نارضایتی مردم از فرسودگی تاکسی فیلسوف؛ + تصاویر

صدای تاکسی فرهنگی به آلمان رسید اما به گوش مسئولین نه!/ مسئولین بهانه نیاورند! با تاکسیرانی هم می شود کار فرهنگی کرد

سفیر فرهنگی تاکسیرانی رشت گفت: تنها تاکسی فرهنگی شمال کشور اسقاطی است، نا رضایتی مردم از فرسودگی تاکسی مرا آزار می دهد.

صدای تاکسی فرهنگی به آلمان رسید اما به گوش مسئولین نه!/ مسئولین بهانه نیاورند! با تاکسیرانی هم می شود کار فرهنگی کرد

ساحل فیلسوف، اولین طراح تاکسی فرهنگی شمال کشور در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: حدود ۱۰ ماه است که با ایده پردازی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، اولین تاکسی فرهنگی شمال کشور را راه اندازی و از طریق رادیو و برنامه ی “کافه کتاب” ایده ی خود را مطرح کرده و از مسئولین تقاضای مساعدت نمودم.

فیلسوف با بیان اینکه بعد از اطلاع رسانی از طریق رادیو مورد مساعدت دو مدیر قرار گرفته است افزود: با مساعدت مدیر کل وقت کتابخانه های عمومی به قید فوریت ۴۱ جلد کتاب را دریافت کرده و در اسفند ماه سال گذشته با هنر همسرم جانمایی کتاب را در تاکسی انجام داده و در شهر علاوه بر خدمات شهری به مسافران به ترویج فرهنگ  کتابخوانی  همت گماشتم.

چهره ی فرهنگی شهر رشت از استقبال مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرستان رشت خبر داد و گفت: قرار شد دیگر تاکسی ها نیز بدین شکل در ترویج این مهم اقدام کنند.

فیلسوف از حضور در برنامه ی زنده ی خانواده خبر داد و از اولین تاکسی فرهنگی شمال کشور در استان گیلان سخن گفت و افزود: بعد از برگشتن از تهران، از طرف آقای شریفی (از مسئولان شهرداری) به عنوان سفیر شایسته ی فرهنگی تاکسیرانی شهرداری رشت در کشور معرفی شدم.

سفیر فرهنگی تاکسیرانی شهرداری رشت با بیان اینکه آقای کوچکی نژاد نیز از تاکسی فرهنگی من در هفته ی کتاب دیدن کرده است تاکید کرد: در شهر انتظار بر این بود که در هفته ی کتاب و کتابخوانی از این کار فرهنگی نیز سخنی گفته شود، که محقق نشد.

فیلسوف از فعالیت افتخاری خود در رادیو و ارتباط همه روزه ی خود با این رسانه ی شنیداری، خبر داد و تصریح کرد: حدود پنج سال است که شنونده ی دائمی رادیو گیلان هستم و به صورت پیامکی و تلفنی، هر روز بدون استثنا از اول صبح تا آخر شب در ارتباط بوده ام لذا تصمیم گرفتم که دل نوشته های رادیویی خود را به صورت کتاب به زیر چاپ ببرم.

فیلسوف با بیان اینکه توان هزینه ی چاپ کتاب مزبور را ندارم افزود: تنی چند از اعضای شورای شهر رشت قول مساعدی جهت هزینه های چاپ این کتاب را داده اند که اگر محقق شود این کتاب رونمایی خواهد شد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: اولین و تنها تاکسی فرهنگی شمال کشور اسقاطی و فرسوده است، باید بگویم که روزهای بدی را می گذراند زیرا به لحاظ مشکلات فنی توان خدمات دهی در عصر به مسافران عزیز را ندارد.

راننده ی تاکسی فرهنگی رشت گفت:  از مسئولین انتظار مساعدت در چاپ کتابم را دارم و حداقل اینکه مسئولین ارشد استان دقایقی نشستن در تاکسی فرهنگی رشت را تجربه کنند آیا واقعا مقدور نخواهد بود؟ و دیگر اینکه نارضایتی مردم از فرسودگی تاکسی، همانی که قرار است مروج فرهنگ مردم رشت شود مرا آزار می دهد.

فیلسوف با بیان اینکه نوشتن کتاب دوم خود را در دست اقدام دارد گفت: کارهای فرهنگی کتابخوانی را سالهای خیلی دور آغاز کرده و در زمانی که تاکسی نداشتم با روزنامه و دو کتاب به کار فرهنگی پرداختم.

چهره ی فرهنگی سازمان تاکسیرانی رشت از فعالیت های اجتماعی خود خبر داد که عبارتند از: معاونت اطلاع رسانی و ارتباطات گروه مردم نهاد پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان، بسیجی فعال، عضوافتخاری انجمن معلولان بینایی کشور، سفیر فرهنگی سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرداری رشت در کشور، نویسنده ی کتاب «ساحل،رادیو،تاکسی» فعال محیط زیست و همچنین فعالیت ارزشی در فضای مجازی.
ساحل فیلسوف برخی نظرات مسافران را مایه ی خرسندی دانست و گفت یک خانم ۵۰ ساله ی مقیم آلمان ،اهل لاهیجان گفته است در آلمان از این تاکسی فرهنگی  به کرات سخن می گویند لذا با گرفتن عکس یادگاری با من اظهار خوشحالی کرده و خواسته که آن را به آلمان ببرد.

فعال فرهنگی استان گیلان با بیان اینکه یک بار در برنامه ی صبح تلویزیون گیلان به معرفی تاکسی فرهنگی خود پرداختم بیان داشت: با وجود اینکه سوژه ی بسیاری از رسانه ها و حتی متاسفانه  رسانه های بیگانه شده ام، اما از طرف  صدا و سیمای مرکز گیلان مورد بی مهری قرار گرفته و دیگر سراغی از این کار مهم نگرفته اند.

وی در پایان گفت: بنده عمر و زندگی ام را برای فعالیت فرهنگی، اجتماعی و خدمت به مردم گذاشته و با خدای خود عهد بسته ام که در خدمت مردم شهر و دیار خود باشم.

شاید این کار آقای فیلسوف را بتوان مصداق بارز این جمله رهبر معظم انقلاب دانست که فرمود: ” در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌ی کارها به شما متوجه است. چند ماه قبل از رحلت امام (رضوان‌اللَّه‌علیه)، مرتب از من میپرسیدند که بعد از اتمام دوره‌ی ریاست جمهوری میخواهید چه‌کار کنید. من خودم به مشاغل فرهنگی زیاد علاقه دارم؛ فکر میکردم که بعد از اتمام دوره‌ی ریاست جمهوری به گوشه‌یی بروم و کار فرهنگی بکنم. وقتی از من چنین سؤالی کردند، گفتم اگر بعد از پایان دوره‌ی ریاست جمهوری، امام به من بگویند که بروم رئیس عقیدتی، سیاسی گروهان ژاندارمری زابل بشوم – حتّی اگر به جای گروهان، پاسگاه بود – من دست زن و بچه‌ام را میگیرم و میروم! واللَّه این را راست میگفتم و از ته دل بیان میکردم؛ یعنی برای من زابل مرکز دنیا میشد و من در آن‌جا مشغول کار عقیدتی، سیاسی میشدم! به نظر من بایستی با این روحیه کار و تلاش کرد و زحمت کشید؛ در این‌صورت، خدای متعال به کارمان برکت خواهد داد. ”

اما بر خلاف آقای فیلسوف که تاکسی خود را مرکز دنیا دانسته است و اثبات کرد با تاکسیرانی هم می شود کار فرهنگی کرد بسیاری از مدعیان صف اول کارهای فرهنگی هستند که همواره به دنبال پست و مسند و مسئولیتی هستند تا فعالیت فرهنگی خود را آغاز کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه