یک منبع کارگری خبر داد؛

تعطیلی کارخانه بزرگ کاشی و سرامیک خزر پس از سه سال از افتتاح طرح توسعه / ۱۰۰ ها نفر بیکار شدند + عکس

یک منبع کارگری گفت: کارخانه تولید کاشی خزر که حدود ۷۰۰ نفر نیروی کارگری مستقیم داشت از یکم بهمن ماه ۹۴ تعطیل است.

تعطیلی کارخانه بزرگ کاشی و سرامیک خزر پس از سه سال از افتتاح طرح توسعه / ۱۰۰ ها نفر بیکار شدند + عکس

به گزارش ۸دی، کارخانه تولید کاشی خزر که حدود ۱۰۰۰ نفر نیروی کارگری داشت از یکم بهمن ماه ۹۴ تعطیل است. یک منبع کارگری در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: هم اکنون تنها بخشی از نیروی حراست و اداری کارخانه مشغول به کار هستند و فروش محصولات از پیش تولیدشده همچنان ادامه دارد.

این کارگر بیکار شده افزود: حقوق پرسنل موجود نیز با شرایط سختی پرداخت می شود و فکر نمی کنم نیروهای فعال موجود که در بخش غیرتولیدی کار می کنند به موقع حقوق دریافت کنند.

وی ادامه داد: کارخانه کاشی خزر در سال ۱۳۶۱ تاسیس شده و از سال ۱۳۶۸ شروع به تولید کرده است و زمینه اصلی فعالیت این کارخانه تولید انواع کاشی دیواری و کاشی تزئینی بود. میزان تولید روزانه کارخانه، پیش از طرح توسعه روزانه ۱۰ هزار مترمربع بوده است و در این زمان برای ۳۴۸ نفر پرسنل به طور مستقیم شغل ایجاد شده بود.

این منبع افزود: این کارخانه، از سال ۱۳۸۳ تا سال ۹۲ بیش از شش سال به عنوان واحد برتر تولیدی انتخاب شده‌ شده بود.

طرح توسعه کاشی خزر با ظرفیت تولید چهار و نیم میلیون مترمربع کاشی و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال، یکم مرداد ماه سال ۹۲ با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق افتتاح شده و ظرفیت تولید کارخانه کاشی خزر به ۷ میلیون تن رسیده بود.

با بهره برداری از طرح توسعه این کارخانه، پیش بینی می شد صادرات یک و نیم میلیون دلاری آن به ۴ میلیون دلار برسد. در این زمان همچنین، حدود ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و تعداد زیادی بصورت غیر مستقیم در کارخانه کاشی خزر مشغول به کار بودند با این وجود این کارخانه پس از دو سال و نیم فعالیت، یکم بهمن ماه سال گذشته به تعطیلی کشانده شد و همه پرسنل کارگری آن بیکار شدند.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
کارگر
بی تدبیری هیات مدیره و اختلاف شدید بین آنها باعث تعطیلی کارخانه و بدبختی کارکنان شد.سهامداران ضرری نکردن چون پول بانک و مردم رو ندادن
در حاشیه