباس ترور شد و به شهادت رسید.

میرقدیم سیدجعفری ۵ تیر ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۲ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهران نادرپور ۱۵ شهریور ماه ۱۳۴۲ در خراسان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۲ در  حالی که سرباز وظیفه بود در کورانه ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امیر نانگیر ۵ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل پیرانی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۲ در نقده ترور شد و به شهادت رسید.

شهرام باقری ۱ تیر ماه ۱۳۴۸ در استان مرکزی متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن اکبرلو ۱۰ فروردین ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۲ در خوی در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

روح الله شیرخانی ۸ اسفند ماه ۱۳۲۶ در استان تهران متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۳ در آذرشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی نمازی زاده ۱۵ بهمن ماه ۱۳۳۸ در استان اصفهان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انور وکیلی ۸ آبان ماه ۱۳۰۴ در استان کردستان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی خندان ۳۱ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارگر بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کمال مرادی ۱۱ مهر ماه ۱۳۴۸ در استان کردستان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۶۵ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا بحرکاظمی ۲ اسفند ماه ۱۳۴۸ در استان گیلان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۷۲ در سقز در یک حمله مسلحانه توسط منافقن به شهادت رسید.

مسعود نجاری ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در استان کردستان متولد شد و ۵ بهمن ماه ۱۳۷۲ در مریوان در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه